vocals uit fase brengen

Da's een coole plug man,. aan zoiets dacht ik al jaren,.. om t stomme handwerk te verlichten.
Tnx! :okdan:

Zoiets bestaat ook al jaren! Die apparaten van Eventide staan hier bekend om. Is dus al zeker 25 jaar een standaard truc in de industrie.
Maar nogmaals, het blijft als een effect klinken, niet een echt samenzang ofzo...
 
@ boeklanoei: Het is wel belangrijk om te weten in wat voor muziek je die vocal gaat toepassen, in dance en trance enzo kun je prima af met die CMX plugin, echter voor een popnummer kan het lekkerder klinken op de manier die Nolet uitlegt (2x inzingen)
 
Zoiets bestaat ook al jaren! .

Ik geloof je direct,..je moet maar net weten welke vragen te stellen op t juiste moment om je info te vergaren,.. en aangezien ik altijd wel een vraaje of 100000 klaar heb liggen schiet r weles 1 tussendoor! :D:D
 
Bij een geluidsgolf uit fase brengen,worden alles wat kwa amplitude + is omgezet wordt in de - en bij de - wordt het omgezet in de +. Op deze manier kan je (in dit geval) de vocals isoleren van de rest van de mix. Dit wordt in ons vak ook wel Phase-inverting, oftewel fase-draaiing genoemd.
 
Bij een geluidsgolf uit fase brengen,worden alles wat kwa amplitude + is omgezet wordt in de - en bij de - wordt het omgezet in de +. Op deze manier kan je (in dit geval) de vocals isoleren van de rest van de mix. Dit wordt in ons vak ook wel Phase-inverting, oftewel fase-draaiing genoemd.

Helemaal correct, moet je wel 2 identieke opnames hebben.
Instumental + gewone track = accapella 8)
 
Back
Top