Ableton ziet Doepfer niet.

Noiseflux

Zwarte Ruis
Lid sinds
24 januari 2010
Berichten
982
Locatie
Zevenaar
Beste iedereen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Doepfer Dark Energy en als ik m via USB aan mijn macbook hangt ziet Ableton Live hem als een Input en Output, mooi dus. Ook staat hij bij m'n MIDI devices in het audio/midi preferences progje.

Als ik hem aan mijn PC hang wordt er gevraagt of ik drivers wil installeren en als ik 'nee' klik (er zijn geen drivers voor) staat er (uiteraard) dat m'n hardware niet goed geïnstalleerd is. (als ik 'ja' klik komt er uiteraard uit dat er geen drivers voor te vinden zijn)

Het irritante is dat m'n Dark Energy dus ook niet door Live herkent word. Bij mijn hardware devices (device manager) in windows zelf staat hij wel bij 'Other Devices' -> 'USB MIDI Dark Energy'.

Dus niet bij Universal Serial Bus Controllers (USB), ik weet niet of dat uit maakt.

Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen want het is natuurlijk wel zonde dat ik dat mooie synthje nou niet goed aan kan sturen ;{

Alvast bedankt!
 
zit er geen midi op dat rare ding dan? dan kan je 'em gewoon met midikabels aansluiten.

tja doepfer he, beetje rommel af en toe.... wel brujikbaar natuurlijk, sommige module's zijn zelfs heel goed en soms erg...erg
 
Ja er zit wel een MIDI uitgang op de achterkant maar ik heb én geen MIDI-in op mn interface én geen MIDI-kabel..
..Ik hoopte eigenlijk dat iemand zou weten hoe ik die Doepfer als USB kan laten zien, want ik denk dat Live hem daarom niet ziet.
 
hmmm, hebben je m-audio's geen midi in? lijkt me sterk als die zelfs geen midi uit hebben.

Maar vreemd dat het niet werkt bji je pc (laat fatclap het niet horen :D, hebben we weer een mac/pc rel )

Hee, op de site wordt ook niet gerept over drivers oid.....

heet het dingetje niet toevallig anders in live???
 
je hebt in live toch al bij de preferences gekeken want soms moet je daar eerst wat aanvinken voor hij zichtbaar is in die dropdownmenutjes bij elk spoor.
 
hmmm, hebben je m-audio's geen midi in? lijkt me sterk als die zelfs geen midi uit hebben.

Maar vreemd dat het niet werkt bji je pc (laat fatclap het niet horen :D, hebben we weer een mac/pc rel )

Hee, op de site wordt ook niet gerept over drivers oid.....

heet het dingetje niet toevallig anders in live???

Jawel mn m-audio's hebben wel midi uit, ik weet alleen niet of ze dan ook nog op mn pc binnen komen (waar ze op aangesloten zijn) dus dat zou ik kunnen proberen nadat ik ergens een midi kabel heb gekocht...
En er staan helaas geen andere devices bij :(

je hebt in live toch al bij de preferences gekeken want soms moet je daar eerst wat aanvinken voor hij zichtbaar is in die dropdownmenutjes bij elk spoor.

Ja, daar staat ie dus niet bij! De vraag is, hoe krijg ik m daar zichtbaar?
 
Ik heb mijn Dark Energy nog niet aan m'n studio pc gehad (wel aan m'n 'gewone' pc en daar deed het wat het moest doen), maar ik zal vanmiddag/vanavond eens kijken of het problemen geeft in mijn DAW.
 
Ik heb hetzelfde probleem in Renoise. Dus het ligt aan Windows denk ik. Heb je ook Vista 64bits Tom?
 
op mn 'huiskamer' pc heb ik idd Vista 64 bits, maar daar heb ik in de gauwigheid geen problemen ontdekt.

M'n studio pc draait op XP.
 
Hmz das wel heel vreemd dan.. Nouja bedankt voor de info in ieder geval..
 
Tom, als je de kans hebt, zou je dan voor me kunnen kijken of jouw dark energy ook onder 'other devices' genoemd word? (control panel > hardware and sound > device manager)
 
Hij staat bij mij onder 'Besturing voor geluid, video en spelletjes' als 'USB MIDI Dark Energy'.

Ik heb het hier over de Vista 64bit pc.

Op de XP machine heb ik het nog niet getest,
 
Ja ik draai ook 64bits vista. Je hebt geen drivers geïnstalleerd oid? Kreeg je ook de melding dat je apparaat niet goed geïnstalleerd was enzo? Tot zover al erg bedankt voor je hulp!
 
Dat kan ik me eigenlijk niet meer herinneren.

Ik heb de Dark Energy aangesloten en klaar....voor m'n gevoel dan.
Ik kan me geen details voor de geest halen, maar nieuwe apparaten installeren is ondertussen een aardige routinehandeling geworden. ;)
 
Hehe, oke goed, thanks man!
Nu weet ik in ieder geval dat ik eerst dat ding maar eens uit mn 'other devices' tab moet zien te halen en in die 'sound, video and game controllers' tab. Lijkt meer op een zaak voor een ICT'er..
 
Pff schiet niet op :( Het enige advies dat ik overal krijg is dat ik de drivers moet installeren... die niet bestaan
Mooi is dit.
 
Ik heb nog even wat geëxperimenteerd.
Ik heb in apparaatbeheer de installatie ongedaan gemaakt en daarna opnieuw de Dark Energy aangesloten. Hij installeerde zichzelf zonder dat ik daar iets voor hoefde te doen.

Dat is misschien nog eens het proberen waard?
 
Dat heb ik vanmiddag geprobeerd, hij blijft vragen om drivers en daarna aangeven dat het apparaat niet goed geinstalleerd is. Ik heb ook al andere USB poorten geprobeerd en heb nu op 6 fora een topic er over lopen en een brief naar Doepfer support gestuurd. Ik hoop dat het een standaard windows drivertje is ofzo die ik op de een of andere manier mis..
 
Ja :( Kreeg je nadat je 'm weer aansloot wel de vraag of je drivers wilde installeren? (met dat installetiegebeuren rechtsonderin) Of pakte ie m direct goed op?


DDE.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top