MS20 voor een normale prijs (<1000 euro)

Status
Please reply by conversation.
maar ik wil specifiek de ms20.
Buiten het feit dat ik altijd vragen heb bij de reële waarde van elke analoge synth zou ik persoonlijk 1000€ liever spenderen aan bv. 4x Waldorf Pulse. De toestellen zijn in cascade configureerbaar tot een monofone 8 osc of 4 stemming 2 VCO's met apparte outputs. Lijkt me puur muzikaal een gunstige investering. De MS20 is een mooi "hebbeding" dat vaak van eigenaar verandert. Dat stemt tot nadenken. Ook zo bij mij (MS10+20+50+SQ) Heel de zwik voor een prik verkocht in een ver verleden.
Maar mooi is hij wel ja...
 
Ik kreeg uit de Pulse alleen maar gekrijs als ik wat buiten de standaard paden ging. Met de MS20 kan ik uren prutsen en al die tijd bruikbare klanken produceren. Die MS serie mocht qua ontwerp en componenten destijds geen drol kosten want het moest goedkoop op de markt. Ze hebben er desondanks erg bruikbare bakken van weten maken.
Doepfer maakt ook heel goedkope modulaire spullen en sommige daarvan zijn ook goed.
 
Als ik bij bij de versie een en versie twee. Alles het zelfde instelde dan was het een klein tandje verzetten aan de filter cutoff en klonk zga als het zelfde.
die indruk heb ik ook altijd gehad
misschien dat dat ook dat minder ruisen ten dele verklaard.
 
Een Pulse is ook totaal niet te vergelijken met een MS20, komt niet eens in de buurt.
De Pulse is een fijne synth maar totaal anders kwa karakter, redelijk standaard maar wel op een vrij krachtige manier. De Ms20 is veel meer een ongeschoren brulaap en oneindig veel meer hands on. Daar kan geen BCR o.i.d. tegenop.
Het zijn beide fijne synths, maar als je de specifieke MS sound en bediening zoekt, dan zul je met een Pulse bedrogen uitkomen..

Ik verkocht m'n Ms20 in 1999 aan de broertjes Funcken (Funckarma) voor 750 guldensch...zou er nu best een terug willen, maar er staan andere dingen hoger op m'n lijstje voor de huidige prijzen.
 
Mijn ex-vriendin klaagde altijd dat ik mijn korgje liever zag dan haar... De korg is er nog, zij duidelijk niet...:D
wat dat betreft ben ik blij dat ik ben overgegaan op moog
 
Even voor het perspectief:

Een MS20 van 1000 eu is over 2 jaar een MS20 van 1200 eu...dus is de instap hoog maar het verlies laag.

Dat is wel anders bij nieuwkoop..

Vintage aanschaf is dus uiteindelijk voordeliger.
 
Was een kerel met 4 posts hier, ik maak me dus geen illusies... daarmee had ik ook meteen een kans wat lager te bieden. Zijn brein was nog niet verziekt met gigantische bedragen.
 
Even voor het perspectief:

Een MS20 van 1000 eu is over 2 jaar een MS20 van 1200 eu...dus is de instap hoog maar het verlies laag.

Dat is wel anders bij nieuwkoop..

Vintage aanschaf is dus uiteindelijk voordeliger.

Tenzij, en dat is deels de reden dan vintage duurder kan worden volgens mij, dat hij kapot gaat binnen 2 jaar en er serieus wat werk aan is...
 
Tenzij, en dat is deels de reden dan vintage duurder kan worden volgens mij, dat hij kapot gaat binnen 2 jaar en er serieus wat werk aan is...

Tja dan ben je een keer 100 eu kwijt...

Een MS20 is als een tank gebouwd en een goed exemplaar zal het prima blijven doen.
 
Netjes...

Nu er nog eentje vinden.

Ik ken een paar mensen, die er één hebben, en hem niet gebruiken.

Maar hem helaas ook niet willen verkopen...
 
Het valt me op dat je niet vatbaar bent voor welk argument dan ook en je alleen maar blijft hameren op hoge prijzen. Dat is voornamelijk een probleem van jouw budget.

Als je nou eens nuchter nadenkt, even doorspaart en een in zgst verkerende MS20 koopt met alle originele knoppen, technisch ok dan heb je een instrument voor jaren die je uiteindelijk met winst kan verkopen (want dat doen de meeste mensen die klagen over prijzen uiteindelijk dus zelf ook)

Dus kijk even door een andere bril.
 
De 1000 euro is al vet boven mijn budget. En ik vind dat het daarvoor moet kunnen. Ik zal wel wat moeten rondzoeken, en geluk hebben.

Perfecte staat interesseert me ook geen bal, optisch dan. Ik wil zo'n ding om te gebruiken, niet om naar te kijken.

Ik hamer ook niet echt door over dure prijzen. Ik ben me bewust van de (te) hoge prijzen. Niet leuk, maar ik heb er op zich geen probleem mee. De lijn ligt voor mij bij 1000 euro, that's all. Dat bedrag is al meer dan de waarde van alles dat in mn studio staat opgeteld.

Daarbij: Hoe langer deze topic opgevolgd wordt, hoe meer kans dat een potentiële verkoper bij mij terecht komt.

