Stage Piano?

CoenX50

The sun smells too loud
Lid sinds
29 oktober 2008
Berichten
499
Locatie
Groningen
Yo,
ik zoek een budget stage-piano, niet duurder dan 500 euro.
Ik wil er één met goede piano en EP geluiden, en evt een orgel met leslie (maar dat laatste is niet noodzakelijk :))
Heeft er iemand een advies hiervoor? :)
 
Kijk naar 2e hands Kurzweil bakken zoals de PC-88(m)x of ...Yamaha P-150/300 of als je tegen sjouwen kan die 01W ProX die hier staat op het forum!
 
Ik heb ergens een tweedehands PC-88 gevonden, is dat veel slechter dan de PC-88(m)x? Ik kan em voor 450 euri krijgen. Kheb een demo gehoord, en ik vond de sounds wel lekker klinken.
 
Die Yamaha ziet er idd nice uit jaa, niet zo'n ideale woonplaat alleen. Die Kurzweil diek net zei is vlak bij mij, mooie prijs ook. Denk je niet dat dat iets is?

Update: die orgelsounds waarvan ik zei dat et niet zo heel belangrijk is, is nu toch eigenlijk best wel belangrijk :P
 
De NP30 is ook niet echt een stage piano.
Heeft geen 88 en geen gewogen toetsen.

Tjah. voor <- € 500,- is er wel iets te vinden. Maar dat zijn de goedkoopste modellen of gedateerde modellen van 1990-2000. Niet de allerbeste kwaliteit. Je zult dus compromissen moeten sluiten of je eisen bijstellen..
 
De NP30 is ook niet echt een stage piano.
Heeft geen 88 en geen gewogen toetsen.

Tjah. voor <- € 500,- is er wel iets te vinden. Maar dat zijn de goedkoopste modellen of gedateerde modellen van 1990-2000. Niet de allerbeste kwaliteit. Je zult dus compromissen moeten sluiten of je eisen bijstellen..

Da's een kwestie van smaak hoor...ik zou any time any place liever op een Yamaha P-150 of P-300/P-500 spelen dan op een CP-300 en die zijn way ouder en cheaper. Een Kurzweil uit de PC-serie (hun bekende grand) beats the hell out of de meeste Rolands van de laatste jaren...nogmaals dat is mijn mening maar verkijk je niet op oude modellen. Zelfde met een S-80 en S-90, ik heb terug geruild met iemand vanwege ballen en karakter
 
De NP30 is ook niet echt een stage piano.
Heeft geen 88 en geen gewogen toetsen.

Tjah. voor <- € 500,- is er wel iets te vinden. Maar dat zijn de goedkoopste modellen of gedateerde modellen van 1990-2000. Niet de allerbeste kwaliteit. Je zult dus compromissen moeten sluiten of je eisen bijstellen..

M'n eisen bijstellen? Zo veeleisend ben ik volgens mij niet hoor. Goede piano en EP sounds (voor die prijsklasse) zijn standaard op een stage piano, en et enige wat ik verder nog vraag is een lekkere orgelsound. Meer hoef ik niet.
 
Stagepiano's hebben wat dat betreft ook een flinke ontwikkeling doorgemaakt. Een goede piano zal je denk ik wel vinden, maar qua EP's en echt vooral de orgelsound zal op een wat ouder model echt niet spetterend zijn..

Meestal krijg je 2 EP's; een FM-achtige en een niet spectaculair klinkende Rhodes.
Qua orgels zal het denk ik een kerkorgel zijn en een jazz-orgel waarbij de leslie gesampled is. Voor een goed orgel op een stagepiano kom je al heel snel uit in de prijsklasse van Yamaha S90(ES), Roland RD-700(SX) en nog beter Nord Stage (EX)
 
Als je een P90 voor 500 euro kunt vinden ergens zou ik die ook zeker op de shortlist zetten.
 
Ik heb vandaag mijn collega die toetsen op de popacademie in Rotterdam studeert gesproken, en hij raad mij ook de Yamaha S-series aan en de Roland RD-series (hoewel die van de laatste zelf geen fan was). Dus ik ga die ook wel eens checken ;)

Toch even terugkomend op die Kurzweil die ik eerder noemde: dat vinden de meesten hier niet zo'n goede keus? (aangezien ik er niemand over hoor)
 
Te koop:

Yamaha S80 met flightcase.
In prima staat.
Alleen 1 draaiknopje werkt niet 100% ( potmeter los ), maar is te repareren.

Bieden vanaf 500 euro.

Net ergens gezien, wat denken jullie?
 
1 Kapot knopje kán een signaal zijn voor de algemene staat van het apparaat. Goed uittesten dus. Repareren is altijd makkelijker gezegd dan gedaan.

Qua kwaliteit van toetsenbord en geluid (de essentiele dan: piano's en EP's) zou ik toch liever kiezen voor een P90...
 
ik ben een long term p90 user en ik zeg zoek een p90 qua klank toetsenbord en build quality...
 
Als ik alle berichten hierboven lees, denk ik dat ik voor een P90 of S80 ga. Wordt toch wel erg vaak aangeraden.

Is het een idee om een lesliepedaaltje erbij aan te schaffen voor wat betere orgelsounds, en zo ja, weet iemand een goed pedaaltje?
 
Als orgelsounds belangrijk zijn en je die 2 opties hebt, vergeet de P-90 dan en zoek een S-80. Daarbij een 2e hands H&K Rotosphere mkI (of II), of de nieuwe Boss RT-20, vergeet de rest! Er zijn nog wat leuke die heel erg goed werken voor gitaar, maar niet de orgel freq range aankunnen, en echt crappy gaan klinken dan, en niet positief crappy.

Stapje hoger (maar ander concept!) zou een Motion Sound Pro 3x of (naar mijn mening) beter nog een oudere Pro 3T...heb ik al 2x goedkoop voorbij zien komen.

Let wel op de prijs bij een 2e hands S-80, sommige durven te vragen (wat ik hem persoonlijk wel waard vind, maar ik vind de ballen van een S-80 en karakter niet terug in de S-90!) en meer dan dan de marktwaarde (hoe relatief tegewnwoordig ook).
 
Het punt is dat de leslie vaak al in de samples zelf zit. Daar kun je niets meer aan veranderen.
 
@ Manu

"Let wel op de prijs bij een 2e hands S-80, sommige durven te vragen (wat ik hem persoonlijk wel waard vind, maar ik vind de ballen van een S-80 en karakter niet terug in de S-90!) en meer dan dan de marktwaarde (hoe relatief tegewnwoordig ook)."

Ja, wat durven ze te vragen? :P

Ik moet zeggen dat de S80 mij persoonlijk ook meer trekt, en dat raadde mijn collega die toetsen studeert ook aan.

@ SimonV

Jaa, maar stel: ik neem een preset ofzo met trage leslie, en stel vervolgens mijn pedaal ook in op traag. Vervolgens zet ik mn pedaal op snel. Heb je dan niet gewoon dat leslie-effect
 
Back
Top