Een LFO Vst

Wat wil je er mee doen?

Mogelijkheden:
1) je zoekt naar oscillators in het sub-bas bereik; laagfrequente geluiden

2) je weet niet helemaal hoe LFOs werken.


LFOs en envelopes zijn robotjes. In plaats van een knop of schuif handmatig open te draaien doet een LFO of envelope dat voor je. Het enige echte verschil is dat een LFO bezig blijft en dat een envelope vaak na 1 keer kapt.

Het signaal van een LFO moet wel ergens naar toe gaan; het is een modulatiebron en over het algemeen geen bestemming (al is het natuurlijk prima mogelijk dat je de snelheid van een LFO kunt regelen met een andere LFO).

Vragen om een LFO VST is daarom een beetje vreemd. VSTs zijn instrumenten of effecten; ze maken geluid, of ze krijgen het binnen en bewerken het. Als je een plugin hebt en daar nog een LFO aan iets wil hangen, dan moet je automation gebruiken.
 
Laatst gewijzigd:
Aangezien je er waarschijnlijk hardstyle mee wilt maken en je LFO's o.a. kunt gebruiken voor vette screeches, zou ik om dit soort geluiden te maken Sylenth en FM8 aanraden.
 
thanks for jullie reacties ik zo der wel wat schreeches mee willen maken, maar ook gewoon vette effecten.
sylenth en fm8 zijn 'vsti's ik heb een vst nodig zodat ik deze op elk soort vsti kan gooien , snappie ? :D
 
thanks for jullie reacties ik zo der wel wat schreeches mee willen maken, maar ook gewoon vette effecten.
sylenth en fm8 zijn 'vsti's ik heb een vst nodig zodat ik deze op elk soort vsti kan gooien , snappie ? :D

Je weet dus niet wat een LFO doet.

Lees m'n uitleg nog eens.

Recept:
10: Je hebt een oscillator met een basisgolfvorm.
20: Je zet de LFO aan met bestemming - toonhoogte van die oscillator
30: Terwijl je de toets langdurig ingedrukt houdt neem je het resultaat op als audio
40: Die audio laad je in een sampler in.
50: Je zet de LFO aan met bestemming - toonhoogte van die sample
60: GOTO 30, als het resultaat er niet beter op wordt, ophouden.

Een LFO is geen effect. Het is geen instrument. Het is een onderdeel van een synthesizer. Wat er het dichtste in de buurt komt is de FL Studio Formula Controller, maar zo maak je die screeches niet.
 
Die JugJug heeft het weer gevonden se! Haha, wat een kerel.

Ach zo zie je maar, hoe onzinnig het ook mag klinken, het bestaat altijd wel ergens in VST-vorm 8o)


Zou er ook ergens een keyboard-stand in VST bestaan ? Hij moet uiteraard wel tot 45Ā° kunnen kantelen en stevig genoeg zijn om zware VSTs zoals Genesis te dragen.
Go JugJug, Go !
 
Je weet dus niet wat een LFO doet.

Lees m'n uitleg nog eens.

Recept:
10: Je hebt een oscillator met een basisgolfvorm.
20: Je zet de LFO aan met bestemming - toonhoogte van die oscillator
30: Terwijl je de toets langdurig ingedrukt houdt neem je het resultaat op als audio
40: Die audio laad je in een sampler in.
50: Je zet de LFO aan met bestemming - toonhoogte van die sample
60: GOTO 30, als het resultaat er niet beter op wordt, ophouden.

Een LFO is geen effect. Het is geen instrument. Het is een onderdeel van een synthesizer. Wat er het dichtste in de buurt komt is de FL Studio Formula Controller, maar zo maak je die screeches niet.



inderdaad dat is wat ik zoek , Je heb gelijk YOOZER dat is niet voor schreeches
 
Die Sanford was bekend maar vind ik persoonlijk erg omslachtig...dan kan je net zo goed met automation uit je DAW het een en ander tekenen.
Sylenth en FM8 hebben zelf ook wel LFO's aan boord...is dat niet genoeg ?
 
Dat is leuk, daar zat ik vandaag al eerder naar te kijken! Ik snap alleen niet hoe je die midi data in je vst zou kunnen laten binnenkomen.. Achja, ik kijk dr morgen nog wel ff naar:)

Het punt met de screeches is dat de LFO in snelheid toeneemt naarmate je hogere noten speelt op je toetsenbord. Dit is toch wel een vereiste voor het geluid - en iets wat je er gratis en voor niks bij krijgt als je het geluid sampled (en wat niet als feature op de Sanford LFO zit).

Het punt met MIDI messages is dat je hoogstwaarschijnlijk toch wel snel tegen een bovengrens aanknalt.

Het binnenkrijgen is nog niet eens zo lastig; tenminste in Ableton kan ik bij 1 MIDI-spoor aangeven dat hij de MIDI-data naar een ander spoor moet sturen. Werkt prima als je Battery op 1 kanaal wil hebben maar de kick/snare/hihats op aparte sporen wil hebben zodat je niet met meer instances zit. Ruineert wel freeze/flatten.
 
Die Sanford was bekend maar vind ik persoonlijk erg omslachtig...dan kan je net zo goed met automation uit je DAW het een en ander tekenen.

Eerst zag ik er ook het punt niet van in, maar mits de sync functie en nog wat uitgebreidere mogelijkheden (zoals een 2e lfo die je kan mixen, sync op elke eerste tel van x maten, manuale sync -zit er al op- enz) kan je toch wel heel expressieve dingen doen en leuke bewegende modulatiepatroontjes maken. Als je dit moet intekenen ben je wel een tijdje bezig. Moet de vst idd wel de datastroom aankunnen en de Midi-data mooi interpoleren...

Brengt me op een ideetje. Ik ga deze namaken en uitbreiden!
 
Net wat Yoozer zegt, het is meer dan alleen maar een lfo.
In het proces word ook sampling meegenomen.
Dus zal de topicstarter waarschijnlijk meer hebben aan een sampler dan aan een dedicated lfo.
 
Back
Top