Sequential Circuits TOM THREAD

303zalig303

gebruikte oscillator
Lid sinds
19 Maart 2007
Berichten
1.831
Bij deze een Sequential Circuits TOM thread om elkaar wat soepeler te helpen bij euvels of tips of dingen die nog wat onduidelijk zijn, etc.

Zijn er hier veel mensen met deze bak: welke kaarten heb jij extra ?!

Soundfiles ?!

Filmpjes !?

Hoe gebruik je hem ?

---

Een vraagje van mijn kant

Wat zijn nu die drie verschillende midi standen ?
Is er een manier om de geluiden die reeds zijn opgenomen nog extern via midi cc te dimmen ?
Die clock in, wat voor puls hoort daar in ?
 
heb het niet maar vind het sowieso een heerlijk ding. Ik vind het echt een zalige drumbak voor typische 80's drums, veelzijdig ook naar mijn mening. :biertje:
 
De drumtraks ook zeker niet vergeten, zaligste clap die ik ooit gehoord heb :P

 
Staat toch ook nog ergens op een verlanglijstje van me. De Tom of de Drumtraks.

Hoe valt de build quality mee? Ik weet niet hoe het komt maar heb het idee dat Sequential stuff vlug kapot gaat. Misschien een verkeerd vooroordeel?
 
Staat toch ook nog ergens op een verlanglijstje van me. De Tom of de Drumtraks.

Hoe valt de build quality mee? Ik weet niet hoe het komt maar heb het idee dat Sequential stuff vlug kapot gaat. Misschien een verkeerd vooroordeel?

Keuze tussen een Tom of een Drumtraks is moeilijk omdat ze allebij hun voordelen hebben. Drumtraks met zen aparte outputs en die parameterpotmeter, Tom met reverse, links en rechts en 15 geluiden in totaal met een cartridge.
Heb alleen de Tom, denk dat ik er moeilijk afstand van kan nemen : wordt cooler met de dag :halleluja

Ik vind de quality van Sequential wel ok als ik uit de ervaring van men Multitrak en Tom spreek. Ok ja sommige knopjes die is lastig doen, maar machines die een behuizing van 80%-90% metaal hebben kunnen wel tegen een stootje neem ik aan :)
 
Ik heb sinds vandaag die Tom ook in huis en was nooit zo van de drumcomputers, maar deze is wel heel erg lekker hoor! Wat een ding zeg! Blaast bv. een tr-606 compleet weg. Echt heel tof. Nu alleen nog een paar cardridges zien te vinden voor extra geluiden, zou leuk zijn.
 
combi : 606 tom drumulator = hemels <3

edit : vergat men vermona drm uit 1987 nog te vernoemen ;)
 
ik wil niet oude-lullerig doen, maar ik kan me nog heel goed herinneren dat heel veel mensen hun neus ophaalden voor de drumtraks of tom omdat het een sample-bakkie was. mocht ook niks kosten.

maar zeker als je van wat steviger elektro houdt, of wave, dan zijn de sequential drums geweldig en niet na te maken.
ook net wat steviger dan de oberheims en zeker dan de drumulator.

ik heb de 4 cartridges en die zijn eigenlijk allemaal zeer de moeite waard, hoewel bij mij meestal de contemporary of special fx erin zit. er wordt wel eens gemopperd over maar 8 geluiden in de TOM, maar het zijn wel de essentiële geluiden - kick snare hihats en claps, meer dan zat. cymbal en toms zijn al extra.....

om een perfecte set van prachtige als nieuwe TOM met uitgebreid geheugen en de 4 cartridges bij elkaar te krijgen, heb ik er wel 4 moeten kopen, maar dat komt de tom-penetratie in nederland weer ten goede.

ik denk intussen ook dat de tom te verkiezen is boven de drumtraks, maar die zou ik er stiekem toch ook wel bij willen hebben. gelukkig geen geld of plek meer.
 
die special effects zie ik hier ook nog graag verschijnen.


tip :
Steek de latinperc cardridge in de TOM. Neem de Guiro. Pitch die helemaal naar beneden. Reverse deze.

Lach.
 
Dat is wel appels met peren vergelijken...

Niet mee eens. De prijs is op het moment ongeveer gelijk en ik vind een 606 echt nergens op lijken naast de Tom. De laatste is in mijn ogen veel krachtiger dan de 606. Het klapt meer.
 
Niet mee eens. De prijs is op het moment ongeveer gelijk en ik vind een 606 echt nergens op lijken naast de Tom. De laatste is in mijn ogen veel krachtiger dan de 606. Het klapt meer.

volgens mij bedoelt hij gewoon analoge bak met digitaal vergelijken wat inderdaad appels met peren vergelijken is. Heb de twee nu naast elkaar staan, even wachten tot de batterijen van de 606 zijn opgeladen en dan beginnen !!
 
Ja dat bedoelde ik inderdaad :)
Ze mogen nu dan wel even duur zijn maar om nou een toendertijd low budget analoog drumbakje te gaan vergelijken met een dure klasse digitale drumbak dat gaat voor mijn gevoel niet echt op.
 
Ik bedoelde inderdaad wat romanlouis zei. Maargoed, dat was off-topic:) terug naar de TOM. vanavond heerlijk zitten jammen met hem, icm system 100 en cp70b. Te gek! Wat een ding!
 
Hej iedereen, ik was pads aan het vervangen en kwam deze drie lege slots tegen, weet iemand voor wat ze dienen?
 

Attachments

  • Foto 183.jpg
    Foto 183.jpg
    103,9 KB · Bekeken: 73
Hej iedereen, ik was pads aan het vervangen en kwam deze drie lege slots tegen, weet iemand voor wat ze dienen?

Daar kunnen RAM expansions voor het pattern/song geheugen in. Wine Country verkoopt ze voor $15/stuk. Als je het type kan achterhalen zijn ze misschien ook dichterbij en goedkoper te vinden.

Ik heb nu een Tom staan en vind het een leuk ding, maar toch wel wat minder dan de Drumtraks. Die laatste klinkt warmer en heeft een heel mooie "lome" timing, zoals Leo het elders treffend beschreef. Ook het gebrek aan aparte outs ervaar bij de TOM als een gemis. Ik zou toch aparte gated reverb op die snare en toms willen kunnen zetten, bijvoorbeeld.

Los daarvan heeft de TOM wel een eigen karakter. Erg snappy, luid en bijna harsh klinkend. Heeft absoluut compressie nodig om volledig tot recht te komen.

Nu nog die Contemporary cartridge vinden.
 
Back
Top