Gezocht: Progressive metal toetsenist

Hoi,
Ik ben toetsenist (momenteel in een coverband), hou erg van progrock, en woon in Almere.
Maar....... hoe zit het met de leeftijd? Ik ben 45..... (nog maar net, hoor).
Wat deze muziekstijl betreft heb ik al ervaring met muziek van Genesis, Peter Gabriel, Pink Floyd, Bill Bruford, Allan Holdsworth e.d.

Ik hoor het wel.

groeten,
Cornel Leijdekkers
 
Hoi Lei,

Wij zijn rond de 20, dus da's wel een erg groot verschil. Bovendien is er best wel veel verschil tussen progrock en progmetal. Uiteraard houden wij ook van die muziek, maar onze stijl lijkt meer op Dream Theater, Opeth, Nevermore e.d.

Overigens hebben we contact met een toetsenist uit Lelystad die geschikt lijkt te zijn, maar hij heeft het naar eigen zeggen te druk voor een auditie. We gaan zien hoe dat loopt...
 
Hoi Lei,

Wij zijn rond de 20, dus da's wel een erg groot verschil. Bovendien is er best wel veel verschil tussen progrock en progmetal. Uiteraard houden wij ook van die muziek, maar onze stijl lijkt meer op Dream Theater, Opeth, Nevermore e.d.

Overigens hebben we contact met een toetsenist uit Lelystad die geschikt lijkt te zijn, maar hij heeft het naar eigen zeggen te druk voor een auditie. We gaan zien hoe dat loopt...

En daar ga je al de mist in8o)

Muziek maken hoort niet leeftijdgebonden te zijn. Sorry..
Ik speel in een classic Rock coverband hebben zo'n 20 optredens op een jaar.
maar de bezetting bestaat uit 21, 24, 53, 54 en 62 jarige.

Iemand die ouder is en ruime ervaring heeft kan jullie alleen maar goed doen.
Jullie zoeken een toetsenist, iemand die Peter Gabriel, Pink Floyd speelt weet sfeer te brengen in nummers. Heel veel progressive metal bands hebben allemaal afgekeken van de stijl van Pink Floyd.

Ik zou zeggen give it a try!
En is het niets dan kan je alsnog zeggen van: liever niet.
Oja ik ben zelf die 24 jarige uit dat rijtje
 
En daar ga je al de mist in8o)

Muziek maken hoort niet leeftijdgebonden te zijn. Sorry..
Ik speel in een classic Rock coverband hebben zo'n 20 optredens op een jaar.
maar de bezetting bestaat uit 21, 24, 53, 54 en 62 jarige.

Iemand die ouder is en ruime ervaring heeft kan jullie alleen maar goed doen.
Jullie zoeken een toetsenist, iemand die Peter Gabriel, Pink Floyd speelt weet sfeer te brengen in nummers. Heel veel progressive metal bands hebben allemaal afgekeken van de stijl van Pink Floyd.

Ik zou zeggen give it a try!
En is het niets dan kan je alsnog zeggen van: liever niet.
Oja ik ben zelf die 24 jarige uit dat rijtje

Je brengt het nu alsof het een feit is. Maar met vrienden die 50 zijn ga ik heel anders om dan met vrienden die 20 zijn. Bovendien moet je wel verschillende ambities hebben, anders klopt er wat mij betreft iets niet. Ik heb nu het idee het te maken met muziek (en m'n studie), maar als ik 50 ben hoop ik kinderen, een huis en een vaste baan te hebben en met hele andere dingen bezig te zijn.
Bovendien zie ik in het rijtje alleen maar rock en dat gaat het echt niet doen.
 
De neuzen moeten wel dezelfde kant op staan.
Maar ik heb me nog niet eerder zo prettig gevoeld in een bandje waarbij het niet gaat om presteren.
Het maken in de muziek is maar betrekkelijk, uiteindelijk speel je ook maar in cafeetjes.

