E-Mu Command Station - vragen & tips

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
15 februari 2003
Berichten
6.606
Locatie
Weesp
Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een E-Mu MP-7. Tof apparaat met een kicken geluid, maar soms toch best wel complex...

Voor de RM1x hebben we hier op het forum een geweldige thread met tips, gebruikerervaringen enzovoorts. Dus waarom niet een voor de command stations? Bij deze!

Ik heb meteen een vraag, over MIDI sync. Ik wil de MP-7 graag syncen met m'n RM1x (RM1x is master), en vervolgens het MIDI clock signaal via de MP-7 door sturen naar de rest van m'n gear. Volgens de manual kan het (pagina 114), ik doe precies zoals het beschreven staat, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Weet iemand hoe het werkt?
 
Laatst gewijzigd:
Loopt de MP7 wel in sync mee met de RM1X? Zoja, dan geeft de MP7 dus geen clocksignaal uit. Welke midi out gebruik je voor het uitgaande signaal van de MP7? Heb je in het mastermenu ingesteld welke out de clock moet versturen? Als dat het geval is kan het zijn dat je nog de rechannelize input in het master menu aan moet zetten.

Dit was ff uit het hoofd. Kan de manual niet vinden :D
 
De MP7 loopt netjes in sync met de RM1x. Volgens de manual moet de MP7 dan het clock signaal doorsturen:
Transmit MIDI Clock: This option enables or disables the transmission of MIDI clock from the MIDI out port. When MP7 is running on its own internal clock (page 98) is transmits 24 MIDI clock per quarter note. When MP7 is slaved to an external MIDI clock, it mirros the incoming clock data.
(pagina 114)
Clock signaal staat aan voor output A&B. Als de MP7 op de interne clock staat, wordt netjes clock signaal verstuurd.


Geen idee waarom het niet werkt!?!?
 
ik heb zelf ooit de xl7 (bananenversie) gehad. Ik kan je met dit probleem alleen niet helpen, nooit zo'n midiheld geweest!

Maar een geweldig geluid heeft dat ding, vol en lomp, de kicks die ik daar uit heb gehaald....

Tip: layeren. Voor een mooie kick, zet op elke laag een andere kick uit de library en kap met de filters frequenties weg (eq-en). Kan ook met hele drumkits.
 
De hele ochtend weer met de MP7 aan het spelen geweest, en na wat gerommel met MIDI settings werkt de Clock nu wel goed. Alleen geen idee door welke setting :D. De structuur van dit ding is soms wat wazig....

Sound is wel kicken, layeren is inderdaad een goed idee!

Is de USB poort ook nog ergens nuttig voor behalve OS updates?
 
Voor ingewikkelde routings gebruik ik meestal de schema's op pagina's 339 en volgende... hiermee blijft het geheel wat overzichtelijker...
 
Nog zo'n (beginners) vraagje...

Als ik op één spoor een ritme invoer, dan vallen op steps met meerdere drums soms enkele drums uit. Bijvoorbeeld een step met een hihat en een snare, dan valt de snare soms weg. En als ik een shaker op iedere stap zet, dan speelt ie soms een paar maten alleen de shaker, en dan weer een paar maten alles.
Zie ik iets over het hoofd? Of is het gewoon beter om iedere drum op een apart spoor te zetten? Vind ik niet superhandig eigenlijk...
 
En weer eentje...

Als ik een preset edit, en vervolgens een andere track kies, dan ben ik de bewerkingen kwijt. De enige manier om dat op te lossen op dit moment, is door de preset op te slaan. Kan dat ook anders?? Ik vind dit behoorlijk onhandig dat ik iedere keer een preset op moet slaan, voordat ik naar een andere track kan. Vooral als ik meerdere tracks tegelijk wil editten (wat ik vaak doe).
 
ik heb'm al een tijdje niet meer maar kan me herinneren dat ik in het begin ook last had van uitvallende geluiden. was opgelost met laatste os. als je er nu nog last van hebt weet ik echt niet waar dat aan zou kunnen liggen.

presets save probleem kan ik enkel maar een workaround voor verzinnen. eerst preset op nieuwe plek saven als je'm gaat gebruiken in patterns, dan kun je'm zonder problemen aanpassen en saven en istie direkt voor al je patterns okee.
 
preset eerst saven voor je naar een andere track gaat...inderdaad héél onhandig maar zo werkt het nu éénmaal, anders ben je'm dus kwijt (gebeurt mij ook dikwijls)
 
Bedankt voor de antwoorden :). Ik zal ff checken welke OS ik heb.

De hele tijd presets saven vind ik wel lastig trouwens :(
 
Die Commandstations zijn mooie bakken...

Alleen wat irritatiepunten:
-geen makkelijke undo functie
-filters weak
-fx bussen en geen sends
-liep af en toe vast
 
een andere irritatie is het gebrek aan (realtime) groove / shuffle / swing

maar ik vind ze nog steeds de beste live jam midi-sequencers
terwijl je loop speelt kun je live switchen van realtime recorden naar steprecorden naar play
wat dat betreft een stuk vriendelijker dan de mc505

de reden dat ik deze oude thread weer eens kick is dat ik op zoek was naar downloads voor de commandstation en creative / emu ze niet meer aanbied :stupid

maar niet getreurd:
http://francisfisher.me.uk/problem/2011/emu-legacy-archive/
http://www.e-univercity.com/SynthGearDocs/
:okdan:
 
Back
Top