Ongelofelijke synthesizer studio - wie weet meer?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ja, anno 2009, maar wie zegt dat het moderne foto's zijn. Zo'n stapel zal toch tijdens de productie in de fabriek in Japan eind jaren '70 niet zo'n probleem zijn geweest denk ik. Ik neem tenminste aan dat Roland er meer dan 35 gebouwd heeft... Ook qua kleding kunnen het prima foto's uit de jaren '70/'80 zijn.

Ik schat dat er ergens tussen de 50 en 75 gemaakt zijn.
Dat van die spiegel is dus ook goed opgemerkt door iemand.
Dus ws zijn het 3 setjes ergens in de jaren 70/80 gefotografeerd.
Dat is wel enigzins aannemelijk.
 
ik denk dat het een reclame foto uit die tijd is.
de hele setting klopt dan wel, serieuze mannen, bvk. met bril en bladmuziek.
( het is een grafisch stuk, dus redelijk modern)
goed gedaan trouwens, zonder photoshop kwamen ze toen ook al een eind.
groeten,
jeroen
 
hoezo sinterklaas ?? , we moeten het wel fatsoenlijk houden hier svp, geen stoten onder de gordel tennadele van de goed heilig man graag..
 
Niemand die wat verder zoekt dan de plaatjes ?

Dit hebben ze/hij ermee gemaakt/word verwezen.
Enkele voorbeelden..........
http://www.educationalmusicgroup.com/audio/mp3/12101.mp3
http://www.educationalmusicgroup.com/audio/mp3/13201.mp3

hier vandaan..
http://www.educationalmusicgroup.com/Music_Samples/01_MS_Sphere_1/01_MS_13201.php

Of het echt met de synthesizers op de foto's gemaakt is , is niet duidelijk.

Dat zijn volgens mij gewoon wat Korg Wavestation dingen.
 
Gelukkig heb je meer verstand van modulars... :D
Dit haal je niet uit een Wavestation, dit komt uit een sampler.

... en stiekum gok ik op een Emulator 4
 
die andere foto's zijn toch ook nep. het lijkt wel of ze een groep mensen van een oude telefoon centrale voor zo'n rij modules hebben geplakt. dan nog. ze zitten nu aan een burotafel. hoe komen ze dan bij de mixers en modules? op het buro klimmen constant?
en sluiten die modules niet iets te mooi op het plafond aan?
 
klaarblijkelijk zijn er niet veel medeforumleden die zich , ook, kunnen voorstellen hoe het is om voor zo'n batterij-systems te zitten en met een tiental gelijkgestemden te zwoegen voor het heil van De sound .
jammer
ga toch photoshoppen allemaal
 
klaarblijkelijk zijn er niet veel medeforumleden die zich , ook, kunnen voorstellen hoe het is om voor zo'n batterij-systems te zitten en met een tiental gelijkgestemden te zwoegen voor het heil van De sound .
jammer
ga toch photoshoppen allemaal

ja, en wat doen ze eigenlijk met z'n allen voor die megasynth?
er is er een die z'n hand in een soort van zwart gat steekt, verder doen ze niets.
en hoe is alles aangesloten, ik zie nergens patchkabels.
als je iets zinnigs met zoiets wilt doen, dan moet je toch echt wel een en ander aansluiten.
/
.
 
Dat zijn volgens mij gewoon wat Korg Wavestation dingen.

waarom zou het niet uit deze systems 700 kunnen komen. Ik kwam laastst op youtube ook een filmpje tegen van een gast die allemaal gitaarshit maakte met zijn modulair. Het kan dus wel, op zich.

Mijn bijdrage verder, ik denk dat het OF wat reclamekiekjes zijn, OF een universiteit/conversatorium achtige studio.

edit: en de reden dat dit wrschijlijk geen fotoshop is omdat a) het ziet er redelijk autentiek uit, b) er zijn te veel mensen, beetje overkill voor alleen fotosjop doeleinden.
 
er is er een die z'n hand in een soort van zwart gat steekt, verder doen ze niets.
en hoe is alles aangesloten, ik zie nergens patchkabels.
als je iets zinnigs met zoiets wilt doen, dan moet je toch echt wel een en ander aansluiten.
/
.


het is waarschijnlijk intern verdraadt; de ultieme inspanning op weg naar De sound, alles op alles voor de perfecte patch.
kijk dat zie ik nou wel zitten , die inspanning, die opoffering.
dit gezegd hebbend lijkt het me verder overduidelijk dat het hier inderdaad een authentiek zwart gat zal betreffen.

(hoe zet ik overigens het geluid aan bij deze geweldige fotoreeks?)
 
