Bax on-line shop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Midi Amsterdam? Die winkel die volgens hun website zogenaamd alles op voorraad heeft? Die winkel waar je dan naar binnen loopt, of opbelt "hebben jullie 'm nog?" en dan als antwoord krijgt "oh nee, die is écht nét gisteren verkocht". Zal best gezellig zijn, maar ik ga er niet heen ;). Wel beter om bij zo'n winkel te kopen natuurlijk, dan bij dozenschuivers zoals thomann. Dirk De Witte Utrecht is ook over de kop gegaan door thomann. Ik vind het niet per se een goede ontwikkeling ook al is de ontwikkeling voor de portemonnee misschien wel okay. Music House in Utrecht is wel relaxt wat dat betreft, als het prijsverschil tussen hen en thomann vrij groot is, dan komen ze je te gemoed, vaak met dezelfde prijs. Dus als je modular gaat, koop dan liever bij zo'n winkel. Heb je ook nog veel betere service.

En ik moet toch even reageren op de walgelijk doorgeslagen kapitalistische uitspraken van twee pagina's terug. Dat soort arbeidsomstandigheden en compleet gebrek aan vertrouwen voor elkaar is precies wat er mis aan het gaan is in onze maatschappij imho. Als er echt vertrouwen is, mensen krijgen goed betaald, en de omstandigheden en werkomgeving zijn prettig, reken maar dat weinig mensen zullen jatten. Dan is er namelijk betrokkenheid met het bedrijf. Als die betrokkenheid er niet is, natuurlijk hebben sommige eikels er dan lak aan. Het is een wisselwerking. Je kunt niet je personeel als loonslaven behandelen en ze nog verder denigreren met poortjes etc. die uiteraard ook bakken met geld hebben gekost... Geld dat ook had gekund naar fatsoenlijke catering, werkomgeving (geen TL licht) etc. etc.

Best ernstig dat sommige mensen het echt okay vinden dat mensen zo met elkaar omgaan. Maar goed, dat terzijde.

Bax bestel ik al lang niets meer, en na het lezen van deze verhalen al helemaal niet meer.
 
Het is inderdaad nogal een 'race to the bottom'. Blijkbaar valt er duidelijk meer te verdienen aan goedkope Chinese meuk dan aan high-end spul.
Denk dat de issue vanuit de winkel gezien niet alleen het probleem van marge is (al is de concurrentie op prijs scherp) maar ook in grote mate het verplichte gedoe eromheen. Voorraad houden, demo modellen, personeel met enig verstand vinden (en het gedoe als iemand dan ziek wordt...) En dan nog de verplichte retouren - daar wordt volgens mij best wel misbruik van gemaakt door sommige figuren.
Als het dan gaat om serieuze apparatuur van een paar honderd tot paar duizend dan heb je als winkelier gewoon een probleem - wat moet je dan met twee weken uitgeprobeerde retouren in beschadigde verpakking? Verkopen als B-stock en zomaar 20% afschrijven? Of maar weer 'als nieuw' verkopen en kans op gekielhaald worden? Dat probleem is minder ingrijpend met een gitaar van 50 piek of een neusfluit van een paar euro.

Kortom, ik begrijp het wel maar het blijft inderdaad gewoon jammer - vroeger 'beloonde' ik mezelf met een uitstapje naar Servaas en/of later Feedback. Kwam je nog es wat tegen en blij naar huis. Echter de tijd dat je (bijv bij Verspuy) nog jarenlang tegen een winkeldochter DX-1 van 20k florijnen kon aanlopen is gewoon voorbij, dat loont gewoon niet.
Bij het huidige winkelaanbod is er inderdaad geen zak meer aan.

Maar goed:
- Modularsynthesizers.nl in Den Haag is echt prima (maar niet een zo-maar-even-binnenlopen winkel)
- I4 Muzique te Eindhoven - tijdje geleden dat ik er zelf laatste keer wat kocht, maar die vond ik altijd wel OK
- Musicstore Koeln en Thomann hebben het aanbod, prijzen en bestelproces op orde, alleen iets kopen is wel erg afstandelijk geworden - net de Wehkamp ofzo. Bij de frietzaak op de hoek heb ik nog een intensievere 'beleving'... :D
 
Laatst gewijzigd:
Net gehoord dat Bax op korte termijn een nieuwe winkel opent in Amsterdam-Oost. Het pand wordt op dit moment gereedgemaakt.

Misschien weet forumlid 154 of het MuzyQ gebouw momenteel vertimmerd wordt?
 
