• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Korg DSS-1 / Ensoniq Mirage DSK / SCI Tom / Boss DR-110 / JX-3P / AX-73

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

UserTronix

Ouwe rot
Lid sinds
4 november 2002
Berichten
547
Locatie
Amsterdam
Korg DSS-1 Digital Sampler Synthesizer
Monstersynth met samplermogelijkheden, of zo je wilt een sampler met synthmogelijkheden. Extreem vet, echt analoog filter.

8 stemmig, 2 oscillators per stem, mogelijkheid om deze in unison te zetten zodat je 16 oscillators per stem krijgt.

Heel fijn klavier, aanslaggevoelig en met aftertouch, en een joystick voor de pitch, modultatie en filtersweep. Ik doe er een cd bij met een groot aantal floppydisk images en SampleVision, zodat je de DSS-1 kan editten op een Windows computer. Komt met een vuistdikke handleiding (kopie).

Dit is echt een supersynth die ik echt alleen wegens de grootte ervan weg doe, dus heb je interesse, wees gewaarschuwd, het is een groot geval!

http://www.glenstegner.com/dss1/home.html

275 euro


Sequential Circuits Tom
Hele complete Tom. Met de originele handleiding en de Midi guide. Drie cartridges met extra geluiden, Comtemporary, Latin Percussion & SoundFX.

Lekkere 8 bit/12khz geluiden die ophoog/omlaag te tunen zijn, te pannen, te reversen en te stapelen. Uitgebreide Midi specs. Met een beetje experimenteren kan je overigens zelf EPROM's met geluiden branden.

225 euro


Ensoniq Mirage DSK
De latere Mirage met stereo uitgangen. Mooie 8-bit old skool sampler met heel mooi analoog filter en analoge envelopes.

Ik doe er diverse floppy images bij, software editors en tevens het SoundProcess besturingssyteem. Met SoundProcess veranderd de Mirage in een 16 part multitimbrale, hybride synth. Elk geluid is middels zijn eigen Midi kanaal te besturen. Ik heb hier ook een Mac editor voor, deze werkt hoogstwaarschijnlijk ook onder OS-X, kan ik bij interesse wel even testen.

150 euro


Boss DR-110
Laatse analoge drummachine van Roland. Mooie geluiden, hele mooie Clap en Hats.

Deze DR-110 heeft een Sync/Clock input modificatie, is bijvoorbeeld te triggeren met een Gate of Triger signaal, of hij loopt bijvoorbeeld perfect strak middels de Clock uitgang van de SCI Tom.

Komt kompleet met plastic beschermhoes en zelf de originele verpakking.

Heel erg makkelijk te voorzien van diverse modificaties, ik was ooit begonnen hem te modificeren, maar heb daar wegens tijdgebrek van af gezien. Op de printplaat heb ik echter nog wel aangegegeven welke punten zich lenen voor modificatie, dus het is slecht een kwestie van weerstandje er uit solderen, en daarvoor in de plaats een pot met weerstand terug te solderen. Je kan dan bijvoorbeeld de Open/Closed HiHat decay, filter en pitch regelen, Snare noise, snappy, pitch etc., hele mooie dingen doen met de Clap als ook de Cymbal en Bassdrum.

100 euro


Roland JX-3P
Deze ruil ik alleen tegen de MKS-30 module versie.

Akai AX-73
Idem, ook alleen te ruil tegen de VX-90 module versie.

Roland TR-606
Alleen eventueel te ruil, zie hieronder.


