Diskdrive Ensoniq Mirage

Ik heb die hxC nog steeds liggen maar mijn Mirage heb ik laatst verkocht. Ik ga hem ooit eens inbouwen in een S950.......... als de tijd me uit komt
 
Inmiddels heb ik een HXC in de Mirage gebouwd en dat werkt fijn.
Nu heb ik alleen nog geen blank disk images kunnen vinden op het net.
Zelf maken is ook nog niet gelukt.
Heeft iemand misschien een empty disk image voor Mirage/HXC voor me?
 
heb je een handleiding hoe dit te doen?
ik heb alle floppy's (enfin, zeer veel) voor mirage, alsook extra OS'n etc
+ een laptop (WIN XP) met ingebouwde diskette lezer

kan dit met EMXP ?
 
heb je een handleiding hoe dit te doen?
ik heb alle floppy's (enfin, zeer veel) voor mirage, alsook extra OS'n etc
+ een laptop (WIN XP) met ingebouwde diskette lezer

kan dit met EMXP ?

Als je die disk digitaal hebt gemaakt, heb ik ook wel interesse. Heb er ook een stuk of 15 dacht ik.
 
heb je een handleiding hoe dit te doen?
ik heb alle floppy's (enfin, zeer veel) voor mirage, alsook extra OS'n etc
+ een laptop (WIN XP) met ingebouwde diskette lezer

kan dit met EMXP ?

Hallo Tiger,


Dank voor het aanbod!
Ik heb een handleiding: http://hxc2001.com/download/floppy_drive_emulator/HxC_Floppy_Emulator_Software_User_Manual_ENG.pdf
Deze software kan gratis worden gebruikt maar er moet wel een extra floppy driver worden geinstalleerd op de windows machine wil de floppy drive goed kunnen worden aangesproken door de software.
Het maken van een image van een floppy schijnt ook met Omniflop te kunnen. De verkregen bestanden moeten daarna nog wel geconverteerd worden voordat ze geschikt zijn voor de HXC drive.

Nu is het zo dat ik zelf ook een windows computer heb met een floppy drive erin.
Dus ik zou, als het goed is, zelf ook images moeten kunnen trekken van een lege Mirage disk.
Ik heb nog niet uitgeprobeerd een lege diskette in te lezen en dit image op de HXC te zetten.

Dit zal ik binnenkort eens proberen.

Interessant dat je zo veel extra software hebt voor de Mirage!
 
Zo....ik zit te browsen door jouw collectie...
Dat is een mooie verzameling informatie zeg:)

Thanx for sharing!
 
Die editor is nog steeds in ontwikkeling en eigenlijk ook een beetje stukjes en niet werkend.
Ik had ooit een versie waar midi werkte......maar dan wel alleen bij mij op 1 specifieke midi interface.

Maar goed, het was ook het eerste c++ programma ooit wat ik op windows schreef.
 
Ik heb inmiddels een werkende Mirage met Lotharek. Opslaan en laden gaat vlekkeloos.

Maar leuker voor hier is dat het maken van images van diskettes inmiddels ook goed gaat.
Ik heb nog wat originele Mirage sound diskettes liggen. Deze ga ik uitlezen en ik zal de images hier delen voor de geïnteresseerden.
 
Mijn diskdrive is een beetje gammel. Sommige disks gaan soms niet helemaal lekker maar na een aantal andere wil die soms weer.

Omniflop net getest en werkt iig! Zelfs eens disk die voorheen corrupt was heb ik kunnen formatteren en een andere disk op kunnen zetten die goed werkt.

Ik merkte ook dat sommige officiële disks het Os gaar is maar de sounds nog goed. Die moet je dus niet gebruiken. Dan neemt ie de slechte info over. Logisch natuurlijk.
 
En cool Matthew. Volgens mij zitten er dus in die file van neuro dus ook soundsdisks bij. Maar nog niet geprobeerd.
 
Ik heb meteen maar 2 van die Gotek drives besteld voor 19 euro stuk inclusief shipping. Ben benieuwd!
 
Ik heb meteen maar 2 van die Gotek drives besteld voor 19 euro stuk inclusief shipping. Ben benieuwd!

Die heb ik 2 dagen geleden ook 2 besteld. :D
Eens kijken of de Oberheim DPX1 deze accepteert en of ik samplesoftware kan vinden waarmee ik samples kan maken voor dit bakbeest.
De Mirage samples moet ie kunnen slikken. :P
 
Die heb ik 2 dagen geleden ook 2 besteld. :D
Eens kijken of de Oberheim DPX1 deze accepteert en of ik samplesoftware kan vinden waarmee ik samples kan maken voor dit bakbeest.
De Mirage samples moet ie kunnen slikken. :P

Ow tof!

Ik heb in ieder geval een hoop images voor de Prophet2002. Deze kan de DPX als het goed is ook afspelen. Je mag er wel hebben zodat je kan testen.
 
Ow tof!

Ik heb in ieder geval een hoop images voor de Prophet2002. Deze kan de DPX als het goed is ook afspelen. Je mag er wel hebben zodat je kan testen.

Dat zou tof zijn, ik heb idd nog helemaal geen disks voor hem.:okdan:
 
Back
Top