MPC pad mute

Kokos

opgewonden lid
Lid sinds
22 december 2002
Berichten
277
Locatie
Rotterdam
Hallo.

Vanwege ruimtegebrek in de auto en een lekkere kleine set up ga ik volgende week een tour doen met alleen een MPC en Kaosspad. Ik wil de samples triggeren van pads, omdat ik tegerlijkertijd aan het drummen ben.(met mijn D4 ertussen)
De samples staan in de MPC dus als "poly"ingesteld, maar ik wil ze soms ook kunne muten binnen een sample. ik denk dat dit niet kan, want ik heb al heel veel geprobeerd, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

je snapt het wel; Ik wl niet altijd de hele loop, omdat ie dan aan het eind te lang door loopt (het zijn meestal een maat of 2 of 4) en er is ook wel eens een break ofzo natuurlijk :)

Is er een handige Cat hier die daar iets simpels op weet te verzinnen. Moet echt eenvoudig zijn, want ik ben aan het koren en drummen en die samples aan het triggeren tegelijk.
Had ik nu toch maar mijn s5000, dan kon het volgens mij wel.

Groetjes
 
je kunt je samples zo instellen dat ze gemute worden door een andere sample. Omdat je dit instelt per nootnummer, hoeft er natuurlijk niet perse een sample onder dat die noot te zitten. Op die manier kun je dus een langere sample muten met een andere noot waar geen sample onder zit (kan natuurlijk wel). overigens heb ik een XL, weet niet of dat ook bij de gewone zo is.
 
Je bedoelt dat er in Params waar je de sounds inzet, een functie "mute is"? ik heb daar alleen decay switch, vel switch en simultanious, en normal natuurlijk.
Iik denk dat ik toch een XL had moeten halen.. :(
Of snap ik je niet?

Marcel
 
Ok, ik heb het nu gevonden, maar het werkt niet. de sample blijft gewoon uitklinken. Het is een lange sample weet je wel. ik heb hem al op poly, mono en note off gezet. Note off kan zowiezo niet, want dan kan ik niet triggeren.

Toch gek dat het niet kan, of kan het wel?
please!!

KOKOS
 
waarom niet gewoon de adsr instellen dat de sample stopt als je de pad loslaat ?
 
hij triggert 'm via 'n electronisch drumstel als ik het goed had begrepen..... Kun je dus niet echt pads gaan vast houden;)
 
Origineel geplaatst door Backdrop
waarom niet gewoon de adsr instellen dat de sample stopt als je de pad loslaat ?


[smartass mode]

MPC heeft geen ADSR maar een AD

[/smartass mode]
 
De MPC heeft anders ook pads hoor 8o)

Maar als je Decay mode op end zet en decay op 0 dan houdt de sample op als je de pad loslaat.
Zo heb je dus effectief een sustain in je envelop.
 
Back
Top