MOTU 828mk3 Main Out opnemen

Backlight

Nieuwkomer
Lid sinds
7 mei 2007
Berichten
11
Locatie
Rotterdam
Wie heeft er een idee...

Ik heb sinds kort een MOTU 828mk3 waarop 3 hardware synths direct zijn aangesloten en nog wat apparaten via een analoge mixer. Als ik in Cubase een track maak met deze apparaten en dit combineer met een aantal software synths kan ik een mooie mix direct uit de Main Out krijgen (hierop zijn mijn actieve monitors aangesloten). Ik gebruik hiervoor vooral CueMix om de volumes van de hardware te regelen. In Cubase regel ik de software synths natuurlijk. Cubase is tevens de sequencer.

Ik wil deze Main Out eigenlijk op kunnen nemen zodat ik snel een demootje kan maken. Dat lukt mij dus niet "binnen" ASIO of CueMix. De enige oplossing is eigenlijk alle analoge hardware eerst op te nemen, nog een keer af te mixen in Cubase en dan een audio mixdown. Dit is kost echter veel meer tijd omdat de Cubase Mixer niet gelijk loopt met de mixerstanden (volumes) in CueMix.

Zie ik iets over het hoofd? Is er toch een interne "rewire" mogelijkheid om het Main Out signaal toch ergens op te pakken, bij voorkeur in ASIO? Ik kan hier niks over vinden in de manual of op internet...:erm:

Ik heb al zitten denken aan de mogelijkheid om de spdif uitgang van de MOTU te koppelen aan een tweede geluidskaart en deze dan te gebruiken voor snelle, real time, opnames. Maar er moet toch ook een andere oplossing zijn... toch???

Wie heeft er ook een mk3 en hoe neem jij snel je mix op voor een demootje, geen eindmix?
 
Laatst gewijzigd:
Hallo,

Ik zal hier zelf maar even op reageren. Heb het inmiddels gevonden. Had blijkbaar de manual toch niet goed gelezen...:z Staat er gewoon in!

Er is een "return" te definieren in de MOTU Audio Console. Hiervoor kun je iedere output kiezen. Deze output wordt weer terug gestuurd als input en is ook in ASIO beschikbaar. Heel simpel dus...
 
Back
Top