Aan uit schakelaar in studio...

Ik gebruik stekkerdozen met n knop die aan n lange kabel hangt. Heb er enkele. Best ok.
 
Als er na de schakelaar veel adapters zitten, dan is het normaal dat de schakelaars na een tijdje stuk gaan. Zo'n schakelende voeding trekt een gigantische stroompiek uit het net. Dat heet de inrush current en die kan oplopen tot enkele honderden ampères. Vermenigvuldig dat met het aantal van die adaptertjes en je weet hoe zeer te schakelaars het te verduren krijgen.

Ik schakel zelf ook altijd alles uit, maar ik heb misschien wel een stuk of zes schakelaars. Kwestie van die stroompieken wat te verdelen. Als ik vroeger alles tegelijk aanzette, dan ging de zekering in de kast er soms door...
 
Hartelijk dank Bob123

ik zal de adapters wat beter over meer schakelaars verdelen. Ik hoef per slot van rekening ook niet altijd alles aan te hebben staan. Scheelt ook weer stroom. Ik had alles waar een 230v aan/uit knop op zit toch al niet achter de draadloze schakelaar staan maar die adapters blijven natuurlijk stroom trekken ook al zet je de randapparatuur die daar op zit uit.
 
Back
Top