Oberheim OB-12 en het gebruik er van.

Stoer man, met je "echte" Oberheim. Alsof een merk altijd garant staat voor een goede synth. En die hele lijst gear onder je email staat wel leuk, maar krijg je er ook wat uit? Waarschijnlijk niet.

meiden kappe nah
kijk martin kocht m vast niet om bv een obx na te doen ..
[kmoet zeggen mk2 klinkt snobistish ]:P
magsoms in de goede zin vant woord
hehe...

wil der wat aan toe voegen ;tis een va
dus iets wat iest na kan doen ala virus / nordlead heb de hele nord serie wel keertje gehad ...op de 3 na
erg vette lekkere easy en toch breed qa sounds synths zijn het

bv momenteel zou ik bv een virus b verkiezen boven de nordrack 2
omdat audio input / en fx wel erg fynis opeen va synth

martin is denk nog niet op de helft van t doorkrijgen van de obie

..

ik denk dat deze obie weer net iets heeft wat bv de virus ook heeft net weer anders ..

blijft va punt uit dat hoeft niet vergeleken te worden met anallog daar betalen mensen zich scheel aan das een keuze barzeg elke keer lompe gediscus !

:D

ik ben tegen woordig aardig gecharmeerd van va / heb een supernova 48 stemmen [mega bak ] en z1 [iste koop hehe]
ook omdat t gaat om muziek maken en dat gaat prima met va spul!!
daar hoeft egt geen jp8/obx voorthuis te staan
denki dan ...met mn hele shizzle:dubbel:

nog ff deel 2 van die chech mafkees


[idd brz mega uploads ] z1van m zijn ook loik
cs20m ook de moeiete ]
 
meiden kappe nah
kijk martin kocht m vast niet om bv een obx na te doen ..
[kmoet zeggen mk2 klinkt snobistish ]:P
magsoms in de goede zin vant woord
hehe...

Inderdaad, aangezien ik nog helemaal geen ervaring met synths had\heb ben ik voor deze gegaan, juist om de bediening. En daarnaast is deze nog redelijk betaalbaar ook.

R-ond schreef:
wil der wat aan toe voegen ;tis een va
dus iets wat iest na kan doen ala virus / nordlead heb de hele nord serie wel keertje gehad ...op de 3 na
erg vette lekkere easy en toch breed qa sounds synths zijn het

bv momenteel zou ik bv een virus b verkiezen boven de nordrack 2
omdat audio input / en fx wel erg fynis opeen va synth

martin is denk nog niet op de helft van t doorkrijgen van de obie

En daar zeg je nog iets heel waars.
Elke keer als ik er mee speel ontdek ik weer wat anders 8~

Nog geen moment spijt van de aanschaf gehad in ieder geval. :)
 
Ik heb de nep houten zijkanten ook ff custom overgespoten, zie de foto.

Dat ziet er gaaf uit!
Ik had er ook nog over zitten denken iets met de zijkanten te doen, maar ben er nog niet uit.
 
Ik heb de nep houten zijkanten ook ff custom overgespoten, zie de foto.
28172_122719844410175_100000164801521_339423_7665994_n.jpg



Dat ziet er gaaf uit!
Ik had er ook nog over zitten denken iets met de zijkanten te doen, maar ben er nog niet uit.


De zijkanten zijn van echt hout, demonteren grijze verf eraf schuren er weer op zetten en klaar.
Bijgevoegde foto kwaliteit is laag en is het niet mooi op te zien, maar het hout heeft een mooie structuur.

attachment.php
 

Attachments

  • naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    15,6 KB · Bekeken: 48
Nou heb ik de OB-12 uit elkaar gehad, toen ik met het display aan het sleutelen was en kreeg wel het idee dat het geen plastic was, maar dat het er zo uit kan zien, wist ik niet 8o)

Misschien is lakken nog wel een optie :)

De zijkanten zijn van echt hout, demonteren grijze verf eraf schuren er weer op zetten en klaar.
Bijgevoegde foto kwaliteit is laag en is het niet mooi op te zien, maar het hout heeft een mooie structuur.

attachment.php
 
Ging het makkelijk? Display? Ik trok het ding los en had het idee dat het nogal 'n klus ging worden, dus snel weer dicht gedaan en verder gegaan met spelen.

