Sampler voor bij mijn Elektron Syntakt

Zou ook voor een MPC ONE gaan (tweedehands).. vs een Digitakt.. zeker voor als je wilt choppen en voor langere stukken sampelen .. dan kun je audiotracks gebruiken.. die hebben geen note trigger nodig maar gaan altijd in sync ook als je middenin een pattern start.. (ik vraag me trouwens nog steeds af hoe ik dat doe met Elektron.. start altijd op de tel.. tips?? :engel:)

Voor een beperkt budget is een een Model Samples echt leuk.. een tegenhanger is dan misschien Novation Circuit.. de oude versie zit tegenwoordig rond de 150 euro tweedehands.. Kan ook niet sampelen maar als je audiofiles knipt in Audacity (oid) kun je ze er zo inzetten als je de Circuit aan een computer hangt...
Een Circuit kan max 4 samples tegelijk vs 6 op de Model Samples. Je kan meerdere sampels op één track afwisselen.. en daarbij heb je 2 x 'n 6 stemmige synth erin zitten..


 
Bij een syntakt hoort (uiteindelijk) toch wel een digitakt, voor wat betreft workflow heeft het wel wat voordelen. Voor alleen samples triggeren misschien niet nodig, maar je gaat al snel zien dat je snel even een bepaald pattern of riffje oid even apart wilt samplen en bewerken.
Als paar is het een mooie combi, maar uiteindelijk is het als je kijkt naar een breder palet aan mogelijkheden met beperkt budget wellicht slimmer om voor meer diversiteit te gaan. De sequencer heb je al in de syntakt. De digitakt is dan meer van hetzelfde.
 
Toch sparen voor een 2e hands digitakt of 1010 Black box en tot die tijd je smartphone of ipad oid aansluiten via USB op de syntakt en bv loopy pro midi triggeren. Audio via usb naar de main outs van je syntakt en je ben voorlopig even voorzien voor paar tientjes
 
In jou geval zou ook een tweedehands modal samples pakken. Workflow en os waar je al bekend mee bent en goedkoop te fixen tweedehands.

Of doorsparen voor een digitakt erbij.. ik heb persoonlijk erg slechte ervaringen met de MPC one. Zeker bouwtechnisch en qua updates is die niet op hetzelfde niveau! Al heeft ie wel meer te bieden natuurlijk
 

Heeft sporen toegewijd aan one shots en sporen voor lange loops. Als je hem via de Duitse importeur voorbestelt, betaal je nu €100 en de rest in januari, wanneer je hem krijgt.

Maar inderdaad, eigenlijk hoort er gewoon een Digitakt naast.
 
Back
Top