De Biechtstoel (ongelukjes met synths en andere gear)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hahah mooi filmpje!
Ook een keer zoiets mee gemaakt alleen gelukkig wel toen het publiek al weg was.
Samen met een goede vriend na een feest draaisetje opruimen, stond op een plank die lag op twee schragen en was in onbalans.
Mixert in het midden, Sl`s aan weerzijde.
In lichtelijk beschonken toestand vervolgens 1 technics optillen om zo vervolgens met het hefboomeffect de andere draairafel inclusief mengpaneel te lanceren(schragen stonden veel te dicht bij elkaar)
overigens niet kapot. technics what else... :mega:
 
ik heb een fader van mijn Remote25 kapoet gemaakt, die stond ingesteld als crossfader in Traktor.... Net iets te fanatiek bij het mixen :erm:

Tis peanuts om te fixxen alleen vind ik nergens een novation service center die geneigd is om me dat fadertje op te sturen
 
tijdens een optreden in zeeland erachter komen dat de voeding van de mengtafel nog in groningen staat van het optreden die avond ervoor.

volgens mij heeft er toen iemand in ieder geval heel erg hard gereden, 3 uur later was de voeding ook gearriveert in zeepland.
:mega:
 
Dat is bijna onmogelijk zonder dat de weg is afgezet. Dan moet je gemiddeld 200km/u rijden (dus topsnelheden van 280 ed) terwijl er nog ander verkeer is + politiecontroles over 600 km. Ik denk eerder dat het enkeltje grunn-zeeland was. (100 gemiddeld, 140-160 top).

Maar sommige motorrijders zijn in een half uur van vught naar apeldoorn dus ...
 
Dat is bijna onmogelijk zonder dat de weg is afgezet. Dan moet je gemiddeld 200km/u rijden (dus topsnelheden van 280 ed) terwijl er nog ander verkeer is + politiecontroles over 600 km. Ik denk eerder dat het enkeltje grunn-zeeland was. (100 gemiddeld, 140-160 top).

Maar sommige motorrijders zijn in een half uur van vught naar apeldoorn dus ...

Ja psies,..Dat wilde ik nou net zeggen!

En ik wou ook nog over helicopters en raketten beginnen btw!
 
- Bij het verschuiven van een bankje per ongeluk de line in kabels op je eindtrap lostrekken: de woofers van mijn toenmalige monitoren kwamen zo ver naar buiten dat de laag keramiek er letterlijk vanaf sprong. :(

- Het geintje van weglopen met je koptelefoon nog op komt mij niet onbekend voor.

- Een kat die op je draaitafels springt terwijl je er net twee gloednieuwe platen op hebt gelegd. Fijn die krassen

- Met de stroomkabel van de stofzuiger je speaker stand omver trekken

- Met je burostoel effe naar achter rijden, niet doorhebben dat je koptelefoon in je armsteun verstrikt zit en vervolgens je mengtafel van tafel aftrekken met een stapeltje synths er achter aan. Jaja. Ging lekker die dag.

- Het glas cola in je PC keyboard truukje

- bij het rammen op je master keyboard toetsje breken (WTF?)

- Moogslayer mod + koptelefoon + niet opletten = auw
 
Dat is bijna onmogelijk zonder dat de weg is afgezet. Dan moet je gemiddeld 200km/u rijden (dus topsnelheden van 280 ed) terwijl er nog ander verkeer is + politiecontroles over 600 km. Ik denk eerder dat het enkeltje grunn-zeeland was. (100 gemiddeld, 140-160 top).

