Componist op leeftijd stumpert maar wat raak

Welkom. Mooi dat we je vragen over (klassieke?) compositie mogen stellen. :)

Wat denk je hiervan: Verdraaide muziek?
Als ik die draad goed begrepen heb, gaat het over de melodie of in ieder geval een belangrijke lijn in de bas, toch? Ik heb niet alles gelezen, maar ik kan je verzekeren dat althans in klassieke muziek dit geen zeldzaam fenomeen is. Als ik zo onbescheiden mag zijn, ik heb zelf in een deel van een strijkkwartet de cello (de bas van een strijkkwartet) al het belangrijke werk gegeven en de overige strijkinstrumenten slechts een eenvoudige melodische lijn. Opzettelijk heb ik de 1e viool het minste te doen gegeven, omdat die altijd de meeste aandacht trekt. Dat zal hem leren :-)

Ik wil wel naar de video linken, maar ik weet niet of ik dat hier mag doen. En ook niet hoe dat werkt.
 
Hola rowy,

geweldig dat je dit gaat doen!
En je zal er achter komen dat de instrumenten echt zij (samples) als componist moet je zeker naar dorico cubase of finale
kijken,daar zou je je echt in vinden.

Groeten van Andreos

Ik gebruik Finale. Dat is een oud programma en ik kende het dan ook al. Ik denk zelfs dat ik dat programma in handen kreeg voordat sommige leden van dit forum geboren waren. Wel moet ik toegeven dat ik het pas nu, na ongeveer 25 jaar, goed kan gebruiken. Ik heb mijn zoon (IT-er en nerd) opgeleid tot componist en die begon na amper een maand mij uit te leggen wat ik allemaal verkeerd deed :-)
 
'Ware kennis bestaat erin te weten dat m'n niets weet'. Socrates.
Welkom
Dat doet mij denken aan mijn oude leraar. Hij was al boven de 60, had meer dan 800 composities geschreven, en zei opeens: Weet je, ik begin nu pas iets van muziek te begrijpen.

Inderdaad, nu ik zelf de 60 gepasseerd ben, treft mij dezelfde gedachte. Al wil ik daar nog aan toevoegen: Het interesseert mij niet of en hoeveel ik er van begrijp. Ik schrijf gewoon op wat ik mooi vind klinken.
 
Als ik die draad goed begrepen heb, gaat het over de melodie of in ieder geval een belangrijke lijn in de bas, toch? Ik heb niet alles gelezen, maar ik kan je verzekeren dat althans in klassieke muziek dit geen zeldzaam fenomeen is. Als ik zo onbescheiden mag zijn, ik heb zelf in een deel van een strijkkwartet de cello (de bas van een strijkkwartet) al het belangrijke werk gegeven en de overige strijkinstrumenten slechts een eenvoudige melodische lijn. Opzettelijk heb ik de 1e viool het minste te doen gegeven, omdat die altijd de meeste aandacht trekt. Dat zal hem leren :-)

Ik wil wel naar de video linken, maar ik weet niet of ik dat hier mag doen. En ook niet hoe dat werkt.

Dank voor je antwoord. :) Maar verdere discussie over dat onderwerp graag in het betreffende topic. Je kan dan ook een video plaatsen (zie icoontje "Media").
 
Dank je. Ongetwijfeld weet je dat Liberace een uitstekend pianist was. Beetje vreemd, maar wel goed.
Inderdaad, een wat bizarre maar zeer begenadigd pianist.
Heb nog een LP of 5 in m´n collectie zitten.
En ja, ik heb een kandelaar met retrokaarsen op m´n piano staan :D .

Cheers,
Exo. :mega:
20211205_230426.jpg
 
Inderdaad, een wat bizarre maar zeer begenadigd pianist.
Heb nog een LP of 5 in m´n collectie zitten.
En ja, ik heb een kandelaar met retrokaarsen op m´n piano staan :D .

Cheers,
Exo. :mega:
Bekijk bijlage 3817474
Helaas is mijn moeder overleden, anders zou zij zeer tevreden opmerken: Zie je wel? Fatsoenlijke mensen zetten een kandelaar op hun piano.
 
Back
Top