PS: je hebt gelijk dat het overkomt alsof ik geen enkel argument wil horen, maar wees gerust dat ik stiekem toch elke keer alle voorgeschotelde opties overweeg, en bekijk, en het in mijn hoofd blijft malen.
 
De 1000 euro is al vet boven mijn budget. En ik vind dat het daarvoor moet kunnen. Ik zal wel wat moeten rondzoeken, en geluk hebben.

Perfecte staat interesseert me ook geen bal, optisch dan. Ik wil zo'n ding om te gebruiken, niet om naar te kijken.

Ik hamer ook niet echt door over dure prijzen. Ik ben me bewust van de (te) hoge prijzen. Niet leuk, maar ik heb er op zich geen probleem mee. De lijn ligt voor mij bij 1000 euro, that's all. Dat bedrag is al meer dan de waarde van alles dat in mn studio staat opgeteld.

Daarbij: Hoe langer deze topic opgevolgd wordt, hoe meer kans dat een potentiële verkoper bij mij terecht komt.

PS: je hebt gelijk dat het overkomt alsof ik geen enkel argument wil horen, maar wees gerust dat ik stiekem toch elke keer alle voorgeschotelde opties overweeg, en bekijk, en het in mijn hoofd blijft malen.


Top! en voor 1000 euro koop je een mooie. Mijn advies: geef wel een bal om hoe ie er uit ziet, dat is een groot deel van de waarde.

Dus koop bij voorkeur machine met:

Alle originele knoppen
Geen gelijmde of gebroken toetsen (moeilijk te vinden bij de MS20)
Geen rokers bak.
Geen krakende pots want schoonmaken is een dure grap.
Geen mods of gaten geboord in de behuizing
Een exemplaar met documentatie zoals handleiding of patch kaarten.

En heb geduld er zijn veel MS20's..............
 
Bedankt.

Als ik een mooie kan vinden, graag :-) Vind het al van in den beginnen prachtige bakken (en ja, ook enorm cool)...

Ik ben de centen al bijeen aan het scharten. Ik heb al de helft bij elkaar door gear die ik niet gebruik te verkopen (zo ondersteun ik zelf mijn missie: geen gear staan hebben om ernaar te kijken).
 
Never :-)

Nee ik denk dat het bij sommige mensen meer gaat om de onvoorspelbaarheid... ik heb al vanalles vst's geprobeerd... ik haal er geen plezier uit. Niks. Mijn beste maat gebruikt énkel vst's en maakt daar machtige dingen mee... ik heb er niks tegen, kzou ook niet weten waarom, ik kan er gewoon niet mee overweg, en wil het ook niet meer... Geef mij een superdeluxe vst, en al wat ik er probeer mee te maken is een juno-achtige string/pad of een simpele arp... beetje absurd hoelang ik dit soor geluiden al uit vst's probeerde te krijgen. Toen ik mijn Juno 60 kocht was het voor mij een wereld die openging...
 
ja dat is zo, die bakken geven vaak meteen wat je wilt. met vsts moet je toch wat meer met fx enzo aan de gang. het mooiste is natuurlijk zo'n soulwax achtige studio...
 
Ik ben 100% tevreden met mijn studio. Mijn manier van werken is absoluut wel beïnvloed door Soulwax hun studio te zien.

Alles hangt gemidi-t aan Ableton. Juno60, JX3P en Korg POly800, en momenteel nog de TR707 Ook kan ik de trigger in vr de arp en de sequencer aansturen vanuit mn geluidskaart/tr707, als ik het op een andere manier wil aanpakken. Vind ik iets dat ik ok vind, kan ik het makkelijk mdi syncen aan ableton en de audio opnemen.

Elk instrument heeft zijn eigen ingang op de geluisdkaart, super vlot werken dus.
kHeb ook een ingang waar een gitaar op aangesloten staat, en een mic voor een versterker staan, voor als ik de versterker wil gebruiken...

Op mijn bureau staat enkel computer, en een MPD32 als meest misbruikt stukje studiogereedschap. Mensen vragen soms: wat die je dààrmee. Ik weet nooit wat te zeggen... ik doe er alles mee. Ook wat je er niet mee kan.

De meeste drumgeluiden die ik gebruik samplede ik zelf. Alle synthgeluiden die ik gebruik maak ik zelf. Alle loops die ik gebruik heb ik zelf gesampled.
 
ik snap dat je het allemaal overhyped vind, te duur etc etc
maar dat je zelf een AN1x probeert te verslijten voor 300 euro terwijl de meesten er hier 225 of minder voor vragen , vind je dan weer heel normaal...ik vind je dan eigenlijk niet echt consequent : zoals iedereen zoveel mogelijk halen uit wat je verkoopt, maar voor zo weinig mogelijk inkopen.
Dit is heel normaal menselijk gedrag, maar heel dit gedoe om aan te kaarten dat een MS20 'maar' 1000 euro waard is ? tja voor jou dus wel...hopelijk vind je een verkoper die er hetzelfde over denkt , ook al kan hij er 200 euro meer voor krijgen...
En voor jou is 1000 euro blijkbaar veel geld.
Voor anderen niet :-)
Ik hou de mijne, ook al doe ik er bijna niks mee...
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top