En who gives a f*ck of het 'n echte OB is of nie, het IS 'n dikke bak! En daar gaat het toch om. Volvo blijft Volvo, ook al zijn het ineens Chinesen i.p.v. Zweden die het ding maken.
 
Ging het makkelijk? Display? Ik trok het ding los en had het idee dat het nogal 'n klus ging worden, dus snel weer dicht gedaan en verder gegaan met spelen.

Als je alleen het display wilt vervangen is het nog wel een keer snel te doen, maar ik heb de backlight in het display vervangen en dat was wel een uitdaging en als je weinig ervaring met electronica hebt zou ik dat niet aanraden.

Als je een vervangend display besteld bij Viscount (ze leveren ze nog steeds) ben je voor het display zelf al rond de € 150,- kwijt.

Alleen de backlight vervangen kostte me aan materiaal rond de € 15,- , veel tijd en het was een gok of het display het zou overleven 8o)
Gelukkig ging alles naar wens.
 
Die geschuurde zijkanten zien er top uit zeg! Dacht echt dat het plastic was, blijkbaar niet. Mijn reactie op MK2 kwam vooral voort uit mijn afkeer van posers met de eeuwige heilige analoge synths. Alsof alles wat analoog goed is en digitaal slecht is. Of het een echte Oberheim is doet er niet toe. Dat soort discussies hebben er mede voor gezorgd dat de OB12 geen verkoop succes is geworden imo. Beoordeel hem als synth zonder te vergelijken. De laatste tijd wordt hij steeds gewilder en terecht. Veelzijdig topding met eigen karakter.
Ga dit weekend denk ik ook voor de geschuurde zijkantjes ;)
 
had ik de poen en de plek , had ik er allang een aangeschaft.
geen geld voor zo'n bak !
 
OB12, hele leuke synth!
weer wat anders dan het standaart Virus/Nord geweld
 
Heb de schroefjes rondom de zijpanelen eruit gehaald maar de panelen willen er niet af. Iemand een tip? Wil ze opschuren en nieuwe kleur geven..
 
Anyone? Heb al geweld gebruikt maar ze komen niet los :P
 
Zo,... heb zonet mijn 2de ob12 gaan ophalen.

... had hem wel voor een zacht prijsje omdat het backlight stuk is, maar heb hem toch al midi-gekoppeld aan mijn andere ob12,... en dat geeft werkelijk de waanzinnige klanken en combinaties waar ik op gehoopt had.

Na de reparatie van de backlight zou ik ze samen in één behuizing willen onderbrengen,... dan is het meteen een OB-24.
 
Anyone? Heb al geweld gebruikt maar ze komen niet los :P

Oef, geen idee... Helaas is er nog nergens een service manual opgedoken, anders hadden we daar even in kunnen kijken.

Misschien dat ik hier van het weekend zelf even naar kijk, want het ziet er wel erg mooi uit 8~
 
Zo,... heb zonet mijn 2de ob12 gaan ophalen.

... had hem wel voor een zacht prijsje omdat het backlight stuk is, maar heb hem toch al midi-gekoppeld aan mijn andere ob12,... en dat geeft werkelijk de waanzinnige klanken en combinaties waar ik op gehoopt had.

Je snapt wel dat we hier voorbeelden van willen horen :{

Na de reparatie van de backlight zou ik ze samen in één behuizing willen onderbrengen,... dan is het meteen een OB-24.

:eureka:
 
Zo,... heb zonet mijn 2de ob12 gaan ophalen.

... had hem wel voor een zacht prijsje omdat het backlight stuk is, maar heb hem toch al midi-gekoppeld aan mijn andere ob12,... en dat geeft werkelijk de waanzinnige klanken en combinaties waar ik op gehoopt had.

Na de reparatie van de backlight zou ik ze samen in één behuizing willen onderbrengen,... dan is het meteen een OB-24.

Ik zeg: Goed bezig! Waar ga je die backlight reparatie laten uitvoeren? Erg benieuwd naar het resultaat van de "integratie" :)
 
Ik heb sinds een paar dagen ( na lang wachten ) uiteindelijk ook mijn OB12 gevonden.
Hoe zit het eigenlijk met de OB24, Goof ?
 
Back
Top