Leverbaar vanaf mei 2010: Universele patcheditor voor de Roland JX series + meerdere.

Leverbaar vanaf mei 2010: Universele patcheditor voor de Roland JX series + meerdere.

Het eindeloos zoeken naar een Roland PG programmer voor je JX synthesizer lijkt binnenkort verleden tijd. Painting With Sound (uit Nieuw Zeeland) komt binnenkort met een universele hardware Patch Editor.

PE%20on%20gray%20%28rear%29%201024.jpg


Het apparaat ziet er veel belovend uit. Het kan diverse klassieke programmers emuleren en ondersteund in de eerste firmware versie de volgende synthesizers:

- Roland JX-3P (PG-200 emulatie via verloopkabel)
- Roland JX-8P
- Roland Juno-1
- Roland MKS-70
- Roland MKS-80
- Korg DW-6000 & 8000

Knoppen, schuiven en toetsen lichten op wanneer ze relevant zijn voor de gekozen synthesizer.

Bovendien is er een MIDI ingang te vinden waarmee het apparaat via SysEx bestuurd en ingesteld kan worden.

Prijs is €395 exclusief verzendkosten. Meer info is hier te vinden.
 

Attachments

  • PE detail 0 1024.jpg
    PE detail 0 1024.jpg
    70,2 KB · Bekeken: 142
  • PE detail 3 1024.jpg
    PE detail 3 1024.jpg
    68,4 KB · Bekeken: 142
JX10 MKS70 / JX8P controller oplossing met BCF

JX10 MKS70 / JX8P controller oplossing met BCF

Mooi ding, maar er zijn goedkopere oplossingen als je de 'echte PG' niet hebt:


Dit kreeg ik per mail:

I've just become a member of this group, and would like to share with you the configuration files I've made for the Behringer BCR2000 controller so it can be used to program the JX-3P and the JX-8P.
Unfortunately, the JX-3P can ONLY be programmed through MIDI CC if it has the "Organix' MIDI Expansion" installed, which can not be bought anymore at the time of writing. It was available here:

http://organix.inque.org/index.php?page=jx-3p-upgrade

wellicht is het wat.

GRz Zom
 
@Zomnius:
Dat was ik die dat bericht op de Yahoo JX-group had gezet, en gaat over het feit dat je een Behringer BCR2000 kan gebruiken i.c.m. de MIDI Expansion Kit van Organix (die zelf ook al in deze thread heeft gepost). Oftewel: met een BCR, die kit en de preset die ik heb gemaakt heb heb je dezelfde functionaliteit als de PG-200. Ook heb ik voor de JX-8P een preset gemaakt die je daar ook kan vinden. D'r is hier op SF ook nog ergens een thread waar ik beide files heb gepost.

@Organix:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat je zegt dat de JX-3P ook met jouw kit ingebouwd niet tegelijkertijd MIDI en de Patch Editor aan zou kunnen? in de gebruiksaanwijzing van de kit staat namelijk dat de PG-200 samen met de kit ineens wel tegelijk werkt, dus waarom niet ook die Patch Editor?
 
Yikes! Prijs is eventjes gestegen naar €599 :erm:
[edit] Die lui van Touched by Sound deugen niet! Vragen ook €299 voor een Boss DR-55. De Patch Editor staat op de site van de makers nog steeds voor $435 (€343) te koop. Ik weet niet wat voor een mega wisselkoers ze hanteren maar het slaat nergens op. [/edit]
 
@Organix:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat je zegt dat de JX-3P ook met jouw kit ingebouwd niet tegelijkertijd MIDI en de Patch Editor aan zou kunnen? in de gebruiksaanwijzing van de kit staat namelijk dat de PG-200 samen met de kit ineens wel tegelijk werkt, dus waarom niet ook die Patch Editor?

Zonder upgrade kit kun je MIDI en de Patch Editor niet tegelijk gebruiken, en met upgrade kit kun je ze wel tegelijk gebruiken. Het is inderdaad gewoon een emulatie van de PG-200, dus werkt hetzelfde.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat de Patch Editor ook een MIDI ingang en ingebouwde MIDI merger heeft waarmee je hem door kan lussen, net zoals bijvoorbeeld de BCF2000 en BCR2000 van Behringer, en je kan daarmee de knoppen op de Patch Editor via MIDI bedienen. Maar let op: slechts alleen de knoppen, want Note ON / Note OFF kan niet ontvangen worden via de PG-200 ingang op de JX-3P. Dit is wat Murray schrijft in de handleiding. Ook kun je in de PG-200 mode de Patch Editor niet doorlussen naar andere synthesizers, zoals dat wel kan in de MIDI mode.

