Minipops 7 naar ESX1

renepela

Ouwe rot
Lid sinds
27 januari 2005
Berichten
2.014
Locatie
Barendrecht
Misschien heb ik deze vraag al eerder gesteld, maar ik kan het niet meer vinden hier op het forum. Vergeef me dus een eventuele dubbel post.

Ik heb zowel een Korg Minipops7 als een Korg ESX1.
Ik zou graag alle ritmes van de minipops 7 in de ESX1 zetten.
De individuele samples heb ik wel, maar hoe krijg ik de ritmes erin.
Ik zou een compleet ritme als 1 sample kunnen gebruiken en dan timestretchen, maar dat lijkt me niet zo handig omdat ik dan bijvoorbeeld niet het volume van de individuele drum geluiden kan regelen of losse drums kan muten. Liever zou ik zien dat het ritme volledig wordt nagebouwd.
Het probleem is echter dat het heel lastig blijkt al die ritmes precies uit te pluizen. Is daar een handige manier voor? Wellicht is er software voor?
Of heeft iemand heel misschien de minipops 7 al een keer ondergebracht in de ESX1?
 
Nou, ik zou het zo eens proberen: http://www.superwavesynths.co.uk/product_tinypops.htm

The Tiny Pops is based on the Korg Mini Pops 7 drum machine which was used heavily on Jarre’s Oxygene album in 1976. All the Mini Pops 7’s drum rhythms have been reproduced including Jarre’s rhythm combinations and supplied in MIDI file format for import into your favourite sequencer.

En klaar is Kees... zou je denken toch?
 
Klinkt interessant. Bedankt Hanz! Ik kan hier op m'n werk niet alles zien of uitproberen, maar ga er vanavond eens naar kijken. Ik hoop dat ik in de demo die midi files kan exporteren, want ik voel er weinig voor om het te kopen om alleen de midi patterns te exporteren en te gebruiken in de esx1. Aan de ander ekant is 10 pond ook niet echt duur.
 
10 pond is niet duur, maar het gaat mij erom dat ik de MP7 in hardware heb zitten. De ESX1 kan ik ook zonder pc gebruiken, maar de Tinypops dus niet.
Als ik hem koop zou het me dus puur en alleen om de mididata gaan.
Maar ik denk wel dat ik hem koop, want het scheelt bergen tijd als ik het niet zelf uit moet zoeken.
 
Mag ik nou je ouwe Minipops hebben? Dan betaal ik die midifiles wel... ;)
 
'k heb de Tiny Pops maar gekocht. 't Is best een geinig ding, maar er zitten wel wat verschillen in de patterns. En de minipops staat niet in de weg hoor. Als ik hem kan verkopen prima en anders blijf ik hem gewoon gebruiken.
 
Back
Top