geheugen roland ms-1

Herr Elektor

Ingeburgerd
Lid sinds
22 april 2005
Berichten
58
Locatie
Zuid Limburg
weet iemand wat voor een geheugen er in de roland ms-1 kan
in de handleiding staat flashdisk
op internet vind ik daar zo snel niets over

is er een alternatief

of nog beter
zijn er mensen die hem hebben gemodificeerd door er een ander geheugen in te zetten

groeten
 
Ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Kunnen we hier ook experimenten verzamelen :)

Wat ik tot nu heb gelezen:
Sandisk is het merk. De 4 in 1 card reader doet het goed, vooral met oudere CF kaarten. Beide worden niet meer gemaakt :( dus dat wordt zoeken.
 
De MS-1 accepteerd pcmcia (pc card) geheugen cards van roland of van sandisk.

Op sonicstate staan gebruikersreviews die zeggen dat je ook compact flash cards kan gebruiken via een pcmcia2compactflash adapter. Zolang het maar sandisk kaarten zijn. (Ik kan me herinneren dat je hiervoor eerst moet zorgen dat je t laatste os hebt)

Ik heb dit geprobeerd met zo'n pcmcia2cf adapter en wat oude sandisk compactflash kaarten van 8, 16 en 32 mb.
Maar mijn MS-1 raakte hiervan een beetje van slag. Soms werkte het wel, en kon ik minuten lang samplen, maar meestal liep ie na het deleten van deze samples vast. Nou kan dit aan mijn ms-1 liggen.

Uiteindelijk heb ik op een oude pcmcia sandisk geheugenkaart gevonden van 20meg en deze doet het tot nu toe prima!

Volgens de SOS review Sampling on a shoestring accepteert de ms-1 de volgende pcmcia memkaart groottes: 1.8Mb, 2.5Mb, 5Mb, 10Mb and 20Mb.
 
Kleine test heeft opgeleverd:

Sandisk PC Card adapter
sandisk.jpg
in combi met een Kingston 1 Gieg kaart:

Formateren duurt meer dan een eeuwigheid, als je een sample hebt gemaakt, duurt het meer dan een leven voor dat de ms-1 terug komt in een werkbare mode.

Ik ben soms wat ongeduldig, dus machientje uitgeschakeld, maar daarna is wel de sample bewaard.

Conclusie: geen goede combi. Ik probeer even een paar oudere en kleinere kaartjes te vinden...
 
Back
Top