Dave Smith Instruments MoPho keyboard!

Die Evolver VST ziet er ook netjes uit. Zal ze dit weekend eens uit gaan proberen :)

Nu nog 1 voor de P'08 graag.
 
:okdan: Tom!

fake_mopho_key_lg.jpg
 
Ik prefereerde de zwarte versie boven de gele versie die ze op de NAMM presenteerde, maar deze doe me toch ook wel iets.

Overigens zie ik dat de sequencers toch ook direct bedienbaar zijn.

Ik word hier heel hebberig van!
 
Ik vind het interface design net iets te compact, er zitten een hoop dubbelfuncties/shift opties in en dat komt de toegankelijkheid en overzichtelijkheid niet ten goede. Maar goed, daardoor is het wel een mooi klein apparaatje.
 
Ja, vooral de sequencers en modulatie is misschien wat lastig. Maar hang 'm met USB aan de editor, en het hebt alles overzichtelijk op je scherm. Belangrijkste parameters hands-on, en de rest via de editor. Volgens mij is het dan een heel gaaf bakkie!
 
Ik vind de interface wel prettig.
De combinatie van knoppenfuncties bij envelopes, oscillators vind ik niet storend. Bij de sequencers is het misschien wat lastiger, maar lijkt me ook nog goed te doen.
Zoals ProtoHuman al zegt zit er een prima editor bij.

Ik edit m'n Tetra met de editor en een Remote SL, maar deze Mopho in combinatie met de Tetra lijkt mij een mooie combinatie.
Veel directe controle mogelijkheden en een stem erbij.


groet

Tom
 
Wat info op de DSI site zelf.
De Mopho komt naar verwachting vanaf medio april op de markt en wordt geler dan de plaatjes tot nu toe suggereerden.

http://www.dsisynth.com/images/mokey/fake_mopho_key_lg.jpg

Ik vond het plaatje sterk neigen naar photoshop, maar dat geven ze zelf ook al aan in de bestandsnaam en het begeleidende tekstje :P (http://www.davesmithinstruments.com/news/index.php#mokey)

Verder kan ik dat geel wel waarderen, spreekt wat meer dan de grijze versie die ze als prototype hadden. Leuk apparaatje voor naast je toetsenbord denk ik, alhoewel ik persoonlijk liever een 49 toetsen-versie had gezien.
 
Ik vond het plaatje sterk neigen naar photoshop, maar dat geven ze zelf ook al aan in de bestandsnaam en het begeleidende tekstje :P (http://www.davesmithinstruments.com/news/index.php#mokey)

Vond ik ook apart 'fake_mopho_key_lg.jpg'

Verder kan ik dat geel wel waarderen, spreekt wat meer dan de grijze versie die ze als prototype hadden. Leuk apparaatje voor naast je toetsenbord denk ik, alhoewel ik persoonlijk liever een 49 toetsen-versie had gezien.

Een klavier met 4 octaven werkt inderdaad wel lekker, mee eens dus.

Daarnaast vind ik persoonlijk draaiknoppen altijd wel zo lekker werken. Al valt er wel te wennen aan de combinatie van draai- en drukknoppen.
 
Dit zetten ze bij het plaatje:
"If all the various bits and pieces come in on time, we hope to ship mid-April, but we still don't have a "real" one to show you. The image below should be pretty close, though."


Wat betreft het toetsenbord ben ik het er wel mee eens dat 4 octaven 'lekkerder' speelt, maar ik ben wel blij dat ze hier hebben gekozen voor 32 toesten in plaats van 25.
 
Daarnaast vind ik persoonlijk draaiknoppen altijd wel zo lekker werken. Al valt er wel te wennen aan de combinatie van draai- en drukknoppen.

Draaiknoppen om de waveform mee te selecteren bedoel je? Voor de rest zie ik weinig functies die je met een draaiknop kan bedienen namelijk.
 
Heeft iemand er eigenlijk een idee van wanneer hij precies te koop zal zijn? Hij wordt immers al bij verschillende winkeliers aangekondigd... .
 
Vanaf de tweede helft van April werd door Dave Smith genoemd.
 
Ik hoop dat er snel meer nieuws komt zodat ik hem kan gaan proberen en misschien ook kopen! Ik denk dat mijn MicroKorg dan snel op de marktplaats zal belanden... .
 
Draaiknoppen om de waveform mee te selecteren bedoel je? Voor de rest zie ik weinig functies die je met een draaiknop kan bedienen namelijk.

Elke keuze valt met een draaiknop te bedienen natuurlijk. Persoonlijk vind ik die combinatie van druk- en draai knoppen niet zo je van het. Mede om die reden vind ik persoonlijk bijvoorbeeld de Polysix ook lekker der functioneren dan een Juno 6, 60 of 106.
 
dusssss

verkeerde topic :P ....mag dit weg (waarom kan je niet je eigen posts verwijderen........ )
 
Back
Top