Daarnaast heeft een coverband meer optredens dan eigen werk, het is één pot nat die muziekindustrie.
Voornamelijk vriendjespolitiek, Maar goed, wie ben ik?
 
Hoi Liquid,

Ik heb kinderen, een huis, een vaste baan, en nog steeds aan het rotzooien in bandjes. Wat een muziek-arm toekomstbeeld heb jij van je "oude" dag!
 
Op zich kan ik me wel voorstellen dat het plaatje ook een beetje moet kloppen. Een vijftiger tussen een club tieners ziet er ook niet uit natuurlijk.
En omgekeerd evenredig net zo.
 
Op zich kan ik me wel voorstellen dat het plaatje ook een beetje moet kloppen. Een vijftiger tussen een club tieners ziet er ook niet uit natuurlijk.
En omgekeerd evenredig net zo.

Nou ja.......................

Twee jaar geleden was ik bij Dark Side Of The Moon van Roger Waters, en de gitarist had zomaar zijn zoon kunnen zijn. Dan kun je vinden dat het plaatje niet klopt...............maar artiesten van zijn kaliber hebben er iig lak aan. Dus waarom zou een amateurbandje zich "professioneler" moeten opstellen dan Roger Waters mbt het "plaatje"? Ik zou me er iig niet door laten weerhouden.

P.S. Roger Waters is van '43, dus nu 67 jaar oud! O ja, en zijn zoon(!) speelde keys op dezelfde tour.
 
Laatst gewijzigd:
heheh...Ja ik snap je redenatie. Maar ik kan me ook voorstellen dat een club tieners niet op een vijftiger zit te wachten.
p.s... ik ben zelf ook de oudste binnen de band:-)

Aan de andere kant: Op zich zouden de topicstarters wel een poging kunnen wagen. Misschien past Lei wel perfect in het "plaatje".
 
Hoi Liquid,

Ik heb kinderen, een huis, een vaste baan, en nog steeds aan het rotzooien in bandjes. Wat een muziek-arm toekomstbeeld heb jij van je "oude" dag!

Hey Lei,

Sorry het kwam er een beetje rot uit. Ik bedoelde dat ik op dit moment met muziek bezig ben maar dat wellicht over 20 jaar niet meer interessant vind. Ik ga dan andere dingen doen maar ben met die andere dingen op dat moment net bezig. Of, andere mogelijkheid, ik blijf bezig met muziek en ben over 20 jaar toe aan een andere band.
In ieder geval ga ik over een paar weken naar Denemarken om daar 6 maanden stage te doen. Er is op dit moment dus niet zoveel ruimte meer voor auditie. Komt nog eens bij dat er wellicht aankomende zaterdag een toetsenist van onze leeftijd komt kijken :engel:.
 
De toetsenist waar ik het een half jaar geleden over had is van de aardbodem verdwenen en doordat ik nog (even) in Kopenhagen zit is er niet veel gebeurd. We zitten nog steeds zonder toetsenist omdat ik ze gewoon niet kan vinden.
Hierbij dus even een schopje. De issue leeftijd speelt een stuk minder mee omdat we graag verder willen.
 
We hadden een tijdje een toetsenist maar die is er helaas mee opgehouden. Op zoek naar een nieuwe dus. Wel tijd voor een update van de bandstatus.
Inmiddels repeteren we bij dB's in Utrecht en bestaat de band uit een zanger (25), gitarist (27), bassist (25) en drummer (24). Het is nog altijd progressive metal, dus denk aan bands zoals Dream Theater, Opeth, Queensryche en pain of salvation. Meer info en eigen werk is te vinden op www.epicmind.nl.
Momenteel bereiden we de halve finale van de Metal Battle voor, want we hebben de voorronde van Flevoland gewonnen. De halve finale vindt plaats op 22 maart in Estrado, Harderwijk. Ook zijn we volop bezig met schrijven en opnemen van een eerste album (in eigen beheer). De nummer Depths of the Unknown en Heresy, die op onze website te beluisteren zijn, zijn twee nummers van dat nieuwe album.

