PhatBoy Knopjes naar de dopjes

produx216

onderbewust wint altijd
Lid sinds
1 mei 2002
Berichten
81
Locatie
Heerlen
Hey mensen,

Tja daar zit je dan, met een leuke Phatboy Midicontroller thuis te spelen met Reason. Komt de kat langslopen en valt je Phatboy op de grond, wie kent het niet ;)

Nou ik heb dus een Phatboy Midi controller thuis maar die heeft een beetje gare draaiknoppen en nu vraag ik me af of er iemand is die goed kan solderen en weet welke potmeters ik kan gebruiken om de gare knoppen te vervangen. Misschien is een nieuwe midicontroller wel een betere oplossing maar daar heb ik de laatse tijd niet echt meer naar gekeken, dus als iemand me zou kunnen vertellen of daar iets goeds in te vinden is, graag ...
 
thx bambam,

ik heb net ook iets gelezen over Midiman midicontroller met 2 octaafs keyboard erbij, weet toevallig iemand of dit een goeie koop zal zijn of zijn er betere te krijgen. Ik gebruik de controller eigenlijk alleen maar in Reason en Rebirth dus veel fancy dingen hoeven er niet op te zitten.
 
De evolution UC16 en UC33 zijn wel wat voor jouw denk ik.

www.evolution.co.uk

De UC16 heb je al voor 160 euri, en heeft 16 potmeters die je helemaal vrij kan programmeren op welk midi channel en CC# ze invloed hebben. De settings kun je in 25 memmory's op slaan, er zitten presets in voor reason en co, maar die kun je ook allemaal overschrijven met je eigen in stellingen. De potmeters hebben een hele hoge resulutie beter dan de joystick op m'n trinity in elk geval. Je kan de UC16 aansluiten via MIDI of USB, als je USB gebruikt hoef je er ook geen adapter bij te kopen.

(Ik heb nix temaken met evolution trouwens)

Druid
 
Origineel geplaatst door mindscan
Hoe is het met je kat afgelopen?

ff de kluts kwijt en enorm geschrokken natuurlijk , maareh dat had ik eigenlijk moeten samplen was een mooie vocal geweest :)=)
 
Back
Top