Kennismaking

erenef

Nieuwkomer
Lid sinds
15 juni 2009
Berichten
3
Locatie
mijdrecht
8o Hallo,

Nou, nieuw dus en daarom even kennis maken. Erenef zijn mij initialen, verder niet zo interessant.Speel een jaar of 5 keyboard in een band. Voorheen gitarist maar het werd erg druk met de snaren in de band,
3 gitaristen is echt een bak met herrie dus daarom naar een bevriende toetsenist gestapt en die heeft mij zijn reservespeeltje geleend en mij les gegeven.
Kwam de eerste keer met het boekje Les 1 aanzetten en ik heb uit beleefdheid een paar van die deuntjes voor hem geleerd maar de tweede les liet ik hem mijn songbook van de band zien en zei tegen hem dat ik die liedjes wilde gaan spelen. Vond ie zowaar een goed idee dus dat zijn we gaan doen. Het zijn liedjes van tab-sites gehaald dus alleen met tekst en akkoorden.
Het gevolg is dat ik keyboard speel als een gitarist, links de akkoorden en rechts de melodie. Is in ons geval niks mis mee, wordt door de boys buitengewoon op prijs gesteld en van lieverlee met veel oefenen en veel praktijk is het best wel om aan te horen. Vind ik zelf dan, andere meningen hebben een nogal verdeeld karakter. Komt nog bij dat ik de meeste zangpartijen mag behartigen dus het is best wel aanpoten om het allemaal in de kop gestampt te krijgen.
Speel(de) de laatste jaren op een Yamaha PSR 7000. Leuke machine met veel mogelijkheden. Maar het hoog van de piano klinkt vind ik ,erg vlak. Dus voor de pianopartijen bleef ik het lenertje, een GM 3 gebruiken, zit een mooie klank in.
Ik wilde eigenlijk wel wat anders en zette mijn PSR op Marktplaats. De dag erop werd ik al gebeld door iemand die zich verwonderde dat ik er maar
€ 250,- voor wilde hebben. En via de mail bood iemand anders zomaar
€ 450,-.
Nu is mijn vraag: wat is normaal ? Ben ik veel te goedkoop voor die PSR ? Ik heb er zelf zo'n twee of drie jaar geleden € 200,- voor betaald.
Kocht hem van een knul van Crazy Piano's. En die had hem ook inderdaad alleen maar voor de mooie bassen. Had een stage-piano gekocht en had de PSR dus overcompleet.
Gisteren bij Feedback op een Roland GW7 gespeeld. Zitten precies de geluiden in die ik nodig heb, maar volgens de verkoper ga ik enorm achteruit in vergelijking met de PSR. Maar de GW7 was wel leuk afgeprijsd en paste zodoende mooi in de portemonnee. Tsja, wat is wijsheid. Als iemand een leuke suggestie heeft houd ik mij aanbevolen.
Wel, tot zover mijn kennismaking. Als ik wat vergeten ben laat ik het snel horen.:koffie:
 
Jij raast er wel doorheen, ook in je uitleg maar ook qua muziek, het lijkt me wat veel inderdaad en of het nu een PSr is of weet ik wat, mij lijkt het ernstig dat je teveel hooi op je vork neemt, doe het rustig aan, dit hou je nooit vol.
En ja ik kom uit de bels (B) en neem maar wat commentaar over van menigèèn in hun hoofd, maar begeef je gerust op dit forum, je zult wel wat leuks tegenkom en dan wat rustiger componeren, iets dat jezelf rust geeft.

toytoytoy!:okdan:

PS: wie zegt dat jij niet interessant bent? :koffie:
 
welcome_mat.jpg
 
Back
Top