Sampler voor bij mijn Elektron Syntakt

Theoath

Stamgast
Lid sinds
8 december 2015
Berichten
249
Locatie
Gemert
Ik ben op zoek naar een Sampler of Sample player voor bij mijn Elektron Syntakt.
Wil vocal samples mixen in mijn tracks. One shots maar ook langere vocal stukken van Dead Can Dance en Sheila Chandra.
Ben niet echt thuis in samples en momenteel ook een beperkt budget. Als dat niet zo was zou ik de Digitakt kopen en klaar.
Heb eigenlijk 2 opties gevonden de Akai mpx 16 en de Elektron Sample.
Zou graag advies krijgen van iemand die hier ervaring mee heeft.
 
Ik heb de Model:Samples en vind het een geweldige machine, zeker voor de prijs. Ook prima voor lange samples, de maximale lengte van samples is beperkt door het maximale geheugengebruik (concreet: 11 minuten).
 
volgens mij heeft de MPX16 lange laadtijden voor samples.. En heeft geen sequencer..
 
Een roland sp404 mk1 of mk2 zou mogelijk interessant kunnen zijn.

Akai mpx zou k niet aan beginnen, hoor daar echt zelden iets goeds over.

Korg Electribe Sampler 2 kan misschien ook nog interessant zijn.
 
Als dat niet zo was zou ik de Digitakt kopen en klaar.
Dan zou je toch kunnen overwegen om te sparen vr een Dt :beard:

Tegen dan ben je een master in de workflow van je syntakt en dus ook je Dt

Het feit dat de Dt kan sampelen tegen over de M:S is toch het wachten om te kunnen sparen waard toch?
 
Klopt maar sparen zit er in deze tijden niet echt in. En vindt de Digitakt een beetje too much omdat de Syntakt meer dan genoeg drums in zich heeft
en ik puur enkele vocal samples ga gebruiken. Voor de rest ga ik niet meer sampelen heb genoeg synths voor alle geluiden. Maar hou het wel in mijn achterhoofd,
ga de Roland 404 nog bekijken maar de Model Samples lijkt het te worden.
 
Octatrack is nog langer sparen en dan kom ik handen te kort en is er kans op kortsluiting in mijn hoofd. Ben niet de jongste meer met mijn 60 jaar😂
Maar zeer mooi apparaat als je hem onder de knie hebt.
 
En vindt de Digitakt een beetje too much omdat de Syntakt meer dan genoeg drums in zich heeft
en ik puur enkele vocal samples ga gebruiken
Dat dacht ik ook, dan kan je de acht audio tracks van de Dt vr jouw vocal samples gebruiken
Of kan je twee super lange vocals samples in laden
 
Model:Samples is prima voor simpel vocal samples triggeren... Ik zou ze wel in stukken hakken als ze erg lang zijn... FX zijn enkel delay en reverb maar klinken erg goed..
 
Bedoel dan wel de mk1, dacht dat je dan op ongeveer de nieuwprijs van een digitakt zit. vet ding, maar maakt het wel een stuk ingewikkelder ja :)
 
Bedankt allemaal voor de input. Na het zien van een video met de Model Samples met alleen vocals van 1 shots en langere samples en met mute en unmute spelen
doet die precies wat ik zoek. Het was wel geen Techno maar liet we goed zien wat je ermee kan creëren.
Dus wordt een 2de hands Elektron model samples.
 
Ik zie op Bax dat die Model:Samples niet intern kan samplen, maar dat je alles moet inlezen. Dan vind ik het eerlijk gezegd een prijzig ding voor wat het is. Zou voor mij het spontane van het sampleproces er behoorlijk uithalen, als k er niet een stel kabels aan kan hangen om te samplen...

Op marktplaats zie je MPC Ones voor ietsje meer. Misschien is dat ook nog interessant dan?
 
Laatst gewijzigd:
De mpc one als je hem kan scoren voor een goede prijs is een aanrader , een daw in een doosje. Kan je alles mee. Misschien nu overkill voor wat je ermee in gedachten hebt maar je gaat er vanzelf veel meer mee doen.

Mijn beste aankoop in lange tijd qua functionaliteit en workflow. Ideaal
 
Bij een syntakt hoort (uiteindelijk) toch wel een digitakt, voor wat betreft workflow heeft het wel wat voordelen. Voor alleen samples triggeren misschien niet nodig, maar je gaat al snel zien dat je snel even een bepaald pattern of riffje oid even apart wilt samplen en bewerken.
 
Back
Top