Woon inmiddels in het chique Centrum van onze hoofdstad, maar ik zal eens rondvragen. Ruimte is er in ieder geval. Niet zelden met lege handen naar huis gegaan bij het zoeken naar de meest basale zaken, als bij zowel bij Dijkman als Dirk Witte de jack kabels weer eens gewoon op zijn. En ik geef het je te doen, de aanschaf van een insert-kabel bij deze twee. Minimaal 20 minuten verwarring tot er een wat ouder personeelslid plots wakker wordt in zn bovenkamer.

Ellende van Bax lijkt vooral online, dus dit geeft de burger moed!
 
Woon inmiddels in het chique Centrum van onze hoofdstad, maar ik zal eens rondvragen. Ruimte is er in ieder geval. Niet zelden met lege handen naar huis gegaan bij het zoeken naar de meest basale zaken, als bij zowel bij Dijkman als Dirk Witte de jack kabels weer eens gewoon op zijn. En ik geef het je te doen, de aanschaf van een insert-kabel bij deze twee. Minimaal 20 minuten verwarring tot er een wat ouder personeelslid plots wakker wordt in zn bovenkamer.

Ellende van Bax lijkt vooral online, dus dit geeft de burger moed!

Ha Jochem, wilde je net pm'm met een linkje en zag toen dat je net deze thread bekeek :) De persoon die ik sprak kent Amsterdam niet, en wist de straatnaam niet, maar in Oost leek MuzyQ me een erg geschikte lokatie. Maar wie weet.

Kabelverhalen Dijkman en Witte komen me erg bekend voor! De stupiditeit gekoppeld aan de klant onvriendelijkheid houden mij er al jaren buiten de deur En Dijkman zit bij me om de hoek!
 
Haha...., het was iemand die bij Bax werkt die het me vertelde. Maar misschien gaat Herman er wel voor de deur staan... Lijkt me een accordion type.
 
En de neusfluit. Hij gaat over een maand met pensioen dus wie weet!
 
Haha...., het was iemand die bij Bax werkt die het me vertelde. Maar misschien gaat Herman er wel voor de deur staan... Lijkt me een accordion type.

Wellicht een overname van een bestaande winkel net zoals Peter Verspuy in Rotterdam?
 
Wellicht een overname van een bestaande winkel net zoals Peter Verspuy in Rotterdam?

Nee, in Amsterdam-Oost is nu nog geen muziekwinkel.
 
Het meest muzikale aanbod qua winkels in Oost is het filiaal van Used Products :)
 
Het meest muzikale aanbod qua winkels in Oost is het filiaal van Used Products :)

Ik had bijna een bruggetje geslagen, maar doe het niet ;)
 
Het meest muzikale aanbod qua winkels in Oost is het filiaal van Used Products :)

Om een of andere reden heb ik altijd het gevoel dat het meeste afkomstig is van diefstal.
 
Hoi, long-time lurker en Amsterdam Oost bewoner hier. In de MuzyQ zit momenteel een filiaaltje van Keys, maar er staat genoeg in de buurt leeg. Er is een prachtig pand in de buurt, aan de Linneausstraat, wat momenteel verbouwd wordt, wellicht daar?
(wel gevaarlijk, dan loop ik er dagelijks langs met mijn complete gebrek aan discipline)
 
Hoi, long-time lurker en Amsterdam Oost bewoner hier. In de MuzyQ zit momenteel een filiaaltje van Keys, maar er staat genoeg in de buurt leeg. Er is een prachtig pand in de buurt, aan de Linneausstraat, wat momenteel verbouwd wordt, wellicht daar?
(wel gevaarlijk, dan loop ik er dagelijks langs met mijn complete gebrek aan discipline)

Ik ben vergeten om te vragen waar -ie precies komt, maar meen me wel te herinneren dat de zaak al over een maand open zou gaan.

Linnaeusstraat zou ook kunnen, al lijken winkelpanden me daar inmiddels aardig prijzig. Vooral in dat nieuwe Oostpoort staat veel leeg las ik? Then again, als je bedenkt dat ze in Goes op een industrieterrein zitten...

Keymusic zit met een pop-up store in Q-Factory (voorheen Muzyq). Ik kan me ook niet voorstellen dat zij een permanent verblijf nog durven te overwegen wanneer Bax er ook definitief gaat zitten ;)
 
In Oostpoort staat inderdaad een hoop leeg.. En ook veel prullariawinkels. Als ze een winkel in Oostpoort openen ben ik tevreden, dan loop ik er niet dagelijks langs, maar is het wel dichtbij genoeg als ik iets nodig heb. ;-)
 
Ik heb altijd goed ervaringen gehad met Mtec Music, nu beperkt aanbod, maar altijd goed zaken mee te doen :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top