Wanneer de JX-3P een kit heeft ingebouwd, kun je de Patch Editor en de MIDI ingang op de JX-3P tegelijk gebruiken. Je moet dan echter twee MIDI ingangen besturen vanaf je sequencer: de Patch Editor MIDI ingang en de JX-3P MIDI ingang, en je kan dan de Patch Editor nog steeds niet door lussen.

En dat probeerde ik in mijn vorige post te zeggen: De Patch Editor zou de JX-3P ook via MIDI aan moeten kunnen sturen, wat Murray overigens nu gaat inbouwen. Als je dan een kit in je JX-3P hebt, dan hoeft de Patch Editor niet op de PG-200 ingang te worden aangesloten maar gewoon op de MIDI ingang. Deze simuleert dan geen PG-200 meer, maar stuurt gewoon MIDI CC's. Je kan dan de MIDI vanaf de sequencer doorlussen door de Patch Editor naar de JX-3P toe, net als bij de BCF2000 en BCR2000. Dit zou dan de oplossing zijn voor mensen met een JX-3P kit.
 
cc map komt er misschien ook op. dan wordt het interessant! via ableton of een octactrack met cc je mks aansturen.

is voor de jx3p al beschikbaar en een kleine moeite is voor inbouwen in de patch editor. wordt via software update verspreid.

in de gaten houden :-) maar hij is wel wat aan de prijzige kant ja.
 
*schudt topic wakker*

Inmiddels betekent de sterke euro dat dit ding maar zo'n 270 euro kost. Heeft iemand hem eigenlijk besteld en persoonlijk uitgeprobeerd? Ik heb nu 3 (straks 4) synths die door de PE ondersteund worden, dus ik begin wel erg benieuwd te worden.

Persoonlijk vind ik dat flashy uiterlijk niet mooi, maar ik begrijp wel het nut ervan. En het gaat tenslotte om functionaliteit. Toch?
 
Eigenlijk vond ik het ding voorheen ook niet echt te duur, zeker wat betreft de mogelijkheden en het toenemende aantal synths waarvoor hij geschikt is. Dat de prijs hier vergeleken werd met een 2e hands PG-200 zegt meer over de Hollandse mentaliteit dan over het apparaat. ;)
 
senso> jij lijkt me aardig contact te onderhouden met kiwitechnics. Heb je enig idee hoever het plan is om de PE/jx-3p-upgrade combo naar de MKS-30 te "porten"?
 
*schudt topic wakker*

Inmiddels betekent de sterke euro dat dit ding maar zo'n 270 euro kost. Heeft iemand hem eigenlijk besteld en persoonlijk uitgeprobeerd? Ik heb nu 3 (straks 4) synths die door de PE ondersteund worden, dus ik begin wel erg benieuwd te worden.

Persoonlijk vind ik dat flashy uiterlijk niet mooi, maar ik begrijp wel het nut ervan. En het gaat tenslotte om functionaliteit. Toch?

320 euro toch, niet ?
 
Heb je enig idee hoever het plan is om de PE/jx-3p-upgrade combo naar de MKS-30 te "porten"

Murray van KiwiTechnics is momenteel bezig v2.0 van de JX-3P upgrade te voltooien, die een volledig nieuwe structuur krijgt, zowel qua patches als qua bediening. Pas als die af is gaat hij aan de MKS-30 werken heeft hij gezegd. Hij is er al (zeer) ruime tijd mee bezig, het is een volledige rewrite.

Er is een Yahoo groep speciaal voor de PE en 3P upgrade:
http://launch.groups.yahoo.com/group/kiwitechnics/
 
Ik wil er op termijn echt wel een hebben, ik heb nu al drie bakken uit de lijst en overweeg er nog eentje. Dat is €75 euro per bak!

Als je hem aansluit, is het dan wellicht een idee om hem voor je sequencer te hangen en dan gewoon de MIDI data te laten echoen over het geselecteerde kanaal? Dan hoef ik hem niet iedere keer opnieuw aan te sluiten als ik een andere bak wil editen.
 
Back
Top