Leverbaar vanaf mei 2010: Universele patcheditor voor de Roland JX series + meerdere.

Leverbaar vanaf mei 2010: Universele patcheditor voor de Roland JX series + meerdere.

Het eindeloos zoeken naar een Roland PG programmer voor je JX synthesizer lijkt binnenkort verleden tijd. Painting With Sound (uit Nieuw Zeeland) komt binnenkort met een universele hardware Patch Editor.

PE%20on%20gray%20%28rear%29%201024.jpg


Het apparaat ziet er veel belovend uit. Het kan diverse klassieke programmers emuleren en ondersteund in de eerste firmware versie de volgende synthesizers:

- Roland JX-3P (PG-200 emulatie via verloopkabel)
- Roland JX-8P
- Roland Juno-1
- Roland MKS-70
- Roland MKS-80
- Korg DW-6000 & 8000

Knoppen, schuiven en toetsen lichten op wanneer ze relevant zijn voor de gekozen synthesizer.

Bovendien is er een MIDI ingang te vinden waarmee het apparaat via SysEx bestuurd en ingesteld kan worden.

Prijs is €395 exclusief verzendkosten. Meer info is hier te vinden.
 

Attachments

  • PE detail 0 1024.jpg
    PE detail 0 1024.jpg
    70,2 KB · Bekeken: 142
  • PE detail 3 1024.jpg
    PE detail 3 1024.jpg
    68,4 KB · Bekeken: 142
Dat is absoluut een goed idee, maar je moet je wel beseffen dat sommige bakken alleen middels de dedicated plug aan kunnen worden gesloten, zoals een ongemodificeerde JX-3P of MKS-30.
Oftewel: al je synths moeten via Sysex of CC bestuurd kunnen worden als je niet wil ompluggen. Als je bijvoorbeeld zowel een JX-3P (ongemod) als een MKS-30 hebt, zal je steeds het stekkertje van de PE moeten ompluggen. Ik heb gehoord dat dat niet zonder gevaar is, omdat je je programmer daarmee kan toasten - in ieder geval was dat bij de PG-200 het geval.
 
Het valt mee E303, inc. verzenden omgerekend maar je moet rekening houden met 7% douaneheffing, daarover de btw en misschien nog wat afhandelingskosten. Ik denk zo tegen de E400,- totaal. Iemand hier op t forum die deze ervaring al heeft ?
 
Heb hem een mailtje gestuurd met de vraag of de Matrix 6 en de MicroWave ook nog ondersteund zouden gaan worden. Je zou zeggen dat het niet zo heel ver af ligt van wat hij al gedaan heeft met Oberheim en Waldorf synths.
 
Heb hem dezelfde vraag over DSI ondersteuning voorgelegd. Hij gaat hier ook mee aan de gang, randvoorwaarde is als hij maar een synth exemplaar/expansion kan lenen dan komen de synths er wel bij. Uitzonderingen daar gelaten zoals de D-50 bv. Maar onlangs is de mks-70 met suc6 afgerond = cool beide tone layers tegelijk programmeren en parameters die niet op de pg-800 voorkomen. :kroon:
 
Kiwi=binnen. Kostte me 312+52 (beperkte douane diefstal:kont:) voor 364 eurotjes ben je dus de man met een kiwi hier in nederland. Tot zover met suc6 getest Korg DW / MKS-80, junotjes volgen nog..... Een kiwi op de DW is echt heel vet, het is net of je een Polysix aan het bespelen bent :P p.s. En nu weet ik wel dat je ooit voor 364 een polysix kon kopen maar zoals diverse posts bewijzen zijn die tijden voorbij, eerder het dubbele tegenwoordig :stupid
 
Hij zei overigens dat de SysEx implementatie van de Matrix 6 niet of nauwelijks bestond, dus dat de Kiwi daar ook nooit op ging werken. Toch kan de Access programmer het wel aan, net als minimaal een patch editor.

Wel een nette prijs trouwens, €364,- is net zo veel als één PG-300 moet kosten ongeveer, als je hem al los tegen komt.
 
Ik las een verhaal over dat voor veel params eenvoudigweg alleen maar via een complete dump gedaan kunnen worden, bijvoorbeeld voor parameters die een negatieve waarde kunnen hebben. En dat zijn er nogal wat.
 
Hey mensen, ik merk dat er animo is voor een evt. Groupbuy. Ik zeg, meld u aan, en overleg.

Mods: Misschien handig de naam "Kiwitechnics Patch Editor" in de topic titel te vermelden? Dat zou het handiger en opvallender maken! Bij voorbaat dank :)
 
Kleine pakjes uit de US glippen er soms makkelijker door maar da's bij mij nog nooit gebeurd bij zendingen uit Australie. Je betaalt een vast tarief invoerrechten en BTW over de opgegeven waarde . De douane pak je niet 'harder'
 
Kleine pakjes uit de US glippen er soms makkelijker door maar da's bij mij nog nooit gebeurd bij zendingen uit Australie. Je betaalt een vast tarief invoerrechten en BTW over de opgegeven waarde . De douane pak je niet 'harder'

Ok, niet harder, maar de kans dat je er doorheen glipt is wel veel minder groot.
Klopt het wel dat je geïnteresseerd ben in een evt. bestelling?

bikkel> jij ook?

Ik heb Murray gevraagd of het samenvoegen tot 1 pakket je voordeel oplevert qua verzendkosten en zo ja tot hoeveel stuks dat dan op gaat (voordat je in de volgende categorie terecht komt er dus veel meer moet gaan betalen..)
 
Hey mensen, ik merk dat er animo is voor een evt. Groupbuy. Ik zeg, meld u aan, en overleg.

Mods: Misschien handig de naam "Kiwitechnics Patch Editor" in de topic titel te vermelden? Dat zou het handiger en opvallender maken! Bij voorbaat dank :)

Ik ben voor! Voor een exemplaar!
 
Heb die van mij nu een jaartje, werkt als de brandweer! Stuur er m'n Cheetah, DW-8000 en sinds kort een MKS-50 mee aan ... very nice :mexico:!
 
Steeds meer devices gesupport nu met 4.9 en binnenkort met 5.0 ook de poly(kiwi)six. Het programmeren van de mks-70 en mks-80 is echt super met de PE! Je kunt namelijk upper en lower tegelljk pakken VET!
En nu maar sparen voor de kiwisix :)
 
Back
Top