Musonics Minimoog oplichting via eBay

Lacrosse

Rise of the Machines
Lid sinds
4 juni 2002
Berichten
1.231
Gisterenmorgen kwam ik een schitterende Musonics Minimoog tegen op eBay. Meteen de verkoper even gemaild of het een 240V versie was en uiteraard zou hij ongemodificeerd draaien op 240V. De synth zou in Bath, Engeland zijn dus zelfs afhalen zou een optie zijn. De verkoper gaf aan minimaal 3000 GBP voor de Mini te willen hebben maar dat we zeker tot een overeenkomst zouden kunnen komen.

Vervolgens zocht ik hier op het forum naar ervaringen met Musonics en kwam tot mijn verbazing exact dezelfde synth tegen in een eBay auction die in oktober 2009 was geeindigd met een uiteindelijke verkoopprijs van $6000 USD

Kijk en huiver even mee door de volgende twee eBay auctions naast elkaar te leggen. Erg opvallend ook dat de Musonics nu niet beschikbaar is voor de VS (om uiteraard de originele verkoper vooral niet wakker te maken)

De originele auction:
http://cgi.benl.ebay.be/MOOG-MUSONI...Q_trkparmsZalgo=SI&its=I&itu=UCI&otn=10&ps=63

De auction van de oplichter:
http://cgi.ebay.co.uk/Moog-Musonics...286.m7QQ_trkparmsZalgo=LVI&itu=UCI&otn=3&ps=6
 
Ik heb eBay al getipt over deze zaak. Ben benieuwd of er op tijd wordt ingegrepen!
 
Is ook een inkoppertje met 0 feedback maar feedback zegt ook niet alles. Er zijn ook oplichters op eBay die continu fictieve producten aan elkaar verkopen en dan alleen maar positieve feedback aan elkaar geven.

Ook heb ik wel eens een schitterende Sequential Pro-One gekocht van een vriendelijke engelsman met 0 feedback. Het was simpelweg zijn eerste verkoop via eBay.
 
Als je een veiling op Ebay niet vertrouwt kan je dit melden bij Ebay!

Om je in te dekken tegen bijvoorbeeld internetoplichting binnen de EU kan je een rechtsbijstandverzekering afsluiten ....

Met een rechtsbijstandverzekering heb je/krijg je juridische ondersteuning voor:
- Verkeer
- Werk
- Woon
- Geschil particuliere aankopen binnen de EU!!!

Aankopen buiten de EU doe ik uitsluitend via Paypal en met kopersbescherming!

Ik moedig niet aan om bij scammers te kopen, maar tis wel fijn om te weten waar ik kan aankloppen als er iets misgaat :)

btw: verwacht niet teveel van de KLPD :smeris:
Die nemen uitsluitend je aangifte op maar hoe kant en klaar alles ook is voorgekauwd... ZE DOEN ER NIETS AAN! (wsl heeft het geen prioriteit :stupid )
 
Is ook een inkoppertje met 0 feedback maar feedback zegt ook niet alles. Er zijn ook oplichters op eBay die continu fictieve producten aan elkaar verkopen en dan alleen maar positieve feedback aan elkaar geven.

Ook heb ik wel eens een schitterende Sequential Pro-One gekocht van een vriendelijke engelsman met 0 feedback. Het was simpelweg zijn eerste verkoop via eBay.

Ik snuffel ze er wel uit die scammers...en continu fictieve producten aan elkaar verkopen is een brrodje aap verhaal volgens mij.
 
weereens niet zo mooi allemaal
 
Soms heb je ook gewoon hele luie verkopers die complete veilingen kopieren.


Hij geeft de voorkeur aan ophalen.

De meeste oplichters geven niet de voorkeur aan ophalen aangezien ze dan snel door de mand vallen als ze niks hebben.
en je weet meteen waar hij woont.
 
This listing (220536738229) has been removed, or this item is not available.



  • <LI class=subMsg-bulletPadd>Please check that you've entered the correct item number
  • Listings that have ended 90 or more days ago will not be available for viewing.
Ik heb het idee dat ze hem er al af hebben gehaald na je melding!
 
http://moogarchives.com/sitemenu.htm

Kan je de geschiedenis lezen.

Door de jaren heen zie je het uiterlijk van de minimoog's steeds gelikter worden... eerst waren het pre-wired modules uit de 900 serie en gaandeweg zie je het veel bekendere minimoog design ontstaan :)

Best wel informatieve website... :okdan:
Zijn er soortgelijke websites van andere fabrikanten (Roland/Korg/Teisco/Kawai/Yamaha etc...)?
 
Back
Top