Het grote Elektron MACHINEDRUM SPS1 UW (mk2) Topic

aaah! volgende week komt dan eindelijk mijn laptop terug!

dus dan zal ik de sysex en samples met jullie delen :biertje:


heeft iemand van jullie trouwens al een minicommand besteld/ontvangen? Ik sta wel op de lijst als het goed is, maar blijkbaar was ik te laat voor de eerste batch :(
 
Ik heb de minicommand ergens in feruarie besteld dus ik moet op de lijst staan. Maarja , ging erg snel!

Ik heb contact via de mail met Manuel, er waren er nog wat over dus hij liet me nog weten of ik er nog eentje kon krijgen, was iets mis gegaan ofzo?!
Die gozer is der maar druk mee.. Erg fijn apparaatje dat wel die minicommand. Mocht ik hem niet kunnen krijgen dan wil ik er zeker eentje uit de 2de batch :D
 
Ik hoop voor je dat je er nu al een kan bemachtigen :koffie:

mja.. ik heb toen echt dezelfde dag dat manuel op Elektron-Users vertelde dat jeje in kon schrijven via Ruin&Wesen.com een bestelling gedaan, jammer genoeg nog niks van gehoord. Maarja.. ik kan nog wel wachten opzich.
 
wat jij wil!

want je kan namelijk je eigen firmwares ervoor programmeren :)
kijk even op elektron-users.com in de minicommand threads naar toepassingen die daswesen er al voor bedacht en gemaakt heeft.


Also, there is 1 GB storage in the thing, and one of the usages for that is definitely storing samples, which I haven't been able to implement yet (I have some rudimentary SDS uploading functionality). The idea is on the one hand of course to upload loops to the MD, but the other is also to kind of have a "on the fly" library of loops while you are jamming live, so that you can kind of manage different snapshots of the currently playing pattern in realtime. And what ever will come to mind as well
The development environment for the MC is ready, I need to polish up the release info and webpage, which will hopefully happen today as well. Also I spent a few days last week "regenerating" by implementing a crazy amount of functionality: writing/reading from the SD-Card, and parsing all the messages from the MachienDrum. This doesn't sound like much, but it actually means that I can read out song info, pattern info, samples from the MachineDrum, and write them back. So things like "this is a cool sound, I want to snapshot it before it gets lost" are handled by the MC, as well as having a huge library of patterns, songs, samples ready to be uploaded while playing live (yes! this works really well, thx to Elektron). You can also do magic things like edit a song, and turn it back into a standalone pattern. Or merge a new pattern into the currently playing pattern.


- standard midi controller firmware
- machinedrum notes (hook up a keyboard to the machinedrum). The device has an additional MIDI IN for that kind of purposes
- monomachine firmware (revert to kit, etc...)
- supatrigga for the machinedrum
- genetic patch mutation firmware for machiinedrum and monomachine
- polyrhythmic sequencer (with MIDI CLOCK slave or master function)
- arpeggiator
- much more...
 
Laatst gewijzigd:
hier ff een opname van mn dubstep dingetjes: http://files.filefront.com/13923592
edit; ik ben niet zo goed in mixen(slechte akoestiek), volgens mij staan de kicks te hard en de bass te zacht.. naja.. tgaat om t idee.

Het zipje bevat de eerste 3 patterns van de 2e kit(@2:50, in de opname), en de laatste pattern/kit (@12:30)

Als jullie nog van een ander stukje de sysex willen hebben moet je t maar ff zeggen :)
 

Attachments

  • Dubstep.zip
    2,3 KB · Bekeken: 183
Laatst gewijzigd:
und???

ik had de kick en wobble trouwens wel via de individuele outs naar mn mengpaneel gestuurd :)
 
ik ben trouwens ook wel benieuwd naar wat je er zelf mee gaat maken :biertje:

en hoe gaat het met raphie en zn machinedrum?
 
Ik moet zeggen dat jij lekker gebruik maakt van je machinedrum.. Ik kloot nog maar wat aan, als ik bezig ben met die machinedrum dan tweak ik maar aan en kan ik echt lang naar hetzelfde loopje luisteren en tweaken/spelen met ram en CTRL-AL machines.

Binnekort wil ik me echt ff alleen gaan richten op MD/MnM tracks only dan zal ik ns wat uploaden naar myspace of de sysex delen als je dat wilt :)

Als je het overigens geen probleem vind zal ik weleens een trackie gaan maken met die wobble derin ;)
 
ik gebruik mn machinedrum en monomachine doorgaans ook stand-alone, soms zelfs alleen de machinedrum. heerlijk voor abstracte techno en IDM. heb live sets gedaan waar t voor t grootste deel alleen machinedrum is met hier en daar wat monomachine er doorheen. jammer genoeg geen opnames van (note to self: record your f#cking sets!!!).

bij deze audiovisuele performance gebruik ik ze om ook de visuals/verlichting live aan te sturen: http://www.dietervandoren.net/index.php?/project/integration01/

hoop dat ik er binnenkort weer kan invliegen, verzuip nu in deadlines en verhuizingen...
 
Hier gaat ie goed, syncin in cubase gaat nog niet echt lekker
dus in Cubase programmeer ik nog gewoon zelf, maar heb inmiddels als wel wat leuke patronen erin zitten
zal binnenkort wel eens even wat sysex posten
 
haha thnx boelie!

Zoals ik al zei: ik ben trouwens ook wel benieuwd naar wat je er zelf mee gaat maken :biertje:
laat je wobble tracks maar komen! :okdan:
 
hehe.. achja. Mijn eerste "synth" aankoop was de machinedrum, dus ik dacht laat ik het maar meteen 'goed' doen dan ;)

Het ging mij ook vooral om het aantal steps.
 
vraagje: is er iemand die er in slaagt zonder hick-ups de patterns extern te switchen? (bv. door een monomachine of andere sequencer tijdens live sets) daar zijn verschillende modes voor maar geen enkele werkt goed voor me. probleem is telkens dat ie op de eerste tel van een maat naar een nieuw pattern switcht terwijl de eerste step van het oude pattern al klinkt, wat leidt tot nasty clicks. in het bijzonder als het een pattern met een andere kit is.

ik heb nu een omslachtige workaround waarbij ik patterns van de machinedrum en monomachine allebei door ableton live op mn laptop laat triggeren. ik laat ableton net voor t einde van een pattern de midi note voor het volgende pattern sturen. werkt maar ik heb geen zin om enkel daarvoor mn laptop te moeten meeslepen. soms wil ik enkel met de machines freaken.

andere optie is alle MD en MM patterns manueel switchen, wat ik ook wel s gedaan heb, maar dat is wel héél stressvol...
 
Back
Top