Het grote Elektron MACHINEDRUM SPS1 UW (mk2) Topic

Ik zit een beetje met een probleem, ik heb een monomachine sfx6 en ben helemaal verliefd op de sequencer, vooral nu ik mn s5000 er aan heb hangen. Die monomachine zelf gebruik ik dus helemaal niet, alleen de midisequencer. Nu dacht ik dat ik mischien beter kon switchen naar een Machinedrum, ik neem aan dat die ook iig 6 midichannels kan aansturen? Daarnaast lijken mij de sequence mogelijkheden ook groter dan bij de monomachine? Iemand die mij enige duidelijkheid over het midi sequencen met een Machinedrum kan geven? Bedankt. :)
 
Nou..

Het ding met de MD is dus dat hij zelfs 16 midichannels kan aansturen.. Maar dan offer je wel al je tracks op (als je dus 16 parts midi aan wilt sturen, wil je maar 6 parts aansturen dan houd je er nog 10 over voor interne sounds), dus geen interne sounds sequencen want alle machines vervang je door een machine waarmee je midi aanstuurt. Per machine kan je 4 midi cc's wijzigen en parameter locken..

De monomachine heeft een uitgebreidere sequencer, plus dat deze bij alle modellen standaard al 4x16 steps is.. De MD heeft alleen 4x16 steps als je het MK2 model koopt.
Plus.. als je 6 tracks sequenced met interne sounds dan kan je daarnaast dus ook nog 6 midi kanalen gebruiken en die intern sequencen. Er is denk ik wel een mogelijkheid om in totaal 12 channels te sequencen maar dat zou je ff na moeten checken in de manual/elektron-users oid..

Als je specifieke vragen hebt hoor ik het graag swa, vergelijk ik die shiz wel even met de mono en de MD..
 
Nou..

Plus.. als je 6 tracks sequenced met interne sounds dan kan je daarnaast dus ook nog 6 midi kanalen gebruiken en die intern sequencen. Er is denk ik wel een mogelijkheid om in totaal 12 channels te sequencen maar dat zou je ff na moeten checken in de manual/elektron-users oid..

Dat klopt dat kan inderdaad met de monomachine.


idd. de midi sequencer vd MM is uitgebreider dan die vd MD. melodieën en chords sequencen met de MD is nogal beperkt.

Is dat niet op te lossen met een midikeybaordje?
 
Hmm dat is idd wel een tegenvaller. :(
 
Ik ben sinds gisteren eigenaar van een UW+ MKII :D
Echt een tof ding! maar ik merk wel dat je er echt goed de tijd aan moet geven.

Ik was eigenlijk benieuwd hoe de mensen hier met dit ding werken. Maak je gewoon een pattern die compleet is om dat vervolgens tot een track te verkrachten of bouw je je song echt pattern voor pattern?
 
mag ik even zeggen dat ik ook trek krijg in een md?

dank u!
 
Kommop mensen, tips met betrekking tot de opbouw van je track zijn welkom :D
 
Ik ben sinds een kleine week in het bezitgekomen van een Machinedrum SPS-1 UW+ MKII...en ik baal er een beetje van dat deze druco mij nooit eerder is opgevallen.

Heb er zelf diverse versleten gehad...maar heb nu het idee dat de Machinedrum een verzameling van al het goede uit allerlei andre drucos is verzameld.

Krachtig en vol geluid...goede punch...en de samples klinken ook fris erdoorheen...ik ga hier nog een hele lange tijd plezier van hebben naar mijn idee.
 
Ik probeer mijn Doepfer Dark Energy te sequencen met men MD. De midi setup is reeds gelukt. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de audio out (mono) van de DE in de audio inputs van de MD te routen zodat ik zowel de MD als de DE horen kan over de phones out van de MD en niet via men mixer moet?

Edit >> Gevonden, je moet nog een INP machine laden en deze toewijzen aan de input waar de DE binnenkomt.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top