4 tot 8 sporen tegelijk opnemen

Ik denk dat er onder 500 euro niet veel andere opties zijn.
Of je moet naar ouderwetse portastudiootjes op tape gaan kijken die je naar je PC bounced.
Dat zal het inderdaad wel moeten worden, want 500 euro heb ik gewoon niet.
 
Er is niks mis met op Tape openemen :okdan: integendeel zelfs, het kost wat meer moeite/tijd, zeker in het begin, maar je krijgt er wel een hoop voor terug. mits je het goed doet.
Maar misschien is het wel makkelijk als we je budget weten.
 
Er is niks mis met op Tape openemen :okdan: integendeel zelfs, het kost wat meer moeite/tijd, zeker in het begin, maar je krijgt er wel een hoop voor terug. mits je het goed doet.
Maar misschien is het wel makkelijk als we je budget weten.
Nee, tape heeft zelfs mijn voorkeur. Mijn budget is hooguit 150 euro en als ik een rib uit mijn lijf afsta misschien 200.
 
Zeker niks mis met tape, je bent alleen idd wel ff bezig wanneer je het in je compu wil gaan editten. Per 2 sporen naar compu en dan alles weer in sync zien te krijgen. Die oude porta's zijn nu niet het stabielste qua loopwerk of Fostex R8 zelfde verhaal.
Daarnaast hebben de meesteporta's geen individuele outputs per spoor. ik heb ooit een fostex 4 tracker gehad die dat wel had.
 
Daar zeg je wat dubcreator, misschien dan toch maar eens kijken wat voor geluidskaarten er zijn.
 
Heb nog een akai DR-4d, 4 sporen digitale HD recorder.
Gebruik 'm zelf niet meer, geweldige sound.
Met midi kaart en interne HD mag ie weg voor € 100,-


3213.jpg
 
zit je weer met 4 sporen , zou met drums e.a zeker voor minimum 8 sporen gaan
 
Heb nog een akai DR-4d, 4 sporen digitale HD recorder.
Gebruik 'm zelf niet meer, geweldige sound.
Met midi kaart en interne HD mag ie weg voor € 100,-


3213.jpg
Kun je 4 sporen tegelijk opnemen? En zijn de sporen los makkelijk te transporteren naar pc?
 
basdrumm, snare , hihiat, rest
en dan nog de bassgitaar en eventuele gitaar of zoiets erbij.
echt als je met drums begint ga dan voor 8 sporen.
wel eens gedacht aan zo'n 2de hands roland ding 880 of zoiets of 800 .
misschien ietsjes doorsparen ??
 
Kijkend naar iets anders kwam ik ook nog een MD-recorder van Yamaha tegen op marktplaats, een Yamaha MD-8.

Lijkt mij ook een heel interessant ding. Minidisks zijn tegenwoordig goedkoop te krijgen. Je kunt die, vermoed ik, ook direct afspelen op een stereo. Maar of het converteren naar fileformats voor PC of Mac ook handig gaat weet ik niet 1-2-3. Las op de site van Yamaha (3-de linkje) dat de mixer die er in zit analoog is, en dat dit de reden is dat er bij het ontwerp is besloten geen directe aansluitingsmogelijkheid voor computers te maken (het zou kwaliteitsverlies geven).

http://www.marktplaats.nl/index.php...x%2F%2FJ%2Fk53h%2BPf7J8nyw%3D&fta_ind=12&fs=1

http://www.soundonsound.com/sos/apr98/articles/yamahamd8.html

http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA...0&CTID=229600&ATRID=20&DETYP=ATTRIBUTE&LGFL=Y
 
Die recorders gebruiken geen normale MD's maar MD data discs. je kan maar zo'n 18minuten op 8 sporen krijt. Ook is er geen mogelijkheid om data naar compu te krijgen. Je zal in realtime moeten opnemen in compu. Ook gebruikt MD atrac compressie en is duidelijk hoorbare compressie.
 
Die recorders gebruiken geen normale MD's maar MD data discs. je kan maar zo'n 18minuten op 8 sporen krijt. Ook is er geen mogelijkheid om data naar compu te krijgen. Je zal in realtime moeten opnemen in compu. Ook gebruikt MD atrac compressie en is duidelijk hoorbare compressie.

Jammer voor de topicstarter. Dacht mogelijk iets leuks gevonden te hebben voor hem.

Geloof ook dat het realtime opnemen op computer het meest handige is voor hem. Met een USB 2.0 audio-interface (zo'n Tascam US-zoveel-ding bijvoorbeeld) en een mixer moet het toch kunnen, toch?
 
Bedankt voor de suggesties allen. Na veel gelezen, gewikt en gewogen te hebben denk ik dat een geluidskaart met meerdere ingangen is wat ik het beste kan aanschaffen.
 
voor 400-500 euro zou ik 't wel weten:
2e hands Korg D1600MKII, Akai DPS16 of een Yamaha AW4416/AW1600.

De Yamaha heeft wat meer 'pro' functies en de Korg wint het ruim op gebruiksgemak (mede vanwege 't touchscreen).
Met die recorders kun je 8 sporen tegelijk opnemen.
Korg en Akai hebben ook een pan-pot per kanaal!

Mijn mening; maar blijf weg van de Boss BR's, Fostex MD's en Roland VS1*80's; niet erg makkelijk in gebruik (kleine schermpjes), en ze nemen veelal compressed op.
 
Back
Top