Ongelofelijke synthesizer studio - wie weet meer?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Oh, dus je dacht dat geld de issue was?
Ik kan je berichten dat zoiets wel het lààtste probleem is/was voor griezelige sektes als Bhagwan, Maharashi en/of Scientology.
 
Tuurlijk is dit nep. Je zet toch geen theekopje zo pal naast je meterbrug? En dan die immense panelen met die bediendes... waarom zie ik daar geen enkel patchkabeltje?

Nep IMO, maar wel ontzettend leuke plaatjes om te kijken. :)
 
Het lijkt het meeste op een soort klaslokaal, of teststraat in de Roland fabrieken waar net even alle jappen een kopje thee zijn gaan drinken...
 
Die foto van die flitsende studio is gewoon in elkaar gezet zodat de synthfanaten wat te lullen hebben :P

Ik zie het al voor me, bespreken wat ze erin zetten en hoe ze dat gaan vormgeven, wat ze weglaten en wat ze er juist wel in zetten. haha, dat cassette bandje is echt werelds! Kan me niet voorstellen dat dit serieus bedoeld is. Of dat het uberhaupt nog ergens real te vinden is...
 
Voor mij is het nep omdat alle vu meters op exact dezelfde positie staan.

Ik wil net zeggen......dat kan nooit.....NEP!

ik moest goed zoeken, de grote studiofoto van captain kirk, is volgens mij nep.
het cassettebandje gaf de doorslag...........
het ligt te "diep"op de mengtafel, om het echt zo neer te kunnen leggen moet je faders en knoppen afbreken.
en het lijkt of van een van de 24 tracks in de achtergrond een hoek weg is.
goetne,
jeroen

Goed opgelet Jeroen:okdan:....NEP!

Het is nep omdat er zo veel system 700s op 1 foto staan.
Zo veel zelfs dat ik er zelfs over twijfel of er wel zo veel in heel Europa staan.

Hoeveel 700's zijn er eigenlijk wereldwijd gebouwd dan?

Die StarTrack studio...
Allereest zou ik die technicus op staande voet ontslaan: een theekopje boven op de mengtafel: belachelijk...
Een vijftal 24 spoor machines is pure overkill! Dat werkt nooit en hoogstens ale een bandrusigenerator :)
Maar waar zijn de luidsprekers? Net naast de staande fuguur voor de modular, daar zit iets aan de muur, maar nauwelijks een luidspreker te noemen. Hoeven ze dan niets te horen?
Ik heb nog even goed gekeken naar die rare koperen bol bij die kerel in beeld, maar ik zie helaas te weing om de achtergrond te kunnen zien...
Licht (eigenlijk: schaduwvorming) is goed, zo op het eerste gezicht.
Maar er waren ok exentrieke miljonairs die zulke rare dingen in hun huis hadden gemaakt: om 'de toekomst te kunnen beïnvloeden'.

Wout

Kop op de spijker Wout:stupid
 
Nee, dit is heel wat anders....

Nee, dit is heel wat anders....

Het nieuwe beursgebouw in USA ná de kreditcrisis......

robbie
:doei:
 
In het kader: wie kan dit verklaren? Is er iemand die deze studio ooit in het echt gezien heeft, en er meer over kan vertellen?
En waarom heb ik deze foto's nog nooit eerder gezien ergens op het web?

Teststrecke_04_900_Qu60.jpg

Je ziet op deze foto rechts van het midden duidelijk dat die wand van System 700's gespiegeld is.
 
Man al had ik nu een miljoen.
Dan nog kan ik niet 7 complete system 700 system kopen.

Ja, anno 2009, maar wie zegt dat het moderne foto's zijn. Zo'n stapel zal toch tijdens de productie in de fabriek in Japan eind jaren '70 niet zo'n probleem zijn geweest denk ik. Ik neem tenminste aan dat Roland er meer dan 35 gebouwd heeft... Ook qua kleding kunnen het prima foto's uit de jaren '70/'80 zijn.
 
