Ultimate Apex ervaringen

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
1.827
Locatie
in een huis
Voor live gebruik wil ik een nieuwe (2-tier) stand kopen voor mijn stage piano en synth. Mijn oog is gevallen op de Ultimate Apex AX-48 Pro. Ik speel echter altijd in zittende positie, en ik twijfel eraan of de zijsteunen op de grond niet in de weg zitten bij je voeten / sustain pedaal.

Wie heeft hier ervaringen mee? En kan de duurdere AX-90, die een andere constructie heeft, evt. een optie zijn?
 
ik vind ze een risico van omvallen hebben, een pedaal past er inderdaad ook niet onder.
gebruik zelf of een grote standaard van ultimate, die met die omgekeerde v's aan de zijkant en 2 of 3 horizontale palen
,
2D-120B.jpg

dan wel een fame rack met 2 uitvouwbare pootparen ( een soort tafeltje wordt het dan, daar kan meer gewicht op, ze staan ook stabieler en er kunnen 2 uitbouwstukken op voor een lichtere synthesizer.
GALLERY_KEY0000198-000_1_images048.jpg

de apex gebruik ik voor thuis .
dat gezegd hebbend zie ik toch veel entertainers met de apex, hij is duur, makkelijk transportabel en snel opzetbaar, microfoon past er makkelijk op etc
 
Thnx voor je input; zo'n inverted-V frame is idd superstabiel, maar totaal niet praktisch voor live. Thuis heb ik overigens een Z-frame, ook superstabiel :)
 
ja

ja

Al eens nagedacht over een K&M Spider pro?
Pedaal kan tussen de poten, itt de apex. Ik gebruik zelf deze spiders ook altijd voor live, en ik vind ze ideaal.

helemaal mee eens. Er is eigenlijk geen andere oplossing die de voeten vrijhoudt en toch anders is dan de standaard x-stands en workmates
 

Attachments

  • moog_doll.jpg
    moog_doll.jpg
    55,4 KB · Bekeken: 98
K&M Spider Pro is ook een goeie suggestie, ga hem zeker even bekijken binnenkort. Ik zat net een paar foto's terug te kijken van een recente jazz jamsessie, en zag tot mijn verbazing dat ik achter een Spider Pro stand heb zitten spelen, dus dat is dan zeker een goeie kandidaat!
 
Al eens nagedacht over een K&M Spider pro?
Pedaal kan tussen de poten, itt de apex. Ik gebruik zelf deze spiders ook altijd voor live, en ik vind ze ideaal.

Goed om te horen; speel je dan zittend of staand?
 
Back
Top