Ultimate APEX AX-90

C-Klein

(Edward)
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
497
Locatie
Naast een spoorlijn
Ik zou graag willen weten of hier mensen zitten die ervaring hebben met de Ultimate APEX AX-90 synth-standaard. Wat mij vooral aanspreekt aan deze standaard (naast z'n uiterlijk) is dat beide synth in hoogte verstelbaar zijn én dat de kijkhoek aan te passen is. Ik moet namelijk zo nu en dan met m'n hoofd in de synth kunnen kruipen om er wat van te zien.

Ik heb op internet naar wat ervaringen van anderen gezocht. Op een Duitstalige website staan twee draadjes. In één draadje overheerst de teleurstelling en vindt men de Spider Pro van K&M beter, maar er is ook een draadje waarin een aantal mensen juist uiterst tevreden is over de Ultimate APEX AX-90. Nu is het rare dat de ene groep klaagt over de instabiliteit, terwijl de andere groep de standaard juist stabiel noemt. Wat is jullie ervaring?
 
Hij zal best heel stabiel zijn, aangezien de "oude" apex ook aardig stabiel is (tenminste, hij kon mijn Fusion 8HD en Triton Extreme altijd heel goed dragen zonder te wiebelen). Maar ik vind hem te zwaar en vooral te duur voor een statief. Wat ik wel tof vind is dat je ze in zoveel kleuren kunt krijgen :D
 
Ik vind hem minder mooi dan de 'oude' APEX maar qua stevigheid is ie er zelfs op vooruit gegaan.
Duur vind ik ze niet; mensen durfen meestal geen geld uit te geven aan echt goede bekabeling, statieven, flightcases...maar zetten er vervolgen wel synths op ter waarde van enkele duizenden euro's. Zelfde met kisten, ik ken mensen die lappen bijna 4000,- voor een nieuwe synth maar vervolgens is 200/250,- te veel voor een kist die je synth beschermd tijdens het vervoer.

Hoeveel X-standjes ik niet in heb zien klappen op menig festival met daarop een lekkere synth of stage-piano...ik kan altijd niet meer doen dan hard lachen.

Ik vind de instelbare hoek te gek aan de AX-90, maar ik hou het bij m'n AX-48's en K&M 18950's
 
Ik vind hem minder mooi dan de 'oude' APEX maar qua stevigheid is ie er zelfs op vooruit gegaan.
Duur vind ik ze niet; mensen durfen meestal geen geld uit te geven aan echt goede bekabeling, statieven, flightcases...maar zetten er vervolgen wel synths op ter waarde van enkele duizenden euro's. Zelfde met kisten, ik ken mensen die lappen bijna 4000,- voor een nieuwe synth maar vervolgens is 200/250,- te veel voor een kist die je synth beschermd tijdens het vervoer.

Hoeveel X-standjes ik niet in heb zien klappen op menig festival met daarop een lekkere synth of stage-piano...ik kan altijd niet meer doen dan hard lachen.

Ik vind de instelbare hoek te gek aan de AX-90, maar ik hou het bij m'n AX-48's en K&M 18950's

Hier ben ik het wel mee eens. Investeren in dit soort randvoorwaarden garandeert een langer en probleemlozer podiumleven. Ik heb zelf een 'oldschool' apex, maar ik vind het ding een uitkomst. Enige voor mij is dat de standaard wat hoger zou mogen zijn, maar da's een kwestie van wennen en persoonlijke smaak.
 
Hier ben ik het wel mee eens. Investeren in dit soort randvoorwaarden garandeert een langer en probleemlozer podiumleven. Ik heb zelf een 'oldschool' apex, maar ik vind het ding een uitkomst. Enige voor mij is dat de standaard wat hoger zou mogen zijn, maar da's een kwestie van wennen en persoonlijke smaak.

Ik gebruik 4 klosjes (+/- 7 cm) om de Apex hoog genoeg te plaatsen zodat je 3 synths boven elkaar kan zetten en toch zonder bukken bij de onderste kan :okdan:
(ik ben 1,80)
 
ik heb een blauwe Ax-90 sinds een week en hij bevalt prima. Hiervoor had ik een zwarte apex die meer dan 11 jaar probleemloos zijn werk heeft gedaan (staat nu op marktplaats trouwens voor de geinteresseerden).

De ax-90 is een stuk groter en zwaarder (17 kg tegenover 8,5 kg) dan de apex maar ziet er erg mooi uit op het podium. De meegeleverde tas is ook erg handig voor het neerzetten en inklappen van de ax-90 en heeft een lekker grote schouderband om het gewicht goed te verdelen tijdens het sjouwen. Een ander voordeel van de ax-90 is de kabelgoot waarmee je netjes alle kabels kunt wegwerken. De apex heeft alleen kabelgeleiders.

Ik zou de standaard niet aanraden als je veel moet sjouwen (ivm met het hoge gewicht) maar als je je als toetsenist ook eens wil profileren on stage is dit zeker een aanrader.

owja, heb de ax-90 op redcoon.nl gekocht voor €315 (Alle kleuren kosten hetzelfde op deze site itt andere sites zoals thomann)
 
Ik ga de zwarte bestellen bij Thomann. De Wave moet toch op de een of andere manier boven de Stage komen en dit leek mij een mooie oplossing.
 
@ VerGe-ten:

de zwarte ax-90 is momenteel €299 bij feedback. Net iets iets goedkoper dan bij Thomann! Doe er je voordeel mee... ;)
 
Ik heb het gevoel dat de meeste te laag zijn (ik ben 1.90) om er lekker op te kunnen spelen. Of ik moet kijken naar een goede kruk.
 
Back
Top