Ruilen kan ook, in combinatie, met bijbetaling van jouw/mijn kant etc. allemaal mogelijk. Ik ben echter momenteel eigenlijk alleen geinteresseerd in een van de volgende dingen, heb je iets anders te ruil, dan mag je een poging wagen (let wel, liever geen grote klavieren daar ik wegens ruimtegebrek drastisch aan het inkrimpen ben);

- Microwave XT (Shadow Edition)
- Oberheim Matrix 1000
- Marion ProSynth
- Akai VX600
- Roland MKS-30
- Roland MKS-70
- Akai VX-90
- Yamaha RS7000
- Sherman Filterbank
- Akai MPC2000XL
- Tapco S5's
 
Mackie 1202VLZ + Behringer MX2804A -> Mackie 1402VLZ

Mackie 1202VLZ + Behringer MX2804A -> Mackie 1402VLZ

Eventueel ook nog een Mackie 1202VLZ + een Behringer Eurorack MX2804A samen te ruil tegen een Mackie 1604VLZ of een 1642VLZ.

De schuif van kanaal 2 op de Behringer moet vervangen worden. Ik heb even nagevraagd, een schuif zelf kost 2,86 bij A.R.K. Audio Video te Alkmaar en zit met een stuk of 8 soldeerpunten vast.
 
Hoi Kevin,

Bedankt voor je reactie. Je mailbox is echter vol, dus ik kan je geen PB'tje terug sturen en je accepteerd geen email via je profielpagina. Stuur me even een mailtje via mijn profielpagina.

Bij deze is de DSS-1 dus voorlopig gereserveerd!
 
...en de Mirage is weg.

...en de Mirage is weg.

Ik hoor helaas niks meer van degene die interesse had in de DSS-1, en bij nader inzien gebruik ik hem eigenlijk voorlopig wellicht toch liever zelf, dus de DSS-1 is ook uit de verkoop, of iemand moet met een hele leuke ruildeal komen...
 
Ik heb inmiddels een Roland MKS-30 aangeschaft, als ik de MKS-30 eenmaal binnenkrijg gaat de JX-3P in de verkoop, later meer hierover.
 
Tom & DR-110

Tom & DR-110

De SCI Tom mag samen met de DR-110 weg voor 300 euro. Dan heb je echt een hele leuke combinatie van 8-bit met analoog drumgeweld. De DR-110 synced ook perfect aan de clock uitgang van de Tom.
 
MiniMusic BeatPad

MiniMusic BeatPad

De MiniMusic BeatPad software lijkt overigens heel veel op het veelgeprezen sequenceprogramma Seq-303, en stuurt tevens een Midiclock signaal uit, zodat je hem met een andere sequencer kan syncen.

Je hebt dan dus eigenlijk een 'hardware' Seq-303, waarmee je met een pennetje de pitch, velocity en duur van een noot kan tekenen.

Ik heb er tevens nog een ongebruikt 'opvouw' toetsenbord bij, zie http://www.palmone.com/us/support/accessories/ppk.html en een lederen case. Beeldscherm is nagenoeg krasvrij.
 
DSS-1

DSS-1

Laat bij interesse in de DSS-1 het toch maar even weten, wellicht doe ik hem toch weg...
 
Update

Update

Nog te koop;

Sequential Circuits Tom € 225,-
Boss DR-110 €100,-
Roland JX-3P €150,-
Palm M100 + MiniMusic €100,-
Akai AX-73 alleen te ruil tegen de VX-90 moduleversie
Roland TR-606 alleen te ruil

Ruilen kan nog steeds, o.a. tegen het volgende, in combinatie, met bijbetaling van mijn/jouw kant etc. allemaal mogelijk;

- Microwave 1
- Microwave XT (Shadow Edition)
- Oberheim Matrix 1000
- Marion ProSynth
- Akai VX600
- Akai VX-90
 
Schopje...

Schopje...

...Of wellicht heb je wel een Boss SYB-3 liggen, of een leuk TC effectendoos waar je vanaf wilt.

Kortom, schroom je niet om met ruilaanbiedingen, hoe vreemd ook, te komen.
 
De Roland JX-3P is naar een sympatiek forumlid :D, veel plezier er mee!

De rest ga ik onder een nieuwe threadtitel, samen met nieuwe gear, opnieuw aanbieden, dit maal mét foto's, mag dus een :slotje: op...

:slotje:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top