Muziekinstrumenten gezocht

tumult

Advanced Gember
Lid sinds
8 februari 2006
Berichten
1.319
Ik heb een verzoek:

Ik werk bij de dagopvang, waar dak- en thuislozen terecht kunnen voor onderdak. Naast onderdak willen we met deze mensen activiteiten gaan ondernemen. Een van de dingen die we in gedachten hebben is muziek maken.

Ik zoek dus, alles op het gebied van muziek waar mensen van af willen. Het hoeft geen superdeluxe spul te zijn natuurlijk, maar mensen die nog dingen hebben liggen als:

Percussieinstrumenten
Gitaren
Keyboardjes / Synthjes
Kabels
Effecten
Allerlei soorten andere apparatuur waar je vanaf wil

We zijn daarnaast ook bezig om fondsen te gaan werven voor wat we verder nog te kort komen, maar wedden op meerdere paarden is altijd goed.

Als je wat hebt waar je voor niets vanaf wil, even een PMettje. Eventuele verzendkosten komen wel goed.
Afleveren mag ook, in Doetinchem.
 
laat ze een omgekeerde vuilbak als trommel gebruiken :eureka:
 
regenpijp als digeridoo :eureka:

laat ze zelf instrumenten maken,hou je ze ook tenminste creatief bezig ipv de pap in de mond te brengen.
 
Zit inderdaad een grote muziekhandel, die gaan we ook aanschrijven.. wie weet.
 
regenpijp als digeridoo :eureka:

laat ze zelf instrumenten maken,hou je ze ook tenminste creatief bezig ipv de pap in de mond te brengen.

Sjongejonge wat een makkelijke Wilde Rita opmerking.

Instrumenten maken is wat anders dan muziek maken. Ik zeg het maar even.
 
Ik denk dat het misschien ook wel loont om te kijken naar oudere computers; die worden ook vaak voor nop weggedaan en hebben nog kracht genoeg om iets als FastTracker II te draaien, wat ook een vrij vlakke leercurve heeft. Een 486 met 16 mb en monitor heb je voor praktisch niks en die doen dat prima.
 
Dat zijn wel goeie tips.

Maar juist denk ik ook aan de mensen die hun cheap ass gitaartje of percussieinstrumenten niet gebruiken of een keyboardje of cheasy synthje....

Wie niet waagt, wie niet (w)int...
 
Ik denk dat die laatste opmerking toch wel een voorbeeld is van slechte humor...

Wout


Dat zou kunnen, maar aan de andere kant is het wel zo dat vele huis,- tuin,- en keukenvoorwerpen prima muzikaal inzetbaar zijn.
Maar dan meestal voor ritmische zaken ( pannen/ potten tafels stoelen etc..) ... melodieus vergt wat meer creativiteit maar kan ook ... ( allerlei flessen met een bepaald niveau aan water bijvoorbeeld... een mixer die je traploos kunt instellen of een stofzuiger waar je een trafo aan hangt..( kost je wel je stofzuiger na een tijdje).

edit: Nou ja, als je geld hebt voor een mixer en een stofzuiger kun je natuurlijk ook wat 2ehands instrumenten kopen bedenk ik me net...
maar lege flessen lijkt me geen probleem toch :)
 
Oorspronkelijk geplaatst door Wout Blommers Ik denk dat die laatste opmerking toch wel een voorbeeld is van slechte humor...

Wout

Dat zou kunnen, maar aan de andere kant is het wel zo dat vele huis,- tuin,- en keukenvoorwerpen prima muzikaal inzetbaar zijn.
Maar dan meestal voor ritmische zaken ( pannen/ potten tafels stoelen etc..) ... melodieus vergt wat meer creativiteit maar kan ook ... ( allerlei flessen met een bepaald niveau aan water bijvoorbeeld... een mixer die je traploos kunt instellen of een stofzuiger waar je een trafo aan hangt..( kost je wel je stofzuiger na een tijdje).

edit: Nou ja, als je geld hebt voor een mixer en een stofzuiger kun je natuurlijk ook wat 2ehands instrumenten kopen bedenk ik me net...
maar lege flessen lijkt me geen probleem toch :)


nee hoor,het was wel degelijke slechte humor.
ondertussen heb ik al een berisping gekregen

tjonge tjonge zou smackos gezegt hebben... (maar ik ben niet smackos,dus zeg ik Fuck U!)
 
Met een stofzuiger maak je met het zachte vel tussen je wat vochtige vingers een perfecte zuig trompet :)

Wout


:erm: en eerst zeg je iets van alternatieve muziekinstrumenten als omgekeerde vuilnisbakken en regenpijpen?

Affijn, ik ben 't wel eens met MWM en man-T.

Toelichting (anders krijg je blijkbaar een berisping..... :z):

Als je ze creatief leert omgaan met muziek, maakt 't niet uit wat je gebruikt.
Zo heb je gelijk meerdere activiteiten: zowel handvaardigheid (indien nodig om van iets een "instrument" te maken) als het muziek maken zelf: geeft extra voldoening als je op een "eigen gemaakt" muziek instrument muziek kan maken!
Daarnaast kun je uiteraard verder opzoek gaan naar 'echte' muziekinstrumenten.
 
Lekker makkelijk redeneren zo vanuit je studio die uitpuilt van de beperkingen. Zo'n idealistisch beeld over hoe creatief je bent met minder vind ik in die zin een tikje misplaatst. Laat zo'n oproep nou lekker voor wat het is. Als je niet wilt delen zijn er politieke wegen om bijv. ontwikkelingshulp en sociale dienstverlening meer structureel te blokkeren.
 
Lekker makkelijk redeneren zo vanuit je studio die uitpuilt van de beperkingen. Zo'n idealistisch beeld over hoe creatief je bent met minder vind ik in die zin een tikje misplaatst. Laat zo'n oproep nou lekker voor wat het is. Als je niet wilt delen zijn er politieke wegen om bijv. ontwikkelingshulp en sociale dienstverlening meer structureel te blokkeren.


Ik voel me een klein beetje aangevallen, ik wil me verdedigen.
Ik probeerde alleen maar te helpen, mischien breng ik iemand op een idee was de gedachte.
Ik heb nu eenmaal geen oude instrumenten om weg te geven.
Ik steun het initiatief van harte.
Waarom zouden ideeen niet gepast zijn als hulp?
Moet het allemaal maar met materialen opgelost worden?.. en wat dan als er geen instrumenten gedoneerd worden... dan hebben ze niks, en met datgeen ik heb voorgesteld kunnen ze ook zonder daadwerkelijke instrumenten hun plan vormgeven. dat was alles wat ik ermee bedoelde, en het was goed bedoeld.
 
idd, ook ideeen zijn welkom natuurlijk..
 
Ga eens kringloopwinkels in de buurt af,, daar zie je vaak van die kinder-keyboardjes..
even opendraaien, speakertjes eruit een een tulp-kabeltje erin solderen en gaan :)
 
Krijg je nu al berispingen voor slechte humor??

Het moet toch niet gekker worden.........
 
Back
Top