We zoeken een toetsenist die complexe songstructuur en odd time signatures aankan. Een toetsenist moet onze band kunnen verrijken met sfeer, dus zijn weg weten met o.a. pads en strings, maar ook een potje klassiek piano kunnen toevoegen. Het spelen van solo's en unisons samen met gitaar met te gekke synth-sounds is een absolute pré.
 
ik krijg nou niet echt het idee dat toetsenisten gediscrimineerd worden. ze staan dan wel op de achtergrond, maar ze zijn wel gewild.

hoe groter je synthesizer hoe stoerder je bent natuurlijk

Ik heb alleen maar hele grote 88key controllers
Ik ben ook al niet gay:D
Ik ben bijna 56
Ik speel ambient maar ook klassiek zoals Chopin (dus Kudtdt muziek) maar desgewenst speel ik alles.
Ik heb 2 kleinkinderen en die beginnen ook al met die witte en zwarte stokjes aan te kloten.

dus als je opa in je band wilt....
 
Ik vind, LiquidMetal, naar mijn uiterst bescheidenmening dat jij het vuurtje nog maar wat meer moet opstoken totdat jouw metaal echt vloeibaar is.
Voorlopig heb je vooroordelen en barst je van de aannames en is je idee hoe JIJ het in wil vullen zo flexibel als een eiken houten deur, verzwaard met wat metalen stutten en muurankers.
A) al dat gezever over audities, dat werkt niet. Je kunt niet met een avondje pielen laten zien dat je er wel tussen past. Een klik komt soms na weken, of niet en dan is het ook goed.
B) je hebt heel wat noten op je zang en vertelt wat die toetsenist moet kunnen. Als je het zo goed weet: lekker zelf doen.je vult complete partijen al vantevoren in, een fijne artistieke dooddoener voor je tietsenman.
C) doe je nou echt mee met wedstrijden? Tjongejonge, dus je past je aan en speelt een beetje richting de jury? Wel lachen aan het einde van je optreden ook al doet het pijn.
D) dat gedoe over leeftijden, waar gaat het over. Samen muziek maken heeft niets met leeftijden te maken en ik ken genoeg bands die leden hebben met allerlei leeftijden door elkaar.
E) misschien moet je en advertentie zetten en aangeven wat jullie doen en waar je ongeveer heen wil.
Als er dan een kleuter komt of een bejaarde en die speelt de sterren van de hemel en je hele band raakt in een geweldige flow dan heb je het voor elkaar.
F) een band begin je niet met allerlei eisen die JIJ opstelt maar je begint ergens, bent blij als er iemand mee gaat spelen en je ziet wel wat er van komt. Amen.:halleluja
 
Ik kan helaas niet helpen, maar als de TS in 4 jaar de tijd nog geen toetsenist kon vinden is het niet een idee om van richting te veranderen/aanpassen met de middelen wat je hebt? Ik kan me voorstellen dat jullie een vast doel hebben en dat is zeker goed, maar werk niet aan vaste eisen, zoek een alternatief, het is veel leuker dan alleen ergens vast zitten omdat TS geen toetsenist vindt die aan de eisen voldoet. Jullie zullen gelijk hebben maar geen geluk.

En ja ik als indie-muzikant weet ook niet wat ik doe als ik 50 ben, maar wat ik zeker weet is dat ik verder met musiceren ga :) Dus leeftijd is maar relatief. Succes!

PS: Na het eerst nummer te hebben geluisterd kan me heel goed voorstellen dat de band een toetsenist nodig heeft. De zanger doet te veel zijn best, tip: ik zou meer toch de Dream Theater/Pearl Jam zangtype uitproberen i.p.v. wat ik nu hoor (de klankkleur is hier te licht voor), het zal veel leuker klinken in het geheel. :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top