De Biechtstoel (ongelukjes met synths en andere gear)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
-Weglopen/-rennen met je koptelefoon nog op en in de gear/mixer..... geen schade gelukkig

-Interne batterij willen/moeten vervangen van D-550; oude eruit, nieuwe halen, niet meer weten hoe ie er in moet... Ofwel: nog steeds geen interne batterij erin.. (jep, ben niet zo'n held met opengeschroefde gear..altijd bang dat ik NET iets fout doe.. :(

-niet met gear, maar met PS1 geloof ik: maat van me had rookmachine meegenomen dus logisch: hele woonkamer blauw.. PS1 pakte bijna geen enkele schijf meer..

Valt NOG mee allemaal gelukkig.. :)
 
Back 2 back met iemand draaien, ieder 'n eigen koptelefoon op, en elke keer als je aan de beurt bent je af vragen waarom je nix door je koptelefoon hoort.... STEKKERTJE ERIN STOPPEN!!!
 
owww of met een hele stoere blik de verkeerde plaat eraf halen AARGH

of bij de enige liveset die je ooit gegeven hebt de ion van de tafel laten flikkeren en de euro van d'empc eruit trekken :D
 
Ik moet de hele tijd denken aan dat filmpje van die tekno act waar iemand van achter het podium iets te enthousiast richting tafel met spullen loopt met zijn armen ophoog. Gevolg: Tafel en gear en al valt de zaal in. :D

Kan hem alleen niet vinden op het moment.
 
En deze kent iedere blower: Bij het solderen voor de @#$^#%$^@ zoveelste keer vergeten eerst de huls om de kabel te doen voordat je de stekker eraan soldeert.

Niet zelf gedaan maar wel mee gemaakt met werken:
Met je strakke hoofd je voeding van je controller zo scheef in de stekkerdoos proppen dat een pen erin zit en de andere de aarde raakt.... WEG GELUID!
Of je Serato Scratch op de phono input van de mixer stoppen en je af vragen waarom het geluid zo HARD EN DISTORTED is...
Of je af vragen waarom de pitch fader van de SL1210 MK5 niet werkt...
slideshow_analog3_4.jpg
 
Laatst gewijzigd:
haha idd m.b.t. dat solderen.

Deze herken je dan ook wel! Geen geduld om om te schrijven welke schroeven waar van zijn bij het demonteren van een elektrisch apparaat. Bij het weer in elkaar zetten schroefjes tekort komen of over houden. En bijv. ook de grotere schroeven gebruiken voor een plek waar eigenlijk kleinere schroefjes zaten, maarja ik ben al eenmaal zover aan het draaien. Nu ga ik door ook. Met als gevolg een lam gedraaid
schroefje.

Of een kabel heel onhandig neerleggen in de vrije loopruimte. Er de eerste paar keren netjes overheen stappen, totdat er een andere dag aanbreekt en in de haast struikel ik over de kabel en er valt een module op mijn SY85. Gevolg 4 gebroken toetsen.
 
Laatst gewijzigd:
Eigenlijk heb ik nog niets doms gedaan, of anders geen domme dingen met blijvende schade. Wel 'ns stekkers uitgepluggged terwijl de versterker nog aan stond en ik met groot gemak de speakers had kunnen mollen, dat soort typische foutjes... Maar nooit fataal.
Gek genoeg gisteren voor het eerst een fatale fout gemaakt. Ik heb flatcables van m'n mixer gemold omdat ik dacht dat ze op een bepaalde manier los gingen. Nu gingen ze los, maar op een onbepaalde en ongewenste manier :( Nu durf ik er niet meer aan te komen, en zit ik met een brakke mixer.

Fuck man we hadden het er nog over laatst...:stupid maar het is niet te fixen dan? Wat heb je precies gesloopt?

Stomme fout.....bij het modden van me SR88 per ongeluk er 12V opgezet met als gevolg dat ie niet meer functioneerd.....de weerstand bij de adapter was zo verbrand dat je geeneens meer kon lezen wat voor waarde die had......Boemtsjak heeft toen even zijn Stix opgeschroefd om te kijken wat voor waarde maar het heeft niet mogen baten tot nu toe. :(
 
owww of met een hele stoere blik de verkeerde plaat eraf halen AARGH :D

Ghehehehe :halleluja die ken ik en dan meteen, fuck!, er maar weer snel opleggen en doen alsof het erbij hoort...:) handen in de lucht enzo ghehehhee
 
Twee 4 ohm speakers op de 16 ohm outputs van een olde buizenversterker aansluiten en voluit spelen: zwieieiep-petssssss, stilte. Dan naar reparateur brengen en een jaar later niet meer weten wie-wat-waar. Na 16 jaar heldere ingeving maar helaas spoorloos. Laat maar.
 
...trance gaan maken...





Heel flauw... kweet het. Maar kon het niet laten.
 
Ik moet de hele tijd denken aan dat filmpje van die tekno act waar iemand van achter het podium iets te enthousiast richting tafel met spullen loopt met zijn armen ophoog. Gevolg: Tafel en gear en al valt de zaal in. :D

Kan hem alleen niet vinden op het moment.

bedoel je niet die gig van Survival Unit? is wel geen tekno, maar da's het eerste wat me in de hoofd schiet. fckn classic!
 
Verleden week las ik deze thread, en prees mezelf gelukkig dat ik nog nooit echt zulke rampen was tegengekomen.

...tot ik gisteren snel even wat kabels wou ordenen, omdat mijn dochtertje met de kabels van mijn pedalen had zitten spelen.

Resultaat: terwijl ik half onder de tafel zat wou ik deze snel even verplaatsen, en zo heb ik de poot van de tafel (die nochtans stevig vastgelast zat aan het frame waar het tafelblad op rustte) gewoon van onder de tafel weggeduwd.

Een Yamaha Motif XS8, Roland Fantom G6 en Virus Access TI keyboard zijn eerst op mn schouder, en vervolgens op de grond gedonderd.

Behalve een paar lichte krassen op de Fantom, en mijn schouder die nu heel leuk aanvoelt, en alle kleuren van de regenboog uitslaat heb ik er godzijdank niks aan overgehouden. De tafel gaat recht naar de schroothoop.

Moraal van het verhaal; bespaar nooit op het meubilair!
En aan de heren van Yamaha: moet die XS8 nu echt zoveel wegen!?
 
Bij gebrek aan een koptelefoon heb ik (vroegah) de headphones-out verbonden met de mic-in van mijn dj-mixertje.
Het duurde slechts enkele seconden....toen was er lichte rook en de mic-in was ter ziele... :duivels:
 
Drama december 1981: gloedjenieuwe basgitaar (Ibanez Musician MC-924) voor het eerst bij de repetitie omhangen. Niet goed bevestigd en bas flikkert met de onderkant op gloedjenieuwe flanger (Ibanez FL-305), die een mooi opstaand randje heeft. Diepe gleuf in de body en opstaand randje verbogen. 28 jaar verder doet de boel het nog steeds prima! Goed spul, jammer dat Ibanez nooit aan de synths begonnen is (toch?).
 
Mede door mij waren er een aantal toetsen van een JP8000 afgebroken. Ik weet niet precies wat er gebeurde. Ding lag op de grond en het was nog al vol in de kamer.. Eigenaar was niet boos :okdan:

Heb ook wel eens de versterkers van een pa uitgezet zonder ze naar 0 te draaien. Schijnt ook niet al te best te zijn.
 
Verleden week las ik deze thread, en prees mezelf gelukkig dat ik nog nooit echt zulke rampen was tegengekomen.

...tot ik gisteren snel even wat kabels wou ordenen, omdat mijn dochtertje met de kabels van mijn pedalen had zitten spelen.

Resultaat: terwijl ik half onder de tafel zat wou ik deze snel even verplaatsen, en zo heb ik de poot van de tafel (die nochtans stevig vastgelast zat aan het frame waar het tafelblad op rustte) gewoon van onder de tafel weggeduwd.

Een Yamaha Motif XS8, Roland Fantom G6 en Virus Access TI keyboard zijn eerst op mn schouder, en vervolgens op de grond gedonderd.

Behalve een paar lichte krassen op de Fantom, en mijn schouder die nu heel leuk aanvoelt, en alle kleuren van de regenboog uitslaat heb ik er godzijdank niks aan overgehouden. De tafel gaat recht naar de schroothoop.

Moraal van het verhaal; bespaar nooit op het meubilair!
En aan de heren van Yamaha: moet die XS8 nu echt zoveel wegen!?


O o o... dit HAD inderdaad ZO erg mis kunnen gaan... gelukkie!!
 
Nouja, een Casio keyboard van utrecht naar woudenberg (30 km door de utrechtse heuvelrug) onder mijn armen op de fiets. Ingepakt met vuilniszakken en weetik het allemaal. Ze heeft de reis overleeft maar niet zonder slag of stoot:$
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top