[progressive house] aor - nieuwe track!

Wederom een erg nette track.

Ik heb er weinig op aan te merken.....maarja er is altijd wat wat te zeggen toch.....

Na de break vind ik em wat statisch, je onderbreekt dat met een hat (op 2.22 2.28 2.31 2.37).....misschien is het wel tof om op die hats van 2.28 en 2.37 een gated reverb te zetten....om het maar (heel kansloos) te verwoorden. tjik........tszzzzz effect te krijgen.

De Claps vanaf 2.47 mogen van mij ook wat harder of mischien een distorsion erop ofzo.

Heb er om bepaalde redenen de eerste en laatste 2 a 3 minuten afgeknipt

Weer een BH'tje?

maar voldoende voor een goed beeld. ;)

Het is nooit genoeg.*D
 
he steph, bedankt voor je reactie. Dat statische was ook bedoeling, maar ik begrijp wat je bedoelt. Goeie tip.

BH? Who knows! :-)
 
Klinkt goed hoor. Mooie balans in de mix ook; eindelijk weer eens een track waarin spaarzaam met de dynamiek is omgesprongen. Wat een snelle compressor heb jij; super strak! Ruimtelijk is het ook dik in orde.
Ik zou alleen nog een keer kritisch luisteren naar het stuk van 1:46 tot 2:14;
De synth-lijn die er daar bijkomt is naar mijn mening een tikkeltje te hard in vergelijking met het voorgaande; ik snap dat je vanaf daar toewerkt naar de bas op 2:14 maar dat zou toch een tikkie subtieler kunnen; misschien kun je dat geluid iets ruimtelijker maken.
Verder erg lekker!
 
Ik vind hem net een tikje te triools... mag wel iets minder "inhaken maar" tevens de lead erg dun. melodie is mooi
 
hij heeft een heerlijk melancholische feel en dat mag ik altijd graag in dit soort tracks. ik ben het wel een beetje met raphie eens van die triolen. het jammere is dat daar nu een beetje een smet op rust omdat vooral foute platen met die triolen aan de haal zijn gegaan waardoor het zo'n overhypt ding is geweest en je het met die oren ook hoort als iemand triolen in dance gebruikt.
verder mag de sound van mij nog wel iets punchier/bijteriger. dat softe past goed bij de melancholische melodie, maar het geheel is soms net wat te soft imho. miss een iets scherpere kick ofzo?
 
Wat bedoel je met triolen. Ingespeeld op basis van 1/24? Dat hoor je toch niet zo vaak?

Bedankt voor de feedback
 
ja, dat heeft in gabber, deutsche techno jump en hardstyle al zo veel revivals gehad.
Is dus een beetje kazig en zonde van de track....
Doet je dan gelijk denken aan 150 hossende boeren in de Palace of zo :)
 
en natuurlijk niet te vergeten het refrein van Basshunter met z'n boot :D
 
Ik vind wel een relaxte track, niks geen boereklompen staamp. Trouwens hoeveel bagger tracks zijn er wel niet op 1/16 ingespeeld...kunnen we daar ook wel mee kappen.

Brengt Black Hole ook dit soort tracks uit? Ik dacht alleen trance, maar ben dr ook niet helemaal in thuis...
 
precies, ik vind die 24ste timing op zich wel lekker, maar er is een hele dunne scheidslijn tussen hossen en drive en deze neigt qua groove nog net iets meer naar lekker hossen en dat is zonde van de track. Maar goed, smaken verschillen natuurlijjk
 
Die bass sound is erg vet, ik denk dat ik daar iets meer mee zou doen (melodie, release, reverbs) maar dat is natuurlijk mijn mening. T'is een erg chille track en mits dat je bedoeling was is het goed gelukt. Ik vind de synth op 1:46 niet zo heel bijzonder, maar dit kan wederom met mijn smaak te maken hebben.

Al met al een lekker, relaxed trackje. Hij kan best wat explosiever, maar ik weet natuurlijk niet wat je probeert te bereiken met deze plaat.

:okdan:
 
ja, dat heeft in gabber, deutsche techno jump en hardstyle al zo veel revivals gehad.
Is dus een beetje kazig en zonde van de track....
Doet je dan gelijk denken aan 150 hossende boeren in de Palace of zo :)

Ik werk niet op een manier, waarbij ik tijdens het inspelen van een bepaalde melodie denk aan wat de mogelijke associaties zijn die mensen er mee kunnen hebben. Ga mezelf niet daartoe beperken. Het gevoel en de uitstraling van de track vind ik het belangrijkst. Ben ook niet echt bezig om een bepaald genre te zoeken of juist te ontwijken. Vond het persoonlijk wel gaaf om alles eens in de 1/24 te zetten.

Dat jij door de track aan 150 hossende boeren denkt vind ik daarentegen wel wat apart, maar waar het hoofd van vol.... :D
 
Nogmaals vind de track verder wel gaaf, maar bij die groove kreeg ik gewoon die associatie :D

Productietechnisch natuurlijk verder weinig op af te dingen.
 
Back
Top