Ervaringen Alesis M-one MKII monitors?

Heb de aktieve versie (aan te raden)

Ben er zeer tevreden over, voor je project/home studio zeker een aanwinst.

* Q hoopt wel dat iedereen dit keer on topic blijft *
 
Ik ben benieuwd wat mensen van de actieve versie vinden?

Ik geil er een beetje op (heb ze nog niet gehoord) of misschien de yamaha msp5, zitten een beetje op de zelfde prijs toch?

Dus heel benieuwd naar mening alesis m1 mk2 vs yamaha msp5...

(nu weer heeeeelemaal ontopic)

Of misschien de passieve met een versterker... alesis of samson? ...of? :engel:

Druid
 
Ik heb ze vorige week gekocht bij Dirk Witte. Ze gaan voor een passieve monitor lekker laag (45Hz) en hebben een mooi gebalanceerd midden wat er vooral bij stemmen uitspringt. Alleen het hoog lijkt een klein beetje dof maar dat is niet echt een gemis en is ook een beetje afhankelijk van je smaak.
Omdat ik ze pas een week heb kan ik er verder nog niet veel over zeggen maar ze zijn kwa geluid neutraal genoeg om aan te wennen.

Voor 225 euro heb je een setje goede monitors. :okdan:
 
Origineel geplaatst door arnomusicman
Zeg sensoryoverload,

ik maak van mijn thread wel een potje, maar heb je nu de Alesis of de JBL gekocht?:confused:

hahaha, Alesis. :D
 
Re: Ervaringen Alesis M-one MKII monitors?

Origineel geplaatst door arnomusicman
Heeft er iemand Alesis M-one MKII monitors (passieve)?
Wat zijn de ervaringen?
Zou het een goede keuze zijn voor een paar monitors?

Ja, ik heb ze...ze zijnlekker om mee te werken en worden tegenwoordig voor heel weinig geld aangeboden...een aanrade....lekker vol geluid, vooral het laag en het midden zijn erg strak...het hoog is in vergelijking met bijvoorbeeld die ns10 van yamaha een beetje dun.

Ze werken op laag en op hoog volume prima.
 
Alesis M-one

Alesis M-one

Ik heb er een jaartje mee gewerkt en mijn ervaring was dat er te veel laag (een beetje wollig) en te weinig mid/hoog naar voren kwam. Ik heb er echt een poosje over gedaan voordat ik er fatsoenlijk op kon afmixen. Ik vind zelf de Spirits Absolute zero een beter alternatief in die prijsklasse. Veel neutraler..
 
Hallo allemaal,

Ik ben een tamelijke leek op dit gebied, maar had graag geweten of er eigenlijk een verschil is tussen monitors en gewone luidsprekers.

thx
 
Ik heb de Alesis aktives ook op het oog. De andere waar ik veel over gelezen heb zijn behringer Truths. Ik moet natuurlijk zelf het verschil nog gaan luisteren. Maar heeft iemand ervaring met de truth's in vergelijking met de Alesis?

Origineel geplaatst door B@RT
.... of er eigenlijk een verschil is tussen monitors en gewone luidsprekers.
[/B]

Gebruik ff de zoekfunktie op het DSF. Zoek anders op www.sospubs.co.uk, laats goede artikelen gelezen over deze vraag. (en antwoord op je vraag: Ja :) )
 
Back
Top