Akai MPK-88

Akai have launched the MPK88 controller at Winter NAMM 09
attachment.php

[wiki]Akai MPK-88[/wiki]
 

Attachments

  • mpk88.jpg
    mpk88.jpg
    53,5 KB · Bekeken: 66
Last edited by a moderator:
Verwacht wordt dat hij veel van de specs overneemd van de MPK25, die zijn:

"Akai unveils the MPK 25, the latest addition to its MPK series of keyboard controllers with MPC pads. Its smaller, more portable size makes the MPK25 the perfect travel companion.

Features :

- 25-key, semi-weighted keyboard with aftertouch
- 12 MPC pads
- Q-Link controls
- MPC technology
- arpeggiator with six different modes
- USB class compliant which means it does not require custom drivers to work with Mac or PC computers and will work with all MIDI recording
- comes with Ableton Live Lite Akai Edition software

The MPK25 offers extensive assignable controls through its Q-Link section. The MPK25 gives players 32 parameters of hands-on control through 12 virtual knobs and four virtual buttons, each of which can access two different banks of assignment via a bank-change control.

The MPK25 will be available in Q2 at an MSRP of $399.99 and an estimated street price of $299.99."
 
En voor niets toevoegende reacties adviseer ik geenstijl. Maar volgens mij best een mooie bak, ben alleen erg benieuwd naar het prijskaartje.


Met een niets toevoegende controller in deze overvolle markt
heeft Akai zich zelf weer een stukje naar de afgrond gebracht.
 
Met een niets toevoegende controller in deze overvolle markt
heeft Akai zich zelf weer een stukje naar de afgrond gebracht.

Idd er zijn nu al zoveel van die controller en de afgelopen 5 jaar is er amper wat aan veranderd tijd dat ze eens met wat vernieuwends uitkomen

Ze hadden op zijn minst dat ding kunnen aanvullen met leds rond en onder de knoppen zoals op de ableton controller van ze

Jammer ik had meer verwacht Numark
 
De techniek hadden ze al in huis en ik neem aan dat ze vooraf wel een berekeningetje maken of deze versie uit kan. Bovendien zal de naam MPC een hoop mensen aanspreken, dus dichter naar de afgrond lijkt me sterk.

Klopt maar dit wil niet zeggen dat je deze techniek moet uitmelken tot
de laatste drup , tevens hebben ook andere fabrikanten een
vergelijkbare controller op de markt.
Ik vind het gewoon jammer dat het eens zo grote Akai niets anders kan
ontwikkelen dan dit =(
 


Filmpje met de Akai Mpk88 in het begin.
Verder nog wat andere relaxte midi controllers.
Vooral die Miko. Nooit van gehoord, maar .. :D

Ben nog opzoek naar een 88 keys contoller en vind de M-Audio geen mooie kleur hebben,
maar deze wel en naar horen zeggen is de kwaliteit prima in orde met de MPK en voelt het goed aan.
Op de foto afgaande, dacht ik dat er geen sliders op de MPK zaten, maar zie ze nu in het filmpje.
Zit er aan te denken deze contoller aan te schaffen.
 
Met een niets toevoegende controller in deze overvolle markt
heeft Akai zich zelf weer een stukje naar de afgrond gebracht.

Ach het kan beroerder.en de afgrond is denk ik voor veel meer muziek what ever hard/SOF/geluid....producenten zeer dichtbij..

WIST U,,,,,

dat MUZAK ook failliet is...da's schrikken he....:smeris:



Terug naar Akai....er zijn weinig controllers met drumpadjes...ook 88 gewogen aanbod is niet zo geweldig breed..

misschien geven ze wel een leuk SOF ware pakketje bij ,
Ik zie liever ALLE hardware erin met een mooi GROOT touch screen erop in kleur

maar ja ..dat vinden zeurders dan snel weer
TE DUUR..want het moet allemaal wel steeds goedkoper he..geen wonder dat
er dan keuzes gemaakt worden..en dat het ten koste gaat van uitstraling...

het aanbod en de excacte prestaties /kwaliteiten.. nog zijn nog niet precies en uitgebreid bekend,
maar daarna, zijn de meesten best wel in staat een verstandige keuze te maken..

WEES blij dat er keuze is zou ik zeggen..:okdan:
Akai maakt op zicxh best wel goede spullen..dus ook dit is welkom zou ik zeggen..

Murc
 
Laatst gewijzigd:
Dit lijkt me best een mooi ding eigenlijk, mits er een fatsoenlijk klavier inzit. Het klavier in de MPK-49 viel me echt enorm tegen (zeker in vergelijking met de XP-30 die ik heb), terwijl de rest van de functies me wel heel erg fijn lijkt. Eigenlijk snap ik dat niet helemaal van een controllerkeyboard eigenlijk, een van de belangrijkste onderdelen, zoniet het belangrijkste, is toch het klavier.

Vraag me ook wel af of die twee mod-wheels niet wat onhandig zitten zo links-bovenin, maar wellicht valt dat in de praktijk erg mee.
 
Back
Top