MS20 voor een normale prijs (<1000 euro)

Status
Please reply by conversation.
Zo zegt iedereen het...

Ik heb gevonden dat allebei filter verschillend klinken, maar toch allebei heel goed en karakteristiek.

Kan me niet voorstellen dat er iemand voor eentje met nieuwe filter veel minder vraagt ofzo... hoe zie je het?
 
Hou ajb in de gaten dat je het juiste filtertype neemt, er is namelijk nogal een wereld van verschil in de 2 verschillende soorten MS20. OTA of IC35

Heb je ze bij de naast elkaar gehad ? :W
 
Als je 15% korting op een van Gogh krijgt betaal je je nog scheel, ik vind het dus een beetje vreemd om een van Gogh met een MS20 te vergelijken.
 
Heb je ze bij de naast elkaar gehad ? :W

Ik heb ze naast elkaar gehad.

Het eerste filter klinkt veel rauwer en overstuurd mooier. Kwa klank zal ik voor deze gaan.
Het tweede filter is dus wat braver, maar heeft als voordeel dat hij stiller is.

Bij mijn eerste versie hoorde je de gate inputs door je gewone signaal en op de tweede versie niet...


Grtz Bruce
 
Ik heb ze naast elkaar gehad.

Het eerste filter klinkt veel rauwer en overstuurd mooier. Kwa klank zal ik voor deze gaan.
Het tweede filter is dus wat braver, maar heeft als voordeel dat hij stiller is.

Bij mijn eerste versie hoorde je de gate inputs door je gewone signaal en op de tweede versie niet...


Grtz Bruce

Bedankt! Geen idee of ik de kans zal hebben om te kieskeurig te zijn. Als ik er al eentje kan vinden voor minder dan 1000 euro zal ik blijkbaar al blij mogen zijn. Beetje absurd.
 
Heb die van mij niet al te lang geleden weggedaan voor 800 of 850.
Dat zijn ze waard, 1000 vinnik al veel en 1200 is echt veelste veel.

Heb zelf meer modulair spul gehaald, daar is zoveel keus in filters dat ik mijn ms-20 echt niet mis.

grtz Bruce
 
Ik heb ze naast elkaar gehad.

Het eerste filter klinkt veel rauwer en overstuurd mooier. Kwa klank zal ik voor deze gaan.
Het tweede filter is dus wat braver, maar heeft als voordeel dat hij stiller is.

Bij mijn eerste versie hoorde je de gate inputs door je gewone signaal en op de tweede versie niet...


Grtz Bruce

Ik heb ook twee eerste versie naast elkaar gehad en daar zat ook een verschil in. Is vaak met oude synths.

Als ik bij bij de versie een en versie twee. Alles het zelfde instelde dan was het een klein tandje verzetten aan de filter cutoff en klonk zga als het zelfde.
 
Heb zelf meer modulair spul gehaald, daar is zoveel keus in filters dat ik mijn ms-20 echt niet mis

+1 :okdan:

Heb zelf nog nooit een ms-10, -20 en/of -50 gehad en DIE ZULLEN ER OOK NOOIT KOMEN!

De X-911, zelfde circuits als de ms-20, is momenteel de minst gehypte uit de ms-reeks. Maar hoelang zal dit nog zo zijn?!?!?! Mssn heb ik het geluk dat ik op het juiste moment iets weet te kopen 8)

Laatste jaar heb ik regelmatig met een ms20 gespeeld. Eigenlijk werd ie alleen maar ingezet om drum loopjes te filteren ... imo is de ms20 erg overgewaardeerd :bekdicht: ... om drumloopjes te filteren gebruik ik nu een cs15, imo erg ondergewaardeerd, en/of de x-911.

Voor eur.1000,- kan je zeker wel een cs15 en een x-911 vinden. En met wat zoeken heb je een leuk 2e hands Doepfer A-100 systeem, welke je volledig naar eigen je voorkeur aangevuld kan worden. Alhoewel de laatste tijd hier SF vrijwel geen 2e hands A-100 systemen zijn aangeboden.

De MOTM420 staat hoog aangeschreven als goede ms-20 filter clone.

De laatste jaren is wel gebleken waardevast te zijn... dus mocht je er een kopen en na verloop van tijd doorverkopen, dan zal je er hooguit een paar tientjes op toeleggen en mssn zelfs er een paar aan overhouden :)

Just my 2 cents :peukie:
 
als je een modular neemt kan je ook een paar goede oscs nemen die de ms niet heeft :D
 
Het is zeker een leuke synth.......maar klanktechnisch kan je voor hetzelfde geld een veel betere synth kopen, zoals bijv een modular. Met dezelfde modules en een veel betere klank.
Zoals Alex Omega al schrijft zijn de osc. in een MS-20 slecht, het LFO gaat mij niet precies genoeg (van erg langzaam naar hoorbaar sneller is een erg klein stukje op de potmeter), en de patch mogelijkheden zijn ook erg beperkt.

Iedereen kan kiezen wat hij wilt kopen en de prijs is altijd aan de verkoper, maar er zijn vaak ook alternatieven waar je best wel naar kan kijken/luisteren.


Grtz Bruce
 
MS-20 is gewoon een fijne synth met een lekkere klank. Tuurlijk is hij stiekum eigenlijk helemaal niet zo goed, maar je kunt er evengoed heel veel mee en hij heeft gewoon karakter.

Als je verliefd kon worden op synths (ik doe nu maar even net alsof ik gewoon normaal ben :D) zou ik dat waarschijnlijk voor altijd blijven op mijn MS-20. En deze bak is gewoon waardevast - als je hem zat bent, krijg je er altijd minstens het aankoopbedrag voor terug.

Dat gezegd hebbende ben ik het met topicstarter eens dat je er gewoon een voor 1.000,- moet kunnen vinden. Misschien even geduld hebben, je ziet ze niet elke dag, maar dat moet zeker lukken :)
 
MS-20 is gewoon een fijne synth met een lekkere klank. Tuurlijk is hij stiekum eigenlijk helemaal niet zo goed, maar je kunt er evengoed heel veel mee en hij heeft gewoon karakter.

Als je verliefd kon worden op synths (ik doe nu maar even net alsof ik gewoon normaal ben :D) zou ik dat waarschijnlijk voor altijd blijven op mijn MS-20. En deze bak is gewoon waardevast - als je hem zat bent, krijg je er altijd minstens het aankoopbedrag voor terug.

Dat gezegd hebbende ben ik het met topicstarter eens dat je er gewoon een voor 1.000,- moet kunnen vinden. Misschien even geduld hebben, je ziet ze niet elke dag, maar dat moet zeker lukken :)

100% mee eens...
 
Als je verliefd kon worden op synths (ik doe nu maar even net alsof ik gewoon normaal ben ) zou ik dat waarschijnlijk voor altijd blijven op mijn MS-20.
Mijn ex-vriendin klaagde altijd dat ik mijn korgje liever zag dan haar... De korg is er nog, zij duidelijk niet...:D
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top