Fxpansion Synth Squad

Na een grote hype is sinds kort deze bundel verkrijgbaar:

http://www.fxpansion.com/index.php?page=62&tab=181

attachment.php


Een demo is nog niet beschikbaar, maar na al heel wat voorbeeldjes beluisterd te hebben, begint het toch wel wat te kriebelen. Een stap vooruit in softsynthland of niets nieuws onder de zon?

DCAM: Synth Squad finally delivers the satisfaction of playing real analogue instruments in software! Advanced modelling technology carefully reconstructs the soul of dusty vintage circuits within your computer, for the unmatched vibe of hardware at a fraction of the cost.

At the heart of DCAM: Synth Squad are 3 modelled synthesizers - Strobe, Amber and Cypher - bulging with the immense weight and power of old-school analogue. These are no mere emulations stunted by the limitations of the past. Instead, they combine the best features from legendary machines with new and exciting ideas to drag them kicking and screaming into the modern world.
 

Attachments

  • strobe_screenshot09.png
    strobe_screenshot09.png
    278,7 KB · Bekeken: 116
  • dcam_synth_small.jpg
    dcam_synth_small.jpg
    58,6 KB · Bekeken: 104
Last edited by a moderator:
Advanced modelling technology carefully reconstructs the soul of dusty vintage circuits within your computer, for the unmatched vibe of hardware at a fraction of the cost

Ik begin voor deze teksten gelukkig immuun te worden..
Je word doodgegooid met carefully reconstructed synths en ook iedere keer weer die koppel naar het verleden.
Kan best goed klinken maar ze moeten niet blijven refereren naar het verleden (en dat geld niet alleen voor FX pansion)
 
Het probleem is alleen dat niemand weet hoe synths van de toekomst horen te klinken, en dat de hele ris mensen die vintage geweeeeeeeldig vindt er elke keer over blijft miepen dat dit het nog steeds net niet is, dus vandaar dat ze dat steeds moeten benadrukken.

Naja, ik heb 'm in ieder geval en ik vind 'm erg lekker klinken.
 
Kan best goed klinken maar ze moeten niet blijven refereren naar het verleden (en dat geld niet alleen voor FX pansion)

Hangt er van af. Als je echt een gedetailleerd model maakt van een vintage circuit, mag je er ook wel mee uitpakken en er naar verwijzen. Uiteraard zijn er veel synths die je er marketingsgewijs maar al te graag mee doodslaan (4 1pole filters in serie met een waveshaper en ze noemen het een Moog emulatie).
Na een paar technische discussies gevolgd te hebben, blijft de indruk dat die mannen wel weten waar ze mee bezig zijn. Ik blijf deze synth in elk geval in de gaten houden.
 
Ach ja de eerste Moogs werden ook aangeprezen vanwege hun bijna niet van echt te onderscheiden trombonesounds. Dus deze softsynths zullen waarschijnlijk een prima trombonesound aan boord hebben :okdan:

Het gaat er om dat muzikanten het steriele en gehypte geluid van een softsynth gaan cultiveren en daar hun eigen ding mee doen. We zijn nu allemaal zo ver dat een synthesizer gewoon als een synthesizer mag klinken, en we moeten nu het punt bereiken dat een software instrument als software mag klinken.
 
Ik vind ze niet verkeerd klinken. Amber klinkt zelfs bijzonder goed vind ik. Leuk speelgoed, nette interface en niet zo extreem duur.
 
Ik ben ook wel stiekem benieuwd hoor :D Maar je ziet tegenwoordig door de bomen het bos niet meer in VST land en ondanks dat KVR bestaat is het nog steeds moeilijk om de beste keus te maken en als je alles goed wilt testen kom je niet meer aan het muziek maken toe.

Misschien is het ook een idee om het softgedeelte op het forum wat uit te breiden met goede tests en vergelijkingen aangezien de softwaresynthesizers/effecten steeds beter worden.
 
Misschien is het ook een idee om het softgedeelte op het forum wat uit te breiden met goede tests en vergelijkingen aangezien de softwaresynthesizers/effecten steeds beter worden.

sjonge sjonge wat neem jij risico's met zo een uitspraken in hardware-puristen-SF-land ;)

Bass komt zo om je de les te leren :engel:
 
Je word doodgegooid met carefully reconstructed synths en ook iedere keer weer die koppel naar het verleden.
Kan best goed klinken maar ze moeten niet blijven refereren naar het verleden

Misschien is het ook een idee om het softgedeelte op het forum wat uit te breiden met goede tests en vergelijkingen aangezien de softwaresynthesizers/effecten steeds beter worden.

Nou snap ik het niet meer. Enerzijds vind je het spijtig dat ze er naar refereren en anderzijds sta je te springen m ze te vergelijken?:?
 
Ik ben ook wel stiekem benieuwd hoor :D Maar je ziet tegenwoordig door de bomen het bos niet meer in VST land

Er zijn heel veel plugins.

Er zijn ook heel veel gitaren en synthesizers en fluiten en trompetten en piano's en...

