Fxpansion Synth Squad

Na een grote hype is sinds kort deze bundel verkrijgbaar:

http://www.fxpansion.com/index.php?page=62&tab=181

attachment.php


Een demo is nog niet beschikbaar, maar na al heel wat voorbeeldjes beluisterd te hebben, begint het toch wel wat te kriebelen. Een stap vooruit in softsynthland of niets nieuws onder de zon?

DCAM: Synth Squad finally delivers the satisfaction of playing real analogue instruments in software! Advanced modelling technology carefully reconstructs the soul of dusty vintage circuits within your computer, for the unmatched vibe of hardware at a fraction of the cost.

At the heart of DCAM: Synth Squad are 3 modelled synthesizers - Strobe, Amber and Cypher - bulging with the immense weight and power of old-school analogue. These are no mere emulations stunted by the limitations of the past. Instead, they combine the best features from legendary machines with new and exciting ideas to drag them kicking and screaming into the modern world.
 

Attachments

  • strobe_screenshot09.png
    strobe_screenshot09.png
    278,7 KB · Bekeken: 116
  • dcam_synth_small.jpg
    dcam_synth_small.jpg
    58,6 KB · Bekeken: 104
Last edited by a moderator:
Vind de demo's wel goed klinken.
Is er hierbij gebruik gemaakt van effecten, of is het zo diect opgenomen ?
 
De plugins zelf zijn "droog". Wil je effecten, dat gaat; het is dan de bedoeling dat je ze in Fusor inlaadt, ongeveer volgens het Korg Legacy Cell principe (waar je dus de effecten-sectie ook apart hebt). Bij de demo's is zeker gebruik gemaakt van de effecten. In Fusor zit een leuke selectie, waaronder een stuk van Overloud Breverb.
 
Deadmau5, Chris Lake en Sebastien Leger gebruiken deze synth al meer dan een jaar. Nu mogen wij dus pas :(

Ben erg benieuwd naar strobe!
 
Laatst gewijzigd:
Deadmau5, Chris Lake en Sebastien Leger gebruiken deze synth al meer dan een jaar. Nu mogen wij dus pas :(
Slimme zet van het bedrijf

De demo's klinken wel lekker.
Maar ook rommelig, vind het moeilijk te zeggen wat ik er van vind..
 
dusty old circuits.......kan mij niet voorstellen dat strobe de bassen van mijn system 100 gaat evenaren....
 
zeker een slimme zet. deadmau5 en chris lake hebben het er uitgebreid over in de future music "in the studio with" filmpjes met beide heren...

En ook de buscompressor (van FXpansion) hebben ze in gebruik. (masTering, misschien is dit die compressor?!)

Wat ik nou stom vindt is dat ze die gasten ermee naar buiten laten treden, en er pas een jaar later mee op de markt komen. de helft is het dan namelijk alweer vergeten...
of heet dat spanning opbouwen? :)
Ik had het in elk geval wat snelelr geintroduceerd. Aan de andere kant lieten ze die dudes testen, nog even wat sleutelen etc....
anyhooz, ze benne er!
Nou die buscomp nog....
 
Die acid baslijntjes zijn cool.
Doen Analord na, een van die basjes hebben ze zelfs Rephlex bass genoemd.
Analord / Aphex Twin maakte die basjes volgens mij allemaal op de Roland V-Synth.
En de V-Synth doet nog een stuk meer, en deed dat al in 2003.
Dus software loopt flink achter :)
 
Niet om de VSTi te bashen,maar is het niet belangrijker dat de synth(s) gereviewd worden vanwege hun capaciteiten i.p.v.anderhalve DJ die er een hitje mee heeft gehad?
Jimi Hendrix heeft ook vette sounds gemaakt met zijn stratocaster,fuzzface etc.etc. maar geef mij diezelfde set en het klinkt voor geen meter :D
 
je ziet Federer, Woods en Henry toch ook op tv voor Gillette scheermesjes

daarvoor ben je nog geen kampioen als je ze ook gebruikt

maar blijkbaar werkt het wel want anders hadden ze mij wel gekozen. ik ben vast niet zo duur

maar begrijp me niet verkeerd, op het principe heb je gelijk
 
je ziet Federer, Woods en Henry toch ook op tv voor Gillette scheermesjes
daarvoor ben je nog geen kampioen als je ze ook gebruikt

Dat zijn sportmensen en die presteren ongeschoren ook wel :D

Het is niet alleen FXpansion maar het geldt voor alle fabrikanten da's marketing.
Maar wat me dus opvalt is dat er mensen zijn die hier zo'n grote waarde aan hechten dat ze zelfs de mogelijkheden of soms beperkingen van een product niet eens meer zien...het is ook voor iedereen persoonlijk in hoeverre je hier natuurlijk in meegaat.
 
Ik ben betatester geweest, en ik kan je vertellen dat deze synths echt een grote aanvulling zijn op het huidige vstiaanbod. Het modulatiesysteem is ongehoord en dit zijn zon beetje de eerste plugins die bij het editen echt aanvoelen als ene analoge bak. Hier bedoel ik mee dat als je lekker zit te editen het echt een avontuurlijk gevoel geeft met de bijgehorende audioresultaten. Verder vind ik persoonlijk de envelopes en lfo's geniaal klinken.

de specs zien er op t eerste gezicht niet zo bijzonder uit idd, en van geluidsdemo's moet ik het persoonlijk ook niet hebben, maar als als je een demo kan downloaden om het te proberen zou ik dit zeker niet nalaten en zelf oordelen
 
Die acid baslijntjes zijn cool.
Doen Analord na, een van die basjes hebben ze zelfs Rephlex bass genoemd.
Analord / Aphex Twin maakte die basjes volgens mij allemaal op de Roland V-Synth.
En de V-Synth doet nog een stuk meer, en deed dat al in 2003.
Dus software loopt flink achter :)
Niks van.
Analord is 100 percent analoog ....oa synton feniks, roland mc4, talloze tr's etc
Maar helaas geen v-synth
 
Ik heb ze ook aangeschaft. Klinken erg lekker.... maar ik blijf toch het geluid van mijn analoge synthjes meer waarderen (die klinken meteen vanuit zichzelf al lekker vol).
Het is gewoon een perfecte aanvulling voor lekkere sound fx en gare fuzzy strings.
 
Back
Top