Je ziet op deze foto rechts van het midden duidelijk dat die wand van System 700's gespiegeld is.

volgens mij een spiegelwand, want die man is ook letterlijk gespiegeld, en nog wat meer details. In een photoshop-spiegeling zie je dat zo niet.

edit - ik weet het ook niet.
 
gigantisch gephotoshopped...

ten eerste zijn er allerlei lenzen door elkaar gebruikt.
als je met zulke extreme lenzen schiet zal je als allereerste die distorion eruit moeten halen, dan de boel in elkaar zetten en dan eventueel weer terug bollen.
BV in de eerste foto naar de monitor in de rechter onderhoek kijkt, dan is die met een telelens geschoten. de telefoon en het bakje ernaast hebben een totaal andere bolling.
't zelfde geldt voor de TV boven de kaarsen...
raar ook trouwens dat die 2 TVs het zwart behoorlijk oranje is terwijl da in de ander monitoren niet zo is. de bovenste 2 kabinetten van de moog achterin exact hetzelfde zijn. De lichtinval reflecteert ook niet in de monitoren. leuk ook dat alle VU meters op het mengpaneel op 0dB staan ;)
En dan natuurlijk wat het helemaal weggeeft is de glazen bol op de desk... da's een mooie fisheye waar alle monitoren op z'n minst in zouden moeten zitten... niet dus ;)

foto 2:
beetje scheef gebouwd hè, die bovenste rij...
klopt helemaal niks van de licht-richtingen. Die kerel vooraan met het bruine hesje heeft een lamp vol op z'n arm staan die een correcte schaduw werpt op z'n blad. de module erboven, die zeker licht hiervan mee zou pakken, heeft schaduwen in bijn tegenovergestelde richting. en waarom vangen geen van de omliggende modules iets van dit licht?
De motionblur van de kerel met 't blauwe vest is opgebouwd uit 2 delen. Dat kan niet in een foto. wel bij video... Het impliceert ook dat er met een langere sluitertijd is geschoten wat tot gevolg zou hebben dat er bij de andere mennekes ook motionblur in zou zitten. Of er is met een groot diafragma opening geschoten wat weer tot gevolg heeft dat er een kleine scherpte diepte in zit. Dus dan zouden de voorgrond en achtergrond veel onscherper zijn. Grappig ook dat er net 2 knopjes achtering zijn die een gigantische schaduw hebben en de rest niet.

foto 3:
de schaduw van het paneltje wat tegen de modules staat is weg aan de bovenkant.
de schaduwen van de module onderaan, rechtvoor de kerel met de witte blouse komen van onderen. zelf zijn hand lijkt een schaduw te werpen op van het licht wat van de tafel komt. het schijnt ook de modules ernaast niet echt te beinvloeden.

foto 4:
zo'n lens wil ik ook wel! totaal geen kleurscheiding aan de randen. zelfs de lenzen van 30.000 euro waar ik mee gewerkt heb, hebben dat nog...
De modules in de rechter bovenhoek zijn veel meer gecomprimeerd dan de rest. Het zwartlevel matcht ook totaal niet.
't Is wel een leuk voorbeeld van het PS filter spherize ;)

foto 5:
de noise in de module links onderaan, tussen de 2 mannen in, is behoorlijk anders dan die van de module erboven. het zwart is ook veel roder. dus komt het uit een andere foto. de modules zijn sowieso veel groter dan in de vorige foto's.
het licht is echt compleet anders, dus dit zal wel een foto uit de kamer ernaast zijn (de backup set, hehe)
de draden in de rechter bovenhoek, bovenop alles, zijn heel groen en onscherp. die zijn waarschijnlijk uit een andere foto. De kamer verzakt ook met de foto ;)

foto 6:
alles is ineens weer groen en paars...
't paneeltje is 2 man naar links geschoven, de kamer is in het midden door gezakt.
Nog 3 foto's en ze zitten een verdieping lager ;)
de 2 modules voor de man met de witte blouse zitten heel erg scheef in het perspectief.
in de linker bovenhoek buigt het beeld naar buiten, da's van een groothoek lens. in de rechter bovenhoek echter buigt 't naar binnen, da's meer van een telelens... 't is ook best scherp ineens in die linker hoek ;)

nou zo kunnen we nog ff doorgaan...
 
toch wel lekker hoor , stel je voor : je zit daar......
 
volgens mij een spiegelwand
Zou wel een rare manier zijn om je producten te testen; stapelen in een kamer met een grote spiegel aan een muur:confused: Maar een echte spiegel is het niet; de man met de rode spencer heeft de hand op een board, maar dat is niet te zien op de spiegel
 
Kunnen de heren 'kenners' die hier 'nep' roepen ook even uitleggen hoe het komt dat op ieder apparaat de knopjes nèt even anders staan, en dat het perspectief, de schaduwen en de lichtinval perfect kloppen?

Dwz, als je 'nep' roept, gaarne ook even aangeven wàt er zo duidelijk nep aan is...

... mot je ook bewijzen tegen sinterklaas en ufo's ? ..
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top