Bouw nieuwe studio

prijzen zijn niet echt vergelijkbaar met nederland, maar zelfbouwen is nu niet zo duur.
En je streept zo de kosten voor de projectontwikkelaar er tussen uit á 10%.
Ik ben ook bezig, bijna gereed voor de bouwaanvraag.

reken op 300 euro per kuub en dat is nu all in (luxe afwerking) maar ex grond, leve de krediet crisis! Dat was vorig jaar 400 euro.

Alleen waar kan je leuke kaveltjes kopen, das een andere vraag.
 
Laatst gewijzigd:
Vooral die 2 A4's onder de carports in de schetsen :)
Mooie ideeën, ben nu toch wel erg benieuwd wie of wat je bent in de muziek, want anders is het wel een ontzettend uit de hand gelopen hobby.
En ik ben ook erg benieuwd wat je allemaal voor gear hebt die je in de studio gaat zetten, of moet je dat ook nog veel aanschaffen?
 
Heheh... vette shit man!
Maar doe mij maar 'n ouwe rotte kelder voor m'n zooi en mezelf! Da zeg ik nou wel, misschien als ik het zou kunnen betalen zou ik er ook wel anders over denken.

Wel lekker patsen zo met bouw tekeningen..
 
Op dat vlak hebben we wel wat geluk gehad dat we een mooi stuk grond gevonden hebben van 11a in een doodlopende straat.
Hehe, die A4's. De architect is een maat van mij en hij tekent bij zijn projecten altijd de auto's bij die zo wat bijhorend zijn bij zijn klanten.
Ik ben een audi liefhebber dus vandaar. ;)

Wie of wat ik ben in de muziek ?
Ik heb vroeger wel het een en ander uitgebracht bij verschillende platenfirma's en ook remixen gemaakt, maar tegenwoordig vind ik die muziek-industrie zo in elkaar gezakt met heel die platenfirma toestanden.
Overlaatst had ik nog s een plaatje gemaakt en een platenfirma waar ik vroeger al zaken mee gedaan had wou het tekenen en die gaven me zo een slechte deal met het excuus dat tegenwoordig alle deals zo zijn dat ik hun bedankt heb en dan gewoon zelf mijn eigen label opgestart heb en in eigen beheer uitgebracht. :biertje: Betere deal kon ik nie maken. :biertje:

Momenteel gebruik ik mijn studio vooral voor afwerking van m'n videoproducties. Als ik eens een plaatje maak is het echt puur voor amusement en dan zie ik wel wat er van komt. Als het iets wordt ist mooi meegenomen, anders wast gewoon leuk het te maken, want zo zie ik muziek tegenwoordig. Ik hoop alleen daarna als de studio terug thuis is wat meer tijd ervoor vrij te maken.
Wat ik heb van materiaal :

Yamaha O2R Mixer
Roland JP8080
Roland JD800
Yamaha CS1X
Waldorf Pulse
Yamaha CS6X
Waldorf Q
E-Synth Emu Sampler
Nordlead
Acces Virus B
Korg X3
Novation Remote Zero SL
Rode NTK Microphone

Buiten de O2R en de microfoon staan die apparaten momenteel met een laagje stof over. Vroeger heb ik ze wel veel gebruikt.
Ik werk tegewoordig vooral of soms uitsluitend met plugins. Is stuk gemakkelijker hoewel het wel leuk is om aan die knopjes te draaien van de hardware toestellen. ;)
 
Mocht het interessant zijn, ik heb mijn studio akoestisch na laten rekenen, en akoestische materialen laten plaatsen door Thomas vd. Bosche. Hij doet zijn werk perfect, en je weet dan zeker dat de akoestiek helemaal klopt. Stuur me maar een berichtje als je zijn mail en telefoonnummer nodig hebt! (Hij komt uit Gent, dus wellicht is dat helemaal niet zo heel ver weg!)

GRTZ
 
Hey guys,

Zopas de plannen binnen gekregen van de architect en hopelijk kunnen we dit jaar beginnen te bouwen aan ons huis en natuurlijk ook bijhorende ingerichte studio-ruimte.

Hoe staat er mee?

Is er vooruitgang geboekt?

Zie dat er sinds eind juni geen enkel bericht meer is verschenen van een toch heel populair topic op dit forum. Weet van een verbouwingstopic van Subgroover dat veel forumleden meeleven met een dergelijke onderneming.
 
Inderdaad, ben na het lezen van het topic toch wel erg benieuwt wat ervan gebrouwen is!

Trouwens, wat een studio van Darius :{
 
Daglicht is voor watjes en non believers!
 
