De (analoge) Delay draad

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Lid sinds
28 Maart 2004
Berichten
3.844
Locatie
Rotterodamus
Doordat er zoveel verschillende merken en types delays zijn uitgebracht, is het imo makkelijk om een overzichtdraad ervoor te hebben.
Dit zal mijn keus (en van anderen) om een delay te kopen een stuk makkelijker/overzichterlijker maken :P

Vul dit topic aan met;

Welke delay gebruik je (19"/pedaal)?
Analoog VS digitaal?
Post een soundsnippet en een fotoo'tje (of een link naar een foto)
 
Ik gebruikte vroeger een AKAI 4000D bandrecorder om delays te maken. Hij had een S.O.S. (sound on sound) opname mogelijkheid. Als je de uitgang via een mixer terug naar de ingang liet gaan kon je prachtige delays maken. En als je hem teveel feedback geeft gaat 'ie zo lekker " over z'n nek". Twee verschillende snelheden en mogelijkheid om een stereo Ping-pong te maken door links en rechts om te draaien.

Jammer dat ik hem niet meer heb.
akai4000dsmk2.jpg
 
Ik gebruikte vroeger een AKAI 4000D bandrecorder om delays te maken. Hij had een S.O.S. (sound on sound) opname mogelijkheid. Als je de uitgang via een mixer terug naar de ingang liet gaan kon je prachtige delays maken. En als je hem teveel feedback geeft gaat 'ie zo lekker " over z'n nek". Twee verschillende snelheden en mogelijkheid om een stereo Ping-pong te maken door links en rechts om te draaien.

Jammer dat ik hem niet meer heb.
akai4000dsmk2.jpg

heb je daar opnames van ? benieuwd hoe mooi dat effect is !
 
Ik gebruikte vroeger een AKAI 4000D bandrecorder om delays te maken. Hij had een S.O.S. (sound on sound) opname mogelijkheid. Als je de uitgang via een mixer terug naar de ingang liet gaan kon je prachtige delays maken. En als je hem teveel feedback geeft gaat 'ie zo lekker " over z'n nek". Twee verschillende snelheden en mogelijkheid om een stereo Ping-pong te maken door links en rechts om te draaien.

Jammer dat ik hem niet meer heb.
akai4000dsmk2.jpg

Ik heb deze staan thuis. Was dat een mod? Anders ga ik het zelf eens proberen.
 
Lees nog effe goed de titel van dit topic. Analoge staat tussen haakjes. Het mag dus over elke delay gaan. En VST emulaties van analoge delays passen hier volgens mij prima.

In dat geval, vindt ik de danelectro reel echo ook een leuk ding. En de EHX holier grail heeft met zijn gate ook leuke mogelijkheden. Dat analoge hadden ze dan wel uit de draad titel weg mogen houden. Want als ergens (analoog) voor staat vind ik het een beetje onzinnig om de rekenmachines te bespreken, maar goed hier ben ik nu eenmaal nogal principiëel in.:smeris: Oh ja en voor ik het vergeet de yamaha rex-50 een zwaar onderschat multieffect. Daar heb je controle over alle parameters om hele leuke FX mee te maken. Vaak als ik die tekoop zie staan denken de eigenaren dat het een preset machine is en weten ze de mogelijkheden helemaal niet.
 
Ik ben zo vrij om het woord delay weg te laten..

Ik vind de Orban 622b een hele vette EQ. :D
Dus ik dacht: voor De Draad ermee.
 
Ik ben zo vrij om het woord delay weg te laten..

Ik vind de Orban 622b een hele vette EQ. :D
Dus ik dacht: voor De Draad ermee.
Hahahahaha goed man:dubbel:
 
Ik heb deze staan thuis. Was dat een mod? Anders ga ik het zelf eens proberen.

Nee hoor geen mod. Het is lang geleden maar volgens mij ging het alsvolgt. (je hebt er wel een mixer met een aux voor nodig! )

sluit de uitgang van de recorder aan op een input van je mixer. Sluit de aux uitgang van de mixer aan op de input van de recorder. Zet de recorder monitor op Tape. S.o.s instelling weet ik niet meer maar ik denk dat die ON moet. Zet de recorder in opname. Sluit een synth / microfoon of whatever aan op je mixer. Stuur deze naar de aux zodat deze wordt opgenomen op de recorder. Je hoort het signaal terug komen op het recorder kanaal. Draai nu de aux op het recorder kanaal open zodat je feedback creëert. Als je hem te ver opendraait zal 'ie "over z'n nek" gaan. Je kunt de delay tijd veranderen door de tape snelheid te veranderen.

Succes!

Edit: Als je twee auxen hebt (of een stereo aux) dan kun je ping pong maken door Links en rechts omgedraaid te routen naar de recorder. Dus Linker output terug sturen naar rechter input. Vervolgens je mic of synth uitsluitend naar de linker danwel de rechter input aux sturen.
 
Nee hoor geen mod. Het is lang geleden maar volgens mij ging het alsvolgt. (je hebt er wel een mixer met een aux voor nodig! )

sluit de uitgang van de recorder aan op een input van je mixer. Sluit de aux uitgang van de mixer aan op de input van de recorder. Zet de recorder monitor op Tape. S.o.s instelling weet ik niet meer maar ik denk dat die ON moet. Zet de recorder in opname. Sluit een synth / microfoon of whatever aan op je mixer. Stuur deze naar de aux zodat deze wordt opgenomen op de recorder. Je hoort het signaal terug komen op het recorder kanaal. Draai nu de aux op het recorder kanaal open zodat je feedback creëert. Als je hem te ver opendraait zal 'ie "over z'n nek" gaan. Je kunt de delay tijd veranderen door de tape snelheid te veranderen.

Succes!

Edit: Als je twee auxen hebt (of een stereo aux) dan kun je ping pong maken door Links en rechts omgedraaid te routen naar de recorder. Dus Linker output terug sturen naar rechter input. Vervolgens je mic of synth uitsluitend naar de linker danwel de rechter input aux sturen.

Bedankt. ga het zeker proberen. :)
 
Ik gebruikte vroeger een AKAI 4000D bandrecorder om delays te maken. Hij had een S.O.S. (sound on sound) opname mogelijkheid. Als je de uitgang via een mixer terug naar de ingang liet gaan kon je prachtige delays maken. En als je hem teveel feedback geeft gaat 'ie zo lekker " over z'n nek". Twee verschillende snelheden en mogelijkheid om een stereo Ping-pong te maken door links en rechts om te draaien.

Jammer dat ik hem niet meer heb.
akai4000dsmk2.jpg

dit soort cassetedeck pickje op voor zoon 30 - 50 eu
erg ok voor opnemen [ ik heb een telefunken magnetophon ...]
ebay duitsland gooie ze je er dood mee !
asje llekker aan freaken bent ,..laat maar lopen
later stukken bv uit knippen [via software programm natuurlijk ]
 
Back
Top