Help! krk R5 of mackie mr5's ?

posij

Nieuwkomer
Lid sinds
26 april 2009
Berichten
6
Locatie
Groningen
Ik ben van plan studio monitoren aan te schaffen met een lekker prijsje gezien mijn budget, en twijfel tussen de krk R5's en de Mackie Mr 5's.
Ik produce voornamelijk breakbeat, Dubstep en Hiphop.

Iemand feedback over welke keus het beste zal zijn?
 
Probeer ze uit in de winkel! Bij feedback staan ze klaar voor een demo. Ik kan je alleen zeggen dat ik erg tevreden ben over mijn KRK R6 setje.
 
Heb ze beide beluisterd (al een hele tijd geleden overigens) bij Feedback in Apeldoorn. Kan me nog wel herinneren dat ik de Mackies erg prettig vond klinken. Wel erg 'hi-fi', maar daar is op zich niets mis mee en voor die prijs kan het ook bijna niet anders. De R5 vond ik echter verschrikkelijk blikkerig (verschil tussen de R5 en R6 is naar mijn mening erg groot, in het voordeel van de R6).
Wat ik er wel bij moet vertellen is dat ik de monitoren alleen in de winkel heb gehoord (niet in een speciale luisterruimte). Het zou best kunnen dat in jouw studio de R5 beter tot z'n recht komt. Het enige wat je kunt doen is zelf gaan luisteren en misschien kun je een setje mee op proef krijgen (weet niet of ze dat ook doen voor spullen in het budget segment).

Waarschijnlijk moet je er toch voor reizen, gezien zowel Tonika als Westerhaven de Mackies niet hebben (wat betreft Noorder muziekhuis, als dat nog bestaat, weet ik het niet).
 
Heb ze beide beluisterd (al een hele tijd geleden overigens) bij Feedback in Apeldoorn. Kan me nog wel herinneren dat ik de Mackies erg prettig vond klinken. Wel erg 'hi-fi', maar daar is op zich niets mis mee en voor die prijs kan het ook bijna niet anders. De R5 vond ik echter verschrikkelijk blikkerig (verschil tussen de R5 en R6 is naar mijn mening erg groot, in het voordeel van de R6).
De KRK RP6 G2 klinkt inderdaad beter dan de KRK RP5 G2. Ik vind de KRK RP5 G2 echter niet blikkerig klinken, maar de KRK RP6 G2 klinkt voller. Ik vind de Mackie MR5 ook erg "hi-fi" klinken. Qua prijs is de KRK RP5 G2 het goedkoopste. De Mackie MR5 en de KRK RP6 G2 zijn beiden ongeveer €50,00 duurder. Als je het geld hebt, dan zou ik gaan voor de KRK RP6 G2. Is de keuze enkel tussen de KRK RP5 G2 en de Mackie MR5, dan zou ik kiezen voor de goedkopere KRK RP5 G2. Deze klinkt naar mijn mening beter dan de Mackie MR5 en voor de prijs kun je het niet laten.
 
Deal is closed! kheb mackie mr5's, op de gok gekocht, ik heb namelijk bij vrienden en op school nog altijd de beschikking over KRK rp5 g2's en ook Adam A7 en de Genelec familie, maar voor thuis heb ik nu dan dus de mackie mr5's ben heuuul veel muziek aan het luisteren om beetje dr in te komen, maar ik vind ze echt heel fijn klinken, al hebben de vergelijkbare krk rp5's wel meer lage frequenties, vind ik deze fijner klinken in het mid en hoog, lekker flat. hollaaa
 
Back
Top