Het enige bos wat je niet meer ziet is als je zelf 200+ VSTs gaat installeren en vervolgens uit gekkigheid niet meer weet welke je moet gebruiken. Maar goed, die onoverzichtelijkheid heb je bij een met 50 synths gevulde studio nog steeds; je moet het ergens laten en je kunt niet oneindig blijven stapelen als je alles direct voor je wilt hebben, dus is discipline de oplossing, niet klagen over teveel VSTs die op de markt komen.

Moet je met alle synths die je hebt altijd elke keer wat maken? Nee.
Moet je gelijk als er een nieuw stuk software uitkomt het kopen of downloaden? Ook niet.

en ondanks dat KVR bestaat is het nog steeds moeilijk om de beste keus te maken en als je alles goed wilt testen kom je niet meer aan het muziek maken toe.
Klopt, maar dat is een veelvoorkomend probleem. Cijfers geven aan synths werkt niet. Synthesemethodes werken ook niet. Populariteit werkt niet.

Iets dat wel werkt is NI Kore, of Media Bay van Cubase waarbij je zelf je presets volgens schema indeelt en dan op categorie kan opzoeken, ongeacht welke plugin het betreft. Helaas lijkt het er op dat we daar ook nog geen standaard in zien ontstaan, en is categoriseren een arbitrair stuk rotwerk, want "warm", en "organisch", daar zijn we het nog steeds niet over eens.

Synthesizers hebben nou gewoon eenmaal de pijn dat het veelzijdige apparaten zijn. Dat maakt classificeren en beoordelen gewoon moeilijk, en een enkele waarde tussen 0 en 5 sterretjes zegt gewoon helemaal niks. Het geroep van "steriel" helpt daar ook nog niet eens aan mee.
 
Als we het over de sound van vintage gear hebben, maar met de voordelen van moderne gear, dan moet ik direct denken aan mijn hardware synths in combinatie met de Midi Quest editor. Midi quest is wat dat betreft een uitkomst.
Bedien je hardware zoals een vst instrument/effect binnen je sequencer :-p
 
Nou snap ik het niet meer. Enerzijds vind je het spijtig dat ze er naar refereren en anderzijds sta je te springen m ze te vergelijken?:?

Ik bedoel de VST's met elkaar vergelijken en niet met de hardware.
En heb zelf veel hardware in mijn bezit gehad....dus kom zelf ook van het purisme af :D
En gewaagde uitspraken ? Waarom ? Het is een synthforum dus hard EN soft.
Kijk een paar jaar geleden was ik ook nog in het bezit van een Prodigy,Spectral Audio synths,MW1 etc.etc. (lijst is veeeeeel langer) maar toen hadden we op VST gebied alleen zo'n beetje de Neon van Steinberg.

Wat betreft de keuzemogelijkheden Yoozer filter ik ook idd zonder te installen,maar soms mis je zo wel een leuk pareltje.
Ben nu op dit moment mijn hele VST collectie aan het bekijken en aan het uitdunnen/vervangen voor betere kwaliteit/mogelijkheden,zodat ik me wat meer kan focussen op het werken ermee.
Jaja na mijn Hardware GAS heb ik namelijk ook last gehad van Software GAS (ik koop mijn software)
Ach goed....ik moet ook gewoon niet zo zeiken en naar de FXpansion site gaan en het zaakje is ff beluisteren en dan mijn oordeel vellen :mega:
 
Voor zover ik weet zijn die algoritmes geincorporeerd in BFD. Andrew Simper, de DSP engineer van synth squad, heeft daarnaast ook zijn eigen bedrijfje die deze verder aan het ontwikkelen is.

http://www.cytomic.com/Beta/The_Glue_Beta_Info.html

Ik geloof hier niks van ik weet nog de eerste post op krk waar hij aangeeft dat hij de compressor heeft ontworpen voor FX pansion.
Maar als dit zo is waarom is er na ruim een jaar nog steeds geen compressor van fx pansion en na een jaar heeft ie zijn eigen plug nog steeds in beta versie draaien.

Ik krijg nu toch steeds meer de indruk dat dit een marketing ..... is. Wel een goede gelukkig.
 
Als je er niets van gelooft, lees dit dan even door en vertel me hoe het nou werkelijk in elkaar zit, dat is dan ook zoveel tijd uitgespaard.8o)

http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=235734&highlight=

Neem iemand anders in de zeik.
Iedergeval bedankt voor de link.

Edit, Mischien was mijn reactie wat kort af.
Waarom ik mijn twijvels heb is namelijk het volgende, eind 2007 word het gerucht op net gegooid dat een paar slimme producers een compressor hebben die nog niet uit is. De sugestie word gewekt dat met deze proccesor het grote geheim is achter hun hits. Gelukkig is dit niet zo makkelijk maar dat doet er niet toe. 1 maand later word er gezegd op de hier voor genoemde forum die ik fout had gespeld dat iedereen de beta versie kan downloaden. Wat in mijn oren wel erg vreemd is als ondernemer.
Dus nu 1,5 jaar later nog steeds geen compressor nada nopes. Alleen de beta versie. Dit klopt toch niet, Die slimme producers hadden toch al 1,5 jaar geleden gezegd dat ze de compressor al in alle tracks gebruiken die ze uitbrengen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top