Maar sommige motorrijders zijn in een half uur van vught naar apeldoorn dus ...

klopt helemaal, maar ik heb eens bij die idioot in de auto gezeten die het ding ophaalde, een keer maar,.................
hij reed idd 200 en harder.
:mega:
 
dingen vergeten op een optreden en dan moeten racen om op tijd te kunnen beginnen ken ik ook :) Een tijdje geleden mijn mengpaneel vergeten.. dat was even paniek :p
 
dingen vergeten op een optreden en dan moeten racen om op tijd te kunnen beginnen ken ik ook :) Een tijdje geleden mijn mengpaneel vergeten.. dat was even paniek :p

Wij waren een keertje Alkmaar voor een show,..
Was de drummer zijn module vergeten,.
Ik ,.. vol stonede moed,.. we gaan wel eentje regelen,..
Met de zanger op pad,..
Op zondag,.. in Alkmaar,.Op zoek naar een musicstore of muzikanten,..om r eentje te lenen of huren.
Dus,. eerste poging,.. ik zie een kleurige rasta op een terras,. ik denk,.. die weet meer,..
Ik vraag m of ie een muziekwinkel weet waar we kunnen aanbellen of muzikanten,.
Blijkt ie niet alleen zelf drummer,.. maar drumt ie ook electrisch,. en speelt ie toevallig datzelfde festivalletje in de line-up voor ons.
Super & the Allstars heette zn bandje,..
Soms heeft t universum echt t beste met je voor.
 
klopt helemaal, maar ik heb eens bij die idioot in de auto gezeten die het ding ophaalde, een keer maar,.................
hij reed idd 200 en harder.
:mega:

hehe, ok :D

Soms heeft t universum echt t beste met je voor.

Mwa, er was een festival dus meerder muziaknten in de buurt = meer kans.
De kans dat het lukt al;s er egeen festival is, dan is het pas echt freaken :D
Maar idd, zoek de afwijkingen, zij zijn vaak de oplossing !
 
Even wat drinken pakken en mn nieuwe HD600 koptelefoon op de stoel leggen. Volgens mij hoef ik niet verder te vertellen anders dan dat secondenlijm niets doet met die plastic rommelhoofdband van dat ding. En ik nu dus net Rambo lijk met mn ducktape-HD600.
 
Even wat drinken pakken en mn nieuwe HD600 koptelefoon op de stoel leggen. Volgens mij hoef ik niet verder te vertellen anders dan dat secondenlijm niets doet met die plastic rommelhoofdband van dat ding. En ik nu dus net Rambo lijk met mn ducktape-HD600.

Die is nasty. Ik weet nog toen mijn eerste Sennheiser ermee ophield. HUILEN!
 
Ooit een knopje van mijn xp-50 laten repareren. Bij ophalen van reparateur de synth op de achterbank van de auto gelegd en onderweg iets te hard geremd: xp-50 in mijn rug. Schade viel mee; een gebroken toets. Omgekeerd en een toets gehaald. Heb het verder maar niet toegelicht...
 
Twee jaar geleden bij een optreden had ik m'n electribe EA op een barkruk staan. Tijdens de soundcheck loopt de eigenaar van de tent over het podium en struikelt over een kabel die nog niet vastgetaped zat en trekt zo heel de kruk incl. EA1 mee. Grote knal, zwarte menu draaiknop eraf gevlogen. Alles weer rechtop gezet en we konden zo verder. Niets mee aan de hand, de EA1 was nog heel. Hij is ondertussen al 3 keer gevallen en tot nu toe altijd goed gegaan.
 
Oh oh, zo herkenbaar zoveel dingen.

Inderdaad zomaar weglopen met iets zonder eerst na te denken.
Zo liep ik heel snel met mijn laptop weg, zat het verloopsterkkertje + draad naar de versterker nog in de audio out.
Met als rampzalig resultaat; topje van het verloopstekkertje was in de laptop achter gebleven.

Het ging om dit stekkertje:
shitzooi3.JPG


Het hele verhaal kun je hier lezen! Pfffff, wat een ramp was dat!
Sindsdien doet de audio uitgang het ook niet zo goed meer. Zwaar kl*te!

Maar vcovca, ook niet-stoners vergeten de huls om het kabeltje te doen als ze gaan solderen hoor!!! :)

En tja, tijdens een optreden ook inderdaad de voeding van de mixer vergeten mee te nemen... dan maar een gaar oud zangversterkertje gepakt om op te mixen. Dat ging ontzettend niet zo lekker!

En ook wel eens zo ladderzat achter m'n drumkit gekropen tijdens een optreden dat ik achterover van het podium lazerde... wie zet die kruk dan ook precies aan de rand van het podium! :D
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top