Niemand die wat verder zoekt dan de plaatjes ?

Dit hebben ze/hij ermee gemaakt/word verwezen.
Enkele voorbeelden..........
http://www.educationalmusicgroup.com/audio/mp3/12101.mp3
http://www.educationalmusicgroup.com/audio/mp3/13201.mp3

hier vandaan..
http://www.educationalmusicgroup.com/Music_Samples/01_MS_Sphere_1/01_MS_13201.php

Of het echt met de synthesizers op de foto's gemaakt is , is niet duidelijk.

Als dit uit een modulair komt dan wil ik er meteen eentje hebben!!
 
Nog een fotootje van die studio en de hoofdpersoon gevonden.

StudKoeln264.gif
 
Ik kwam via-via een vrij onwaarschijnlijke site tegen op Internet, met daarop verstopt een paar foto's van een zo mogelijk nog ongelofelijkere studio.
Het verhaal erachter zal ik jullie even besparen, maar er zijn een paar foto's die ik toch even met jullie wil delen.

(snip)

whoooooooo kzie deze nu pas
bente weinig opt forum denkik:D
wat een shit heb een keertje system 700 gezien laatstaan gehoord
khoor datie iig vetter analoger is dan een system 100 die kenk weer wel

mooie pix hans

die roland shizzle ook !
 
Last edited by a moderator:
Ik schat dat er ergens tussen de 50 en 75 gemaakt zijn.
Dat van die spiegel is dus ook goed opgemerkt door iemand.
Dus ws zijn het 3 setjes ergens in de jaren 70/80 gefotografeerd.
Dat is wel enigzins aannemelijk.

je hebt t over een set een ste kan toch ook uit meerdere cabinets bestaan
9 x w een wing en 9x voor de andere wing en ertussen grotere cabinet ?
jatoch :doei:

ff luisteren allemaal zekers dat wavstation verhaal
want ik hoop er eentje binnenkort te scoren ...
van een forum lid !!!!!!!!!!
demos vondtik egt fett perfect voor nast mn dingen
 
Maar goed, voor de Ware Gearspotter... een vraag!
Op de bovenste rij, bovenop de Roland 717a sequencer, wat zijn die zilveren bak (sequencer?) en die twee bakjes rechts ernaast, die wel een beetje op een ARP sequencer lijken (maar het niet zijn)?
 
Beetje groter: dit is één complete Roland System 700.
Van Vintagesynth:

The System 700 consists of the Main Console (pictured center), the Keyboard Controller, and five optional "blocks" (pictured above surrounding Main Console). A complete system as pictured above has a total of 47 modules (see Tech. Specs for modules info). Most System 700s were sold in the following configuration blocks:

"Block 1" (Main Console): This is the Heart of the System, and it contains all the basic modules necessary for a professional system. It has 3 VCOs, 2 VCFs, 2 VCAs, 2 LFOs, 2 ADSR egs, Noise, Ring Mod, Voltage Processor, S/H, Envelope Follower, "Integrater" (Lag Processor), Mixer, 2 X 5 multiples, Headphone Monitor Module, and an Output Module, which includes Stereo VUs, a six-position test-tone, Phase Shifter, Spring Reverb, and voltage controlled Panning. Most common module connections (power, cv, gate) are made internally for easier patching.

"Block 2" (Keyboard Controller): The 61-key two-voice Keyboard with Portamento and Pitchbend controls.

"Block 3" (Sequencer): a 3 X 12 step sequencer with Pulse Shaper, Clock Oscillator, and Series / Parallel output sections.

"Block 4" (VCO Bank): 6 VCOs, a dual ADSR envelope generator, LFO, Sample and Hold, 2 X 5 Multiples, and a small Mixer.

"Block 5" (VCF/VCA Bank): 2 VCFs, 3 VCAs, 2 dual ADSR envelope generators, 2 X 5 Multiples, and a Gate Delay.

"Block 6" (Interface/Mixer): a Frequency-to-Voltage Converter Interface, a VCA, 9-channel Audio Mixer, and a Fixed Filter Bank.

"Block 7" (Phase Shifter/Audio Delay): a 2-channel Phase Shifter and a 2-channel Audio Delay, 4 input Analog Switch, and a (1X12, 1X4, 1X8, 3X4) multiple.

Blocks 3 through 7 were options and could be arranged by the original owners in any way. Roland also released a Lab version, the "Laboratory System 700", the size of one lower wing cabinet with 3 VCOs, ring mod, VCA, mixer, LFO, Sample & Hold, Dual Envelope Generator, and VCF.

sys700.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top