Het grote Elektron MACHINEDRUM SPS1 UW (mk2) Topic

ik zou wat graag de 64 step patterns vd mk2 op mn mk1 hebben... verder boeien de verschillen me niet zo.

- Minder noise?
- eer sample geheugen
- meer rom slots?
- 4 ram machines?
- Slimmer size?
- meer steps?

Doe mij de mk2 maar.. Ooit ga ik wel upgraden, maar dan laat ik wel een blauw scherm derin zetten, heb ik nu ook in mijn mk1 icm de MnM werkt dat zoveel fijner. Dat rode scherm vind ik niets.
 
bedoel maar dat het vooral de 64 steps zijn die ik zou willen maar dat de andere nieuwe features de meerprijs van een nieuwe mk2 tov. de 2e hands verkoopwaarde van mn mk1 niet justifieert (voor mij). als de 2's straks een stuk goedkoper 2e hands te vinden zijn ga ik vast wel s switchen.
 
Ja, ben bezig geweest met wat paterns.. Tis eigenlijk het eerste dubstep achtige dingetje dat ik ooit maak.

Even wat uitwerken en bounchen naar cubase dan zal ik ergens deze week ofzo wat posten :)

Blijf maar freaken met die MD joh als ik derachter ga zitten. Toch wel moeilijk om die wobble lekker te krijgen, veel proberen en parameters locken mja , dan zit ik vaak weer een uur te spacen op 32 bars als je snapt wat ik bedoel..
 
ik begrijp je volkomen, heb er zelf ook nog al es last van :D


Heb nu wel weer dikke shit in de maak.. HARD vooral. Ben eindelijk begonnen aan alle standaard crap-samples verwijderen en vervangen voor lekkere synth stabjes enzo. Nog ff een paar single-cycles erin. En gauw nog wat zooi maken voor mn liveset volgende week :okdan:
 
Ik ben sinds afgelopen vrijdag ook in het bezit van een UW MKII!
Gekocht via het elektron-users forum, nogmaals bedankt voor de tip Boelie ;)
Heeft even geduurd voordat hij hier was maar ben er erg blij mee.

Ik ga hem vanmiddag aansluiten in m'n studio, heb er tot nu toe alleen maar in de woonkamer mee gespeeld icm m'n koptelefoon.
 
Kan iemand mij meer inzicht geven in de verschillen tussen het eerste en het tweede model zonder UW? Ik heb hier geen informatie over kunnen vinden.
 
Bedankt voor de snelle reactie, jongens.

Het enige wat ik kan vinden is:

- Minder noise?
- eer sample geheugen
- meer rom slots?
- 4 ram machines?
- Slimmer size?
- meer steps?

Doe mij de mk2 maar.. Ooit ga ik wel upgraden, maar dan laat ik wel een blauw scherm derin zetten, heb ik nu ook in mijn mk1 icm de MnM werkt dat zoveel fijner. Dat rode scherm vind ik niets.

Ik kan de specificaties van de MKI niet terugvinden, het blijft dus allemaal wat vaag voor mij. Kan iemand deze specs posten a.j.b.?
 
als ik de 'routing' parameters verander van bijvoorbeeld kit 1,
en ik ga vervolgens naar een ander pattern (met andere kit),
springen de routing-parameters van kit 1 automatisch terug.
terwijl ie de 'effects' en 'synthesis' parameters wel blijft behouden hoe ik ze heb ingesteld.

weet iemand een oplossing, of gaat dit simpelweg niet?
 
kan iemand die machinedrum eens volplempen met 808 samples en dan iets laten horen....
lijkt me erg vet
 
Back
Top