Eventjes voorstellen

USRFobiwan

Ingeburgerd
Lid sinds
27 november 2006
Berichten
56
Locatie
Haarlem
Zoals elke andere 'producer' blijf ik liever op de achtergrond maar ik dacht; "Laat ik ook over de dam gaan net als de andere schaapjes..."

Ik ben Philip (aliasen: plip, plippie, obi, opa, ouwe)

Ik maak al muziek sinds 1978 of pogingen daartoe. Maar eind jaren 70 had ik genoeg geld gespaard om een echte synth te kopen en kon ik mijn houten orgel de trap afgooien. Mijn eerste synths waren o.a. een jupiter, dx7 (tja was hype toen), d50 en dergelijke, ook drumcomputers waren de revu gepaseerd, 505tje, 707tje, en uiteindelijk in 1984 blijven steken op een TR-909, wilde eerst een 808 kopen maar die was meer voor hiphop met die rare koeiebel. Onlangs mijn TR kindje verkocht aan een member hier. Om een lang verhaal kort te houden. In 1988 ging ik naar een club in belgie en sindsdien was ik verkocht aan de monotone 4/4 bass en tjilp geluiden en had ik mijn hart verloren aan de house scene. Heb alle grote feesten van die tijd meegemaakt, warehouse en luna feestjes, de beruchte "onder de a10" feestjes. Heel wat jaren multigrooves. Heel europe doorgetourd. We waren aanwezig op het eerste housefeest "ever" in oostenrijk en diverese andere eurolanden onveilig gemaakt.

Afijn mijn officieel geregistreerde discography's kun je hier vinden:

Odyssee
Tinhill

Maar daar buiten ook nog diverse samenwerkingen gedaan met oude heren als Jeroen Flamman, Daniel Leeflang, Carl Cocks, Lenee Dee, Human Resource en anderen.

In 1996 had ik het allemaal wel gezien (elke weekend 48 uur doorgaan voor 7 jaar is niet goed voor een mens. En kwam ik af en toe naar buiten om een plaatje te produceren met anderen. Toen kon ik niet meer van een artiesten uitkering leven en ben ik sinds die tijd aan het werk voor een baas. Daardoor heb je ook geen tijd/zin meer om s ' avonds uit je werk te gaan kloten in het lawaaihok. Dus staat de zooi 6 dagen in de week stof te happen, maar zondag of zaterdag niet.

Getekend,

Philip
 
Van harte welkom hier! :biertje:
 
Re: Eventjes voorstellen

Origineel geplaatst door USRFobiwan
wilde eerst een 808 kopen maar die was meer voor hiphop met die rare koeiebel.

8D als je alles van te voren weet.......
 
Back
Top