Dave Smith Instruments MoPho keyboard!

concurent van de little phatty

ik zie niet in hoe een mopho met een lp kan concurreren hehe..

maar 't is ook een beetje appels met peren vergelijken denk ik.


overigens houd ik meer van appels, maar heb niets tegen mensen die meer van peren houden.. laat dat even duidelijk zijn ;)
 
De LP is wel veel mooier. Ik heb er sinds gisteren een en heb net de vst editor gekocht.
Echt een gemis dat DSI dat niet doen. DAar snap ik dus echt geen pepernoot van.

p.s. Heb ook veel liever mn LP dan een mopho..
 
Met al die knoppen kun je toch wel zonder VST editor? Ik vind hem wel vet, als 'ie niet te duur gaat zijn weer iets leuks om voor te sparen. In het zwart vind ik hem mooier trouwens.
 
Ik ga hier wel voor sparen, dit lijkt alle problemen die ik had met de Mopho op te lossen. :okdan:
 
De LP is wel veel mooier. Ik heb er sinds gisteren een en heb net de vst editor gekocht.
Echt een gemis dat DSI dat niet doen. DAar snap ik dus echt geen pepernoot van.

p.s. Heb ook veel liever mn LP dan een mopho..

DSI / SoundTower zijn bezig met VST editors, het is alleen nog niet bekend wanneer deze uitkomen. Dat wil zeggen, misschien is het wel bekend, maar ze willen het mij niet vertellen.

Ik heb al de gewone Mopho en niet echt ruimte voor keys, maar ik vind het wel een erg leuk dingetje. Ook de mogelijkheid om een Tetra eraan te hangen vind ik erg tof. Denk dat dit nog best wel eens een groot succes kan gaan worden...

En toch hoop ik dat Dave nu weer iets ECHT nieuws gaat maken ipv NOG een Prophet Lite.

Wat betreft concurrent voor de LP, de sound is echt heel anders. Naar mijn mening is de Mopho meer 'value for money', maar het klinkt gewoon niet als een Moog. Dus als je de Moog-sound wilt, moet je geen Mopho kopen maar een Little Phatty of, nog liever, een Voyager.
 
Vet dat DSI bezig is met VSTI editors. Dan wordt de Prophet 08 ook erg interessant.
Knoppen zijn veel leuker natuurlijk. Het gaat om de totall recall voor mij:

Project openen en hopla all HW staat goed! dat is wat ik wil:)!
 
Ja, ik zie nu alleen dat 'ie al was aangekondigd voor Q1 2009, en inmiddels zijn we een jaar verder en is het erg stil gebleven :frons:
 
Vond het ook wel leuk dat aan de LP nu eens een keer geen
houten zijkantjes zitten maar een soort rubber...
 
Even een mailtje gestuurd aan betreffende company, resultaat:

Thanks for your interest and your suggestion. The MoPho Keyboard will be selling for $799 USD, so it will likely be right around what you were hoping in Euros*. I'm glad you guys are excited about it!
Many Thanks,


Tracy
Dave Smith Instruments

* ik mailde dat ik hoopte dat de prijs rond de €600,- ($850.-)zou liggen.
 
Die wil ik wel....Hands on controle zonder comprutsel geneuzel, joepie!! Ben benieuwd hoe duur hij wordt, want 799,- euro dat moet goedkoper kunnen.
 
In Dollars is de prijs van hetzelfde als van de Tetra.
Ik heb € 629 betaald voor een Tetra, dus de prijs van deze Mopho zal vergelijkbaar zijn neem ik aan.
 
Back
Top