Reaper presets springen terug ?

bassie

Nieuwkomer
Hallo

Ik ben sinds kort begonnen aan reaper (helemaal vanaf 0 dus waarschijnlijk ga ik een domme vraag stellen ! )

Ik heb 1 vraag die ik zo snel niet uit de handleiding kan halen

Als ik een midi item in reaper heb gesleept , en deze vervolgens af wil spelen springt mijn bank/preset van sylenth 1 elke keer terug naar dezelfde preset ?

Ik kan maar niet achterhalen waar ik dit zo kan veranderen dat ik mijn eigen presets kan ik stellen

alvast bedankt !

Laatst gewijzigd:
Dat komt omdat er in dat MIDI item hoogstwaarschijnlijk een zogenaamd Program Change commando zit. Het is geen domme vraag, alleen is het wel een vage topictitel: vraag de volgende keer gewoon "Reaper: plugin spring terug naar preset" en dan is het duidelijker. Of je een newbie bent boeit voor de vraag weinig, en dat je een vraag wil stellen - naja, 95% van de topics hier zijn vragen, dus dat hoeft ook niet :)

Ga eens kijken wat er allemaal in zit - behalve de noten (MIDI ondersteunt namelijk nog een hele hoop andere berichten, inclusief het soort dat voor jou van preset kan wisselen) en veeg dat weg.

Da's je magische zoekwoord, dus succes ermee :)

Dat komt omdat er in dat MIDI item hoogstwaarschijnlijk een zogenaamd Program Change commando zit. Het is geen domme vraag, alleen is het wel een vage topictitel: vraag de volgende keer gewoon "Reaper: plugin spring terug naar preset" en dan is het duidelijker. Of je een newbie bent boeit voor de vraag weinig, en dat je een vraag wil stellen - naja, 95% van de topics hier zijn vragen, dus dat hoeft ook niet :)

Ga eens kijken wat er allemaal in zit - behalve de noten (MIDI ondersteunt namelijk nog een hele hoop andere berichten, inclusief het soort dat voor jou van preset kan wisselen) en veeg dat weg.

Da's je magische zoekwoord, dus succes ermee :)

Ok topic titel is misschien inderdaad een beetje vaag ... bij deze gelijk veranderd !

Bedankt ga 's met dat magische zoekwoord aan de slag ! :okdan:

Midi editor openen en in elke midi track alle program changes verwijderen.

Helaas ik heb me rot gezocht en al een aantal dingen geprobeerd , maar zit ik nog steeds met hetzelfde probleem .....

Heb reacontrolmidi toegevoegd en kwam daar het vakje bank/preset select tegen , hier staat alles op 0 , als ik het goed begrijp heb je juist hier de presets onder controle toch ?

Helaas reageert sylenth 1 hier niet op , elke keer als ik de midi file afspeel is het weer terug naar de ''vaste'' preset .

Nog iemand tips of een links naar een site waar dit voor reaper wordt uitgelegd , heb wikireaper/handleiding al afgezocht maar niets gevonden

Alvast bedankt !

Back