Ben erg benieuwd. Ik heb trouwens geen gek idee wat dit hele project nou moet gaan kosten, misschien een beetje brutale vraag hoor xD!
 
heeele mooie casa man!! maar 400k??? ga je in oost groningen wonen ofzo?? hahaha
ik woon in hilllegom en daar kosten de gewone 2 onder 1 kap jaren 30 woningen al 400k en die zien er echt niet zo uit hahaha

maar echt een heel mooi project zou ik zo in willen wonen!!
 
Hey guys,
Het heeft even geduurd, maar er is terug wat schot in de zaak.
Vorige week hebben we de aannemer vastgelegd.
Half juli wordt gestart met de kelder, binnenmuren en dallen.
Dan is het bouwverlof en aan de bouw van het huis wordt erna gestart
op 1 Augustus en de ruwbouw is af rond 15 September.
Ik kijk er al naar uit.
We zijn nog een paar zaken aan het doorbespreken en er wordt waarschijnlijk nog een verandering aan gedaan. De carport zoals eerst voorzien wordt vervangen door een dichte garage en de ingenieur heeft berekend dat we waarschijnlijk de garage dan moeten onderkelderen wegens drukkrachten ofzo. (ken daar niet veel van).
Maar d.w.z. dat er waarschijnlijk nog een ruimte van +/- 33m² bij kan komen in de kelder. Daar zijn we nu nieuwe offertes voor aan het opvragen.
Hier alvast nog een paar fotookes.

Fotos van in november vorig jaar :
huis4.jpg


huis1.jpg


Fotos van in December vorig jaar

Toen zijn we gestart met het kappen van de bomen. :okdan:
Ze hebben toen ook de volledige straat opgebroken voor het leggen van nieuwe riolering.

6.jpg


2.jpg


4.jpg


Ik zal proberen straks wat nieuwe fotos te nemen, want ondertussen zijn
ook al grondwerken uitgevoerd waarbij men alle boomstammen verwijdert heeft en het stuk terug gelijk gemaakt heeft.
En de straat is ook al opnieuw terug aangelegd.
Fotos coming soon. :)
 
godver nice Studio, ik ben jalours. Heb je alles verdient met video/muziek gebied xD sorry ben nogal brutaal xD
 
godver nice Studio, ik ben jalours. Heb je alles verdient met video/muziek gebied xD sorry ben nogal brutaal xD

Neeje, zeer zeker niet en dat is tegenwoordig ook niet simpel meer hè.
Ik heb eigenlijk de laatste 2 jaar niet meer echt in de studio gezeten en ook de laatste 2 jaar bijna niets meer gereleased.
De reden ervoor is dat mijn huidige studio momenteel nog bij m'n ouders is en als ik dan eens wat wou prullen, dan moest ik altijd een half uur enkel rijden.
Daarom dat ik zo uitkijk om de studio terug in eigen huis te hebben.

Ik heb er natuurlijk wel wat mee verdient en ik heb er toch verschillende zaken mee kunnen kopen, maar tis vooral door de combinatie van andere dingen dat ik doe en dat zijn er eigenlijk wel al veel geweest. :dubbel:
Ik ga natuurlijk niet alles neerschrijven, maar hier wat de voornaamste :
Ik ben nog altijd freelance IT'er.
Daarbuiten heb ik m'n periode gehad dat ik veel events organiseerde.
Gaande van auto-tuning events tot bv. hard-dance events.
Daar doe ik het nu wat rustiger mee en ik beperk me nog maar tot een paar events per jaar waaronder bv. Sektor 9. (http://www.sektor9.be)
Hier doe ik het hele concept design voor zowel ontwerp van site, trailers, intro's enz en party.

2 jaar geleden wou ik een fotosessie doen omdat ik wat fotos wou hebben om eventueel iets te doen als deejay, maar dat was zo duur dat ik zoiets had van : "pff ... voor dat geld koop ik zelf een camera en maak ik betere fotos". :eureka:
Bijgevolg heb ik me volledig op die fotografie & daarna videografie gegooid en ben ik daar momenteel continu mee bezig en verder aan het uitbouwen.
http://www.motionpictures.be

Dus alles is eigenlijk een logisch gevolg geweest van iets anders en kan ik het allemaal ondersteunend gebruiken of combineren.
Zo heb ik nog een plaat liggen van een paar jaar geleden, die ik persoonlijk ontzettend goed vind waarvoor we nu een videoclip gaan maken.
Dus ja ... we moeten bezig blijven hè, want anders zou ik het ook niet kunnen bouwen. Ik werk gemiddeld 16u per dag, maar ik zie het niet als werk dus dan merk je die uren niet. :W
 
Nieuwe fotos situatie April 2010
Alle bomen zijn gekapt en het stuk is zuiver gemaakt.
Ondertussen hebben ze de straat ook terug aangelegd.

_D7H7537.jpg


_D7H7534.jpg


_D7H7540.jpg
 
Ik vind het zielig voor die bomen =(
En die a5 is vast niet bluemotion.
 
Back
Top