Een LFO Vst

hehe ik ineens ook niet meer na een blad gelezen te hebben
elkesynth heeft wel lfos,...en meerder dan bv een egt synth al;a sh101

das voor deel van va en vsti

maar een losse lfo module
tsjek ff die quad fromaghe enn meer van ohm boys op kvr
:engel:
rete leuke fx
denkik injouw style
en alles syncbaar is weers wat anders dan een free run lfo
:kroon:

Hehe, jouw posts zijn voor mij echt puzzels, ik snap er nooooit iets van!
 
Jamajamajamaaar Quadfrohmage is een filter effect ?
Wel een cool plug maar geen losse midi LFO.
 
Denk dat ie bedoeld dat de TS eigenlijk eerder een filter plug-in zoekt dan een losse LFO. De QF is enorm veelzijdig qua modulatie, dus da's zeker een goede tip. Samen met de morphende presets heb je geen enkel excuus meer om filters statisch te gaan gebuiken :)

Heb nog even geprobeerd om met de Hypercyclic parameters te automatiseren in Ableton Live, maar is me niet gelukt. Op aparte MIDI tracks daarentegen werkt het prima, een aantal extra LFO's kan altijd handig zijn, ook als primitieve step-sequencers te gebruiken, handig plugje!
 
Vind het wel een goed punt eigenlijk, of de TS het nu in de goede hoek heeft gezocht of niet..

De automation-functies van Cubase (sx) bieden al veel mogelijkheden, je kan sinus/triangle/square/parabola/line intekenen die weer naar de mogelijk aanstuurbare parameters van je VSTi gestuurd kunnen worden. (zie het online Cubase SX manual blz 264)

Note
Modifiers can be applied one after the other. For example, it is quite possible
to, say, draw a triangle wave, then shift its phase (CTRL), then increase its period
(SHIFT), then move the whole curve (ALT+CTRL), then skew the curve into a saw
wave (CTRL+SHIFT). Try it. You can have endless hours of fun.

Maar een midi-LFO heb ik nog niet als optie bekeken... http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=192282 hier zitten grappige tussen

Mja zoals al gezegd misschien, deze manier is wel erg omslachtig voor wat de TS wil bereiken.
 
Met FL zelf kun je ook een hoop LFO opties (die je aan willekeurige parameters kunt koppelen)
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    151,5 KB · Bekeken: 43
  • 2.jpg
    2.jpg
    220,6 KB · Bekeken: 44
@topic starter : Een LFO genereerd niets. Het is enkel een verandering van waardes over tijd. Wel kun je er van alles aankoppelen, maar het
is dus geen effect.

Nou, in een analoge bak stuurt die toch gewoon een variërende voltage uit hoor. Dus met een deftige modular is het in principe mogelijk de LFO rechtstreeks je pitch te laten moduleren enz.
En een voltage controlled LFO laat je weer de output ontvangen van een andere LFO.
In dat licht is een LFO gewoon hetzelfde als ieder ander onderdeel van een synth.

Nuja, in een softsynth context ligt dat blijkbaar allemaal wat moeilijker, al zou je juist het omgekeerde verwachten.
 
Nuja, in een softsynth context ligt dat blijkbaar allemaal wat moeilijker, al zou je juist het omgekeerde verwachten.

Ja, ben als Live-gebruiker best wel jaloers op die FL LFO, al zal dat met Max4Live wel opgelost raken zeker. Met Bidule of Reaktor is dit nu al op te lossen, maar heb het toch liever wat 'transparanter' als deel van je DAW.
 
Deze is wel interessant (en ook voor mac)
http://www.mucoder.net/hypercyclic/
Ja, die is vet, heb m net ff geprobeerd. Dikke modulatiefuncties, alleen ik krijg ze niet aan de praat. Ik kom met de manual dan net weer wel zo ver dat ik m'n synth kan bespelen via het hypercyclic midi kanaal, maar ik snap nog steeds niet hoe je nou een bepaalde parameter aan de modulatie kan linken..

Ben er na 2 uur pielen nog niet uitgekomen, dus als iemand even tijd heeft..:D
 
Nuja, in een softsynth context ligt dat blijkbaar allemaal wat moeilijker, al zou je juist het omgekeerde verwachten.
Da's omdat vrijwel alle software sequencers dateren van voor de nieuwe analoge revolutie.

Je kunt een enorme sloot MIDI updates sturen vanuit een software-LFO, en je hebt dan grote kans dat je een hardwaresynth helemaal over de zeik haalt. De resolutie van de berichten maakt ook weer wat uit. Vroeger had je in de sequencer een hoop obscure en geinige MIDI-tooltjes; die zijn er langzaam uitgewerkt.

Iets als Reason "snapt" dingen als control voltages, maar da's omdat ze totale controle hebben over alle plugins die er in verschijnen. Dus ook over hoe vaak er updates worden gestuurd.

Modulaire gebruikers (omdat je met een gewone analoge bak over 't algemeen ook geen externe LFO ergens aanhangt) zijn maar een subgroep van een subgroep van muzikanten. Zoals in het Max For Live filmpje gezegd wordt; zo kun je ook dingen maken waar Ableton zelf de tijd niet voor heeft.
 
10: Je hebt een oscillator met een basisgolfvorm.
20: Je zet de LFO aan met bestemming - toonhoogte van die oscillator
30: Terwijl je de toets langdurig ingedrukt houdt neem je het resultaat op als audio
40: Die audio laad je in een sampler in.
50: Je zet de LFO aan met bestemming - toonhoogte van die sample
60: GOTO 30, als het resultaat er niet beter op wordt, ophouden.

Hmm.... MSX basic zegt Syntax error in 10. Kan ik dit oplossen? Of kan ik dit alleen op een MSX2 gebruiken?
 
Ja, die is vet, heb m net ff geprobeerd. Dikke modulatiefuncties, alleen ik krijg ze niet aan de praat. Ik kom met de manual dan net weer wel zo ver dat ik m'n synth kan bespelen via het hypercyclic midi kanaal, maar ik snap nog steeds niet hoe je nou een bepaalde parameter aan de modulatie kan linken..

Ben er na 2 uur pielen nog niet uitgekomen, dus als iemand even tijd heeft..:D
Iemand? Sorry voor mijn ongeduld hoor, maar ik wil gewoon als een gekke aan de slag met dit ding:D
 
Ja, die is vet, heb m net ff geprobeerd. Dikke modulatiefuncties, alleen ik krijg ze niet aan de praat. Ik kom met de manual dan net weer wel zo ver dat ik m'n synth kan bespelen via het hypercyclic midi kanaal, maar ik snap nog steeds niet hoe je nou een bepaalde parameter aan de modulatie kan linken..

Ben er na 2 uur pielen nog niet uitgekomen, dus als iemand even tijd heeft..:D
Laatste poging, iemand?:)
 
man man, heb je het nu nog steeds niet voor mekaar? :)
Nope, ben een echte prutser.8) Zelfs met plugins die een midi learn functie hebben kom ik